littlefairy Skrevet 16. desember 2010 #1 Skrevet 16. desember 2010 bare sitter å prøver å få tiden til å gå.... er så utålmodig om dagen! har 7 dager til termin og er klar som ett egg....! Gleder meg så veldig til å få møte det lille vidunderet, samtidig som det også er spennende og litt skremmende alt som skal skje....! og ikke minst og ikke vite NÅR det skal skje! om to dager? om to uker?? hvilke smerter skal jeg igjennom? mange tanker om alt.....! Ble litt nysgjerrig på hvor mange fler førstegangsfødene var her som også er spente på alt en skal igjennom:)
babymama88 *på overtid* Skrevet 16. desember 2010 #2 Skrevet 16. desember 2010 Førstegangs her hele 35 dager igjen !!:s men grugleder meg til alt som skal skje
mamma til luciagutt <3 Skrevet 16. desember 2010 #3 Skrevet 16. desember 2010 Førstegangs her også. Fødte på mandag! Og det var litt av en opplevelse! Alt det vonde er glemt, iallfall nesten alt Våknet kl.3 på natta av rier, vannet hadde ikke gått (det tok JM da jeg hadde 10cm åpning) heller ikke slimproppen (kom da jeg var på do på sykehuset under fødselen). Var vondt, men trodde det skulle gå sakte, så sendte samboer på jobb. Men ringte han etter han hadde vært der i 5min, Var så vondt at jeg ville dra på sykehuset. Da vi kom dit kl.10, og JM undersøkte meg, haddde jeg 8cm åpning allerede! Så gikk unna! Gikk masse under riene, var bedre enn å sitte eller ligge syns jeg. Lilleprinsen var ute 16.22, det værste syns jeg var riene på slutten rett før jeg fikk presse. Og da hodet stod i åpningen. Var deilig da kroppen hans gled ut, også ingen flere rier!! *lettelse* Håper dere får en like fin opplevelse som vi fikk. Selv om sambo syns det var ganske tøft. Han hadde det nok værre enn meg stakkars..
juliea med pike 07.03.11 <3 Skrevet 16. desember 2010 #4 Skrevet 16. desember 2010 Jeg er førstegangs.. Har 75 dager igjen så laaang ventetid kjennes det som, men er allerede utålmodig!
Gjest Skrevet 16. desember 2010 #5 Skrevet 16. desember 2010 Førstegangsfødende her også 38 dager igjen til keisersnitt
AS3* Skrevet 16. desember 2010 #6 Skrevet 16. desember 2010 Jeg er også førstegangs 51 dager igjen til termin idag. Gleder meg!
Snuskomrusk Skrevet 17. desember 2010 #8 Skrevet 17. desember 2010 Jeg er også førstegangs, har i dag 10 dager til termin
Gjest Mentha♥ er fødeklar!♥ Skrevet 17. desember 2010 #9 Skrevet 17. desember 2010 Førstegangs her og! 18 dager til KS... Spent og skræmt, men aller mest glad
mammaklar85 Skrevet 17. desember 2010 #10 Skrevet 17. desember 2010 Jeg er også førstegangs 27 dager igjen til termin. Har en følelse av at hun kommer før, men håper hvertfall at hun venter til vi kan skrive 2011 Sitter med akkurat samme tanker som deg, littlefairy! Er så utrolig spennende!! Aner jo egentlig ikke i det hele tatt hva som venter oss!! Men føler meg faktisk ganske klar.. Hadde en fin omvisning på føden forrige søndag, og 1 times fødselsforberedende samtale med jordmor på tirsdag hvor jeg fikk spurt om alt det rare jeg lurte på Så nå er jeg forholdsvis rolig og klar for fødsel.. Men har likevel en tanke om at jeg kommer til å få et snev av panikk når jeg skjønner at ting er i gang.. Jaja.. Litt skrekkblandet fryd dette her Masse lykke til til dere alle hvertfall!!!
Gjest Skrevet 17. desember 2010 #11 Skrevet 17. desember 2010 Er førstegangs, og har i underkant av to uker igjen til termin! Leter etter alle mulige tegn og symptomer på om fødselen kan være like rundt hjørnet, og blir like skuffet hver morgen når jeg vokner og ikke fødselen har startet... men om hun ikke kommer innen noen få dager så håper jeg hun holder seg der inne til 2011! Hadde vært godt å fått henne ut nå så vi hadde sluppet å bekymre oss for at hun skal få bursdag i jula og at vi må tilbringe jula på sykehus, og om hun venter tror jeg at jeg kommer til å være rimelig nervøs rundt julaften, i romjula og ved årsskiftet
littlefairy Skrevet 17. desember 2010 Forfatter #12 Skrevet 17. desember 2010 Ja det er såå spennende! Jeg også håååper han kommer før eller noen dager etter julaften..... men blir gøy å se hvem av oss som blir liggende på julaften eller om alle klarer å få jula si hjemme i år EN ting er hvertfall sikkert, dem kommer ut når de vil, og ingenting vi kan gjøre med det! (utrolig frustrerende! hehe)
januarjenta11 Skrevet 17. desember 2010 #13 Skrevet 17. desember 2010 Førstegangs her og, med termin 1.januar Venter i spenning nå
Hera_75 Skrevet 17. desember 2010 #14 Skrevet 17. desember 2010 Førstegangs her og - med termin på julaften, dvs en uke til! Bygger rede som bare det, og kan nesten ikke vente på at det skal ligge noen i kurven på soverommet.. Har alt klart, tror jeg, men masse uferdige håndarbeidsprosjekter til babyen.. må ha noe å henge fingrene i. Gleder meg til å møte sønnen min, og til å bli kvitt magen!
Mama88 Skrevet 17. desember 2010 #15 Skrevet 17. desember 2010 Førstegangs her også, og 57 dager igjen =) Kan ikke fatte at jeg snart kan betegne meg selv som høygravid! =) Jobber fortsatt 50%, og sjefen min kaller meg seig (jeg hadde regna med at du skulle vært sykemeldt for leeenge siden jeg- var kommentaren jeg fikk for et par dager siden) Haha. sier jo litt om hva folk forventer av gravide for tiden.. Mangler fortsatt stellebord, kommode til lille, seng og vugge, men forhåpentligvis er dette på plass om ikke lenge:) Har sååå lyst til å begynne å vaske de små klærne, men må jo ha et sted å legge det først! =) Lykke til alle førstegangsmager, dette blir spennnde!
Februargutten <3 Skrevet 17. desember 2010 #16 Skrevet 17. desember 2010 Første gangen her også 56 lange dager igjen. Nå begynner jeg å kjenne tyngden på magen godt. Også er bevegelsene til babyen kraftigere og seigere også hikker han mye sterkere Jeg er veldig spent! Spesielt siden jeg skal prøve ut ABC på UUS... Men jeg føler virkelig det er det rette for meg. I dag har jeg vasket babytøy for første gang. Ble bare sittende og stirre på miniatyrtøyet på snora.. En helt merkelig følelse!
Junifrue Skrevet 17. desember 2010 #17 Skrevet 17. desember 2010 Jeg er også førstegangs, 8 uker til termin i dag:)
Endelig28 Skrevet 17. desember 2010 #18 Skrevet 17. desember 2010 Førstegangsfødende her også. Har 47 dager igjen til termin. Gleder meg til jenta vår kommer. Hun ble til ved hjelp av verdens flinkeste leger ved St.Olavs Hospital Har hatt ett litt tøft svangersakp med MYE kvalme til uke 16 og bekkenplager fra uke 19. Men har klart å være i jobb frem til nå. Gikk over på svangerskapspenger på Mandag. Så nå går tiden med til å slappe av så mye jeg klarer.. det er lettere sagt enn gjort for en arbeidsnarkoman
Elinnord g11+g13+j14 Skrevet 17. desember 2010 #19 Skrevet 17. desember 2010 Førstegangs her og:D og 58 dager igjen:) Gruer meg sefølgelig litt til fødselen men har en avslappende holdning som, tar det som det kommer:)
Sanna_90 Skrevet 17. desember 2010 #20 Skrevet 17. desember 2010 Er også Førstegangsfødene. Har 54 dager igjen til termin. Har masse sterke kynnere så gjør vondt, så nå gruer jeg meg en hel del til Riene starter! ( disse skal jo være mye verre) Men det blir veldig spennede, og kan nesten ikke vente til jeg får den lille prinsessen min i armene!!
Gjest LilleDina +spire + 2englebarn Skrevet 18. desember 2010 #21 Skrevet 18. desember 2010 Kaller meg selv førstegangsfødene jeg også, sist fødet jeg i uke 21, så regner med at dette vil være en HELT annen opplevelse, det må det jo bli, sist var det snakk om barn på 300 og 460 gram bare. Hver uke siden uke 21 har jeg følt meg totalt uvitende og fersk på alle pungter Såå er spenende dette
Mikatta Skrevet 19. desember 2010 #22 Skrevet 19. desember 2010 Førstegangs jeg også...62 dager igjen. Er superstressa på å få henne ut, gruer meg sånn til fødselen. Samtidig gleder jeg meg så innmari til å se henne og få det overstått. Masse følelser rundt dette...tror jeg blir sprø snart:)
Casti Skrevet 19. desember 2010 #23 Skrevet 19. desember 2010 Førstegangsfødende her også, 79dager igjen til terminen=)
mamma&storebror Skrevet 19. desember 2010 #24 Skrevet 19. desember 2010 Førstegangs her også! 61 dager til termin og nyter hver dag!
Gjest gry1986 Skrevet 19. desember 2010 #25 Skrevet 19. desember 2010 jeg er førstegangs, har 12 dager igjenn.... men håper fortsatt nurket velger å komme før jul. er utrolig spent på hvordan det blir, litt redd for riene. eneste jeg har bestemt er at jeg ikke vil ha epidural.... litt skremt for hvordan jeg skal reagere på så sterke medikamenter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå