Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke følelser fikk/hadde du da du fikk barnet ditt opp på magen/brustet for første gang?

Er litt nysgjerrig mth på at jeg hadde ks med første og skal nå inn å prøve vaginal fødsel.

Kom morsfølelsen med en gang? følte du der å da at fødselen var verdt det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min egen del så kom ihvertfall lykkerusen og morsfølelsen med engang. Vanskelig å si hva som var hva egentlig. Det var verdens beste følelse. Det føltes som jeg gikk på speed og svevde på en sky samtidig i flere dager etterpå.

Men barseltiden min ble veldig tung likevel, så lykkefølelsen forsvant en stund, før den igjen kom tilbake.

Syns fødselen absolutt var verdt det, så til de grader. Vurderte å søke KS pga fødselsangst, men er jo glad nå i ettertid at jeg ikke gjorde det, da jeg fikk en rask og lett fødsel :)

Du må ha lykke til med vaginal fødsel da:) Når har du termin?

Skrevet

Kjekt å høre. Jeg har termin om 16dager. Er veldig spent selvfølgelig. Men gleder meg mest nå, da jeg følte jeg gikk glipp av så mye med første og hadde en utrolig vanskelig barseltid. Gleder meg til å få gjøre alt omigjen med den erfaringen jeg har i dag :)

Skrevet

Det var en ubeskrivelig følelse å få sønnen min på brystet etter fødselen! Jeg tok fødselen uten noen form for smertestillende, og den eneste motivasjonen min var å få ham på brystet, og i det jeg gjorde det gråt jeg i 10 minutter av glede (jeg kan ikke huske selv at jeg gråt, men jordmor og pappa'en som var med hele veien fortalte det i ettertid, og jormor sa det var det sterkeste hun hadde vært med på)

Jeg husker godt hvor paff jeg ble i det jeg kjente at hele kroppen var ute, smerten forsvant på under ett sekund. Helt utrolig. Ingen ord er sterke nok til å forklare det, rett å slett :-)

Lykke til med vaginal fødsel! :)

Skrevet

Da har vi ikke langt imellom terminene Bellanie. Nå når vi bikket midnatt så har jeg vel 12 dager igjen til termin (holder på å miste tellinga nå) :)

Håper du får en fantastisk fødselsopplevelse da. Lykke til :)

Skrevet

Jeg synes ikke jeg fikk noen spesiell morsfølelse da hun kom opp på brystet, jeg er glad i barn, så jeg smilte jo til denne lille bukten og prata litt, men følte aldri helt at det var min jente! Det er vel først nå jeg har den følselsen, nå er hun tre år! :)

Skrevet

Og jeg synes det var veldig rart, visste ikke helt om hun lå vondt, men turte ikke å flytte henne heller, og så lå hun jo der mens de holdt på med andre ting

Skrevet

Jeg var utslitt og kan ikke huske den voldsomme stormen av følelser. det synes jeg egentlig har vokst litt på seg fra dag til dag og det vokser fortsatt nå snart to år etter. Vi hadde en litt røff fødsel så jeg var egentlig mest redd for at hun ikke hadde det bra og at jeg skulle miste henne eller ikke klare å holde henne varm.

Noen opplever nok det første møtet som helt fantastisk, men alle gjør vi ikke det uten at det er noe galt av den grunn. Jeg tror det er viktig å være forberedt på at det kan ta litt tid før man kjenner jubelen i brystet. Vi er ikke misslykkede mødre av den grunn, men de tankene kan fort komme da dette møtet ofte blir veldig romantisert.

Lykke til med fødselen! Det er jo en het fantastisk ting selv om vi erfarer det litt forskjellig og i forskjellig tempo :o)

Skrevet

Jeg følte meg nesten mer forskrekket da jeg så småen for føste gang. "Hæ, så stor, er det sant?" Jeg var veldig glad og lettet over at fødselen var over og hadde gått så bra. Men så veldig nær tilknytning til babyen følte jeg ikke, og det tok tid før den nære kontakten oppstod. Jeg var veldig stolt og glad over gutten, men ikke før han begynte å smile noe særlig etter 2-3 mnd fikk jeg skikkelig følelse av tilknytning. Før den tid kom det mer i blaff, jeg følte meg glad og usikker litt om hverandre.

Skrevet

Jeg har født to nydelige barn.. hadde en vanvittig lang å vond fødsel med førstemann.. men i det gutten kom opp på magen min var alt vondt borte å det var en heeelt fantastisk følelse , går ikke ann å beskrive.. i flere timer lå jeg bare å så på han å strøk på han.. det var akkurat det samme med jenten min , men da hadde jeg en flott fødselsopplevelse , å jeg gleeder meg sååå utrolig masse til neste fødsel no, for uansett hvor vondt tøft eller lett det er så er det ingenting mer fantastisk i verden en å få lille nurket ditt opp på brystet for første gang , det synest i hvertfall jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...