Tante Blås Squaw Skrevet 17. desember 2010 #1 Skrevet 17. desember 2010 Jeg er en tjukkas. Med mine beskjedne 169 cm i høyden og imponerende 100 kg tyngde tør jeg påstå det. Det er kjipt å måtte handle på Feite-avdelingen. Big Is Beautiful? Dere kan kalle det hva dere vil, det er fortsatt Feite-avdelingen! Og det hadde ikke vært fullt så kjipt om det bare hadde vært noen klær der som faktisk passet til mitt rultne legeme - men det er det ikke. Feite-avdelingens klær passer utelukkende til kvinner med figur som en blobb. Men glem passformen et øyeblikk, la oss se på selve utseendet på disse klærne! Her er det rom for spekulasjoner rundt designernes forbruk av illegale substanser! Tjukkaser skal tydeligvis gå i stormønstrede greier - jo jævligere mønster, jo bedre. Aller helst med farger som overhodet ikke passer sammen. Tjukkaser er tydeligvis ALLTID klare for et måltid - hva er ellers forklaringen på alle genserne med påsydd smekke? Tjukkaser kler striper, spesielt hvite skjorter med smale røde eller blå striper - så man ser at de jobber på Rema. Og tilbake til dette med passform - tjukkaser har tydeligvis ikke pupper. En tjukkaskropp starter rett under haka og ender med en bratt bakke ned i skoa, fullstendig blottet for kvinnelige former. Og en kropp i størrelse 52 har selvsagt fire meter lange bein. Jeg er på vei ned, har allerede kvittet meg med 15 kilo dødkjøtt. Men fram til jeg er slankere trenger jeg fortsatt klær - og er fortsatt forvist til å vandre blant telt i Feite-avdelingen. Snille jævla klesprodusenter - feite damer har også kvinnelige former!
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #2 Skrevet 17. desember 2010 Mangler en liker-knapp her inne altså! Bra innlegg
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #4 Skrevet 17. desember 2010 Applaus! Jeg lurer ofte på hva de har tenkt på når de "designer" disse plaggene. Hvor mange topper har jeg ikke prøvd som tydeligvis passer til damer med tyyynne armer, ingen pupper, eventuelt puppene et sted nede ved navlen, diger mage og smale skuldre. Eller så har de halsutringing så bred at de egner seg best til folk som tar på seg genseren med motorsykkelhjelmen på. Og, ikke få meg i gang når det gjelder beinlengde... I vinter skal vi formfulle tydeligvis bare gå i svart. Jeg har snart gitt opp å finne noe fint i min størrelse i alle de deilige lillafargene som skinner i alle dameavdelinger,helt til jeg runder hjørnet til de store størrelsene...svart, svart, svart og juhu: koksgrått!
lindynatt Skrevet 17. desember 2010 #5 Skrevet 17. desember 2010 Nå er det heldigvis noen år siden ejg kjøpte klær på de litt større avdelingene, mens elv pr i dag i str 40/42 er det et mareritt. Kvinner som er str 42 har tydelivis inen mage, men brede hofter, små pupper og kraftige armer og bein. Så enden på visa er at jeg som er eplefigur og str 80G da enten må opp en eller to størrelser, som gjør at jeg ser enda rundere ut, eller jeg kan da velge topper som viser 2/3 av puppene. Man skal tydeligvis enten ha timeglass figur eller ikke ha hofter og pupper eller et eneste gram unødvendig eller nødvendig fett på kroppen
Gjest Yunie Skrevet 17. desember 2010 #6 Skrevet 17. desember 2010 Husker dette fra min tid på B&B. Ingen av plaggene satt fint på meg, følte meg "feit" på "feil" måte. Ofte passet klærne til de "vanlige" avdelingene bare at de var et nummer for lite. Er utrolig glad jeg slipper å handle der mer - men jeg lurer virkelig på hvordan de kan kalle det beautiful når Personlig Mote har mer ungdommelig og fine klær?
