HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 16. desember 2010 #1 Skrevet 16. desember 2010 Synes min sover så ofte på dagen.. går knapt 1,5 time så er hun stuptrøtt igjen.. og slik går det gjennom hele dagen. Av og til føler jeg hun bare sover.. for hun er kanskje kjempetrøtt og jeg legger henne i vogga.. så sovner hun i 10 minutt og våkner igjen, men er stuptrøtt. Så jeg tar henne opp litt og legger henne ned igjen.. slik kan jeg drive på i 1-2 timer i visse tilfeller, før hun finner roen og så sover hun en stund. Så føler hun bruker mye av tiden på dagen til å finne ro.. så våkner hun og får mat.. stell og litt "underholdning" .. så er det knapt mulig å kommunisere med henne igjen, for øynene ruller bak i hodet og hun er sutrete.. og slik går no dagan.. Har lagt merke til at hun roer seg for natta alt mellom 21.30 og 23.. og våkner en gang på natta for mat og deretter et par timer til. Våken igjen i 7-8 tia.. det har hun begynt med de siste dagene. Altså.. poenget mitt er.. jeg lar henne sove hver gang hun vil.. er dette feil? Hvordan er deres dags/nattrutiner? noen formeninger/teorier om sammenheng mellom dagsøvn og nattsøvn? (mindre søvn dag = mere søvn natt eller omvendt?) Noen som vekker dem etter så og så lang tid på dagtid, eller lar dere dem sove til de våkner. Blundene til jenta mi har hverfall ikke noe system.. det er alt fra 30 min-3-4 timer i slengen. Men etter maten på kvelden, og hun sovner mellom 21.30 og 23, sover hun omtrent i 6, 5 timer før hun måå ha mat igjen.. litt hjelp med tutt da men.. Håper noen skjønte noe av rotet mitt..
Millamil Skrevet 17. desember 2010 #2 Skrevet 17. desember 2010 hei:)gutten min er også 10 uker gammel.han er faktisk mye lik din på soving og sånnt syntes jeg,men han legger seg for natta ca 19 og kan sove da frem til 1-2 på natta for litt mat.sovner igjen med engang:)og da kan han sove vidre igjen til 5 eller 7 ca.gir han litt mat igjen da.også sover han 1 til 2 timer igen.så vi er veldig fornøyd med det.) på dagen så sover han 2 til 3 ganger.alt fra 1 time til 2 timer i strekk,men merker det at når vi begynte å legge han tidliger på kvelden,så sover han ikke fullt så mye på dagen lenger.
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 17. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 17. desember 2010 Hei igjen:) Har du faste tider han blunder på dagen? her er det veldig forskjellig.. annet enn at det tar 1,5 t før hun er stuptrøtt igjen.. Før sovnet hun ikke før i 01 tia..dette har gradvis gått nedover.. og en gang har hun sovnet halv ti. I gårhadde hun ikke så lange blunder på dagen,derfor sovnet hun i sju tia i vogga på stua.. trodde da hun trengte en liten time, for så å legge seg i 21-22 tia.. MEN da sov hun plutselig veeeldig tungt.. vi måtte vekke henne 20.30 for kveldsstell og skift, så da fikk hun litt underholdning og kos og mat før hun igjen sovnet i 22 tia. Men i går lurer jeg nesten på at hun hadde sovet leeenge hadde vi ikke vekket henne.. syns det er så vasnