Gå til innhold

HAHA, Kålrot er ikke KÅL!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

En som så smålig sarkastisk spør om man skal ete kålrot og utsette babyen sin for magevondt i jula om man ammer.

HALLOH....

Fortsetter under...

Skrevet

Kåltot er kål.

Kålrabi er ikke kål.

Skrevet

Her jeg kommr fra heter det rabbe, så det er ikke så lety for oss å misforstå:)

Skrevet

Hahaha hva er kåltot? KålROT og kålrabi er ihvertfall det samme:-)

Skrevet

Beklager, mente selvsagt kålrot;)

Annonse

Skrevet

kålrot og kålrabi er det samme. og joda det er en type kål. det er en kålrot;)

Skrevet

Virkelig fulgt med i timen du da....

Skrevet

Kålrot er en toårig plante. Den tilhører korsblomstfamilien, sammen med mange av våre viktigste grønnsaker, blant annet hodekål. Kålrot er en gammel kulturplante og har vært dyrket i Norge fra midten av 1600-tallet. I motsetning til andre kålsorter er det kålrotknollen som spises og ikke bladene.

Kålrabi er en helt annen grønnsak enn kålrot, men kålroten har nærmest overtatt betydningen av ordet, og den egentlige kålrabien er gitt et nytt navn i Norge, knutekål (se eks. tysk Wikipedia de:Kohlrabi).

Skrevet

Den tilhører samme familien som kålhode så det er ikke så rart at hun tenkte på det!

Sjekk fakta før du slenger ut av deg!!!

Om det er kål eller ikke så reagerte mitt barn da jeg spiste kålrot stappe da jeg ammet, det samme gjorde han da jeg spiste egg og tomat, det er heller ikke kål...

Skrevet

Kålrot og kålrabi er samme greia, bare google det da. Kålrabi, eller kålrot om man vil, er en rotfrukt på linje med gulrot, nepe, sellerirot osv. Ofte brukt i barnemat som intrpdusjonsføde.. Litt dumt om dette skal gi luft i magen da ;)

Skrevet

He he he mente hodekål ;o)

00:03 Kålhode ;o)

Skrevet

Herregud da, 0003! Ta en chill pill!

Jo, det var litt rart hun tenkte på det, i og med det ikke har blitt brukt i sin opprinnelige kontekst på evigheter, og "alle" bruker det om kålrabi.

Unger reagerer på ulike ting, men at de reagerer på kålrabi tilhører unntakene og ikke regelen, i motsetning til vanlig kål.

Annonse

Skrevet

Kålrabi og kålrot er det samme, der jeg kommer fra iallefall. Og, det er jo ikke akkurat noe nytt at spedbarn kan få vondt i magen av både det ene og det andre.

Skrevet

00:03 her

Okei, chill pill er tatt.

Jeg syns ikke det var rart at hun tenkte på det siden jeg gjorde det samme, og i senere tid oppdaget at det reagerte han på.

Beklager at jeg var så kvass, men jeg har ikke sansen for slike innlegg som dette...

Skrevet

Barna mine skal hete Kålbjørn og Kålhild.

Skrevet

Kålrot eller kålrabi (lat. Brassica napobrassica eller Brassica napus var. napobrassica) er ei gammal kulturplante som har vore dyrka i Noreg frå midten av 1600-talet.

Planten tilhøyrer kålslekta og er ein nær slektning av kål, noko som går fram av namnet. Til forskjell frå mange andre kålsortar er det knollen av planten ein et og ikkje blada.

Kålrot er rund i fasong og størrelsen kan variera frå små på under 1 kilogram til store på 3–4 kilogram. Fruktkjøtet er hardt og fast med ein lysegul farge. Kålrot er mykje rik på C-vitamin og blir difor òg kalla for «nordens appelsin». Kålrot har ein mild og fin kålsmak og er brukande til mange ulike rettar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...