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #7 Skrevet 17. desember 2010 Jeg anbefaler dere å handle på zizzi
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #8 Skrevet 17. desember 2010 Glem BB, kom dere på Zizzi! De har skjønt at vi tjukkaser ikke nødvendigvis foretrekker å kle oss som kjerringer.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #9 Skrevet 17. desember 2010 Vel klær skal være billig, og det er laget standartmål for alle størrelser..Ble gjort en test en gang..100kvinner som var str 42, prøvde samme kjole...Den satt perfekt på 2!!!! Resten skulle hatt en str større eller to på overdel,- ELLER underdel, eller MINDRE på den ene delen.. Klesindustrien er presset til å lage klær så billig som mulig, og da er målene somer gjort et gjennomsnitt av x-antall kvinner.. Selv er jeg lang...180. Da jeg var 100 kilo trengte jeg 46.....Men klærne var for korte i armer og ben.....Og IKKE for former..Jeg hadde "timeglass" til tross for overvekt....Og samme hovr stor størrelse jeg prøvde så ble ikke armer og ben 1mm lenger...Samme gjelder vanlig størrelser..LEngden vokser fra str 34 til 38, men da har man nådd makslengde....Jeg bruker nå ca 40, men må ofte opp i 42 eller 44 for at klærne skal henge så løst at de IKKE henger seg opp og dermed virke lenger.....Dah,- som om det virker.....Og klær på sportsbutikker er EKSTREM....De er små i str,-jeg er som sagt 40 til vanlig, må MINST ha XL/XXL eller 44 på alt fra adidas, Kari Traa, Craft,-you name it......Grøss.... Nei, alle, uansett, har problem med klær, tror jeg....VI ønsker og være og ha klær vi ser på andre og greier ikke fokusere på oss selv og hva VI kler ) Det blir nok mer og mer vanlig med "skreddere" på også billigbutikker....Som kan sy litt inn her, legge litt opp der osv..SLik at OM man må opp en str pga puppene, så kan man sy inn midjen. Eller om man må opp en buksestr bare over rumpa, sålegger man INN midjen på den:o) Men og legge NED bukser og kjoler, det er ofte umulig, fordi det ikke finnes ekstra stoff og legge ned på..
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #10 Skrevet 17. desember 2010 Forstår at det er vanskelig. Men hvis alternativet til telt er klær som gir bilringene tellekant, er vel heller ikke det noe godt alternativ. Her spør jeg ikke for å hetse, men for å få bedre forståelse. Jeg går selv i store topper pga stor mage.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #11 Skrevet 17. desember 2010 Nød lærer naken kvinne å spinne:) Velkjent problem. Sett deg ved symaskinen og fiks det, det er åpenbart et gap i markedet her!
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #12 Skrevet 17. desember 2010 Syns det beste med disse klærne er at man "slipper" å kjøpe BH, for buksene er så høye i livet at de går som bukse og BH i ett!!! Praktisk altså.... (Håper alle skjønte at det var en spøk ) Zizzi er også veldig individuelt da.. der er det butikksjefen som bestemmer hva hun vil ta inn i butikken sin av utvalget, og da er det ofte man må fly fra zizzi til zizzi for å finne noe fint. Og så er det jo så sinnsykt dyrt!!! Men det er det forsåvidt på BiB også altså.. bare fordi produsentene sløser bort masse ekstra stoff på feil plass på klærne, så blir de ekstra dyre.. Måtte le litt når jeg var på en zizzi butikk her en gang, var på jakt etter en kort tights til å ha under noe annet, og da sa hun at de ikke hadde det, men at jeg kunne prøve å se på butikken BODYZONE.... Yeah..smart å si til ei som må handle på zizzi pga størrelsen.... bodyzone har jo bare smurfestørrelser på klær da... jeg gryntet høyt til hu da... Nei, man skulle virkelig fortalt dem hvor landet ligger... vi får begynne å sy alle sammen
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 17. desember 2010 #13 Skrevet 17. desember 2010 Det kan hvertfall ikke være tjukkaser som designer klærne,det er sikkert! Selv om jeg har ting jeg vil dekke til,betyr ikke det at jeg trenger heldekkende fra halsen og ned i design a la søppelpose. Det er faktisk ikke spesielt flatterende for oss som er store fra før av..
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #14 Skrevet 17. desember 2010 HALLELUJA! Er ikke så veldig stor, sånt sett, men har stor mage og pupper og kraftige ben (mye muskler), og de korte bena! Har ingen butikker som er for de med litt størrelse. Eller...de finnes, men da kan jeg like godt gå å kjøpe meg to forkler på sparkjøp og sy dem sammen, eller gå på xxl på friluftsavdelingen... Noen som vet om noen fine butikker i Haugesundsområdet??! Har prøvd å bestille fra ellos og sånn, men kvaliteten er så som så der ifra. Er ikke hver gang jeg er sugen på å gamble med pengene mine..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå