Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leter etter noe som vesla skal få til jul av besteforeldrene.

Er intr. i å finne noe hun kan begynne å bruke når hun er 6 mnd +/- og som vokser med barne på en måte og hun kan bruke den til ca 2 år.

Eks. noe som kan bygges om fra gå stol til noe å støtte seg til når hun begynner å gå selv. En aktivitets leke som kan brukes mer enn noen mnd. Pga liten plass og dårlig råd hadde det vært greit å få mange ting i en leke ;)

Noen forslag der ute??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gåbil er jo en slager. Den kan hun se og tafse på når hun er liten baby, bli holdt litt oppå som større baby og kjøre selv som 1 og 2 åring. Alle mine 4 har elsket/elsker gåbiler og brukt dem kjempemasse fra ca 8-9 mnds alder til de var ca 3-4 år :-)

Lekekjøkken er også noe som blir brkt mye i år etter år. Våres minste har så smått begnt å leke litt med det ved ca 9 mnds alder (er jo litt mer enn 6 mnd da) og har lekt masse, masse med det fra ca 1 år til 4 år, og så lekt litt spordarisk med det frem til 7-8 års alder. Mer velbrukt og populær leke skal du lete lenge etter tror jeg.

Duplo. De er veldig gode for kløende gommer og tygge på, og gøy å slå mot hverandre og dunke i gulvet ved ca 6-9 mnds alder. Så kommer en lang periode hvor de er gøy å ta fra hverandre, eller evt rive ned tårn som andre bygger til dem. Et sted mellom ca 13 og 20 mnds ader begynner også barna å sette dem sammen selv, og fra rundt 2-2,5 års alder klarer de å bygge ting selv med dem. Våres eldste på 6 år og 8 år synes fortsatt det er gøy å bygge med/leke med duplo innimellom sammen med småsøskene sine, men de foretrekker helst lego nå.

Dette er vel de lekene som jeg kommer på har blitt brukt mest og lengst hos mine barn. Kanskje ikke helt det du tenkte på med babyleker, men de er skikkelig holdbare leker som er populære i evigheter :-)

Gjest Kira er rød på nesen ♥
Skrevet

Jeg må si meg helt enig med Alva her!

Vesla fikk gåbil til jul i fjor av besteforeldrene sine, og jeg tenkte litt jaja, det var jo tidlig (ettersom hun da bare var 3 mnd.. hehe!). Men vi har hatt så mye glede av den det siste halve året. Det er først nå når hun er 15 mnd hun har skjønt hvordan hun skal komme seg av og på selv, og ikke minst kjøre bortover selv. Så jeg kan anbefale den på det sterkeste;)

Duplo er også en hit her i huset. Som Alva sier, gode å spise på og veldig morsomt å dunke i gulvet (eller glassbordet). I tillegg synes vesla det er så fasinerende at hun kan putte fingrene inn i hullet på duploen. Så "pynter" seg med duplo på fingrene hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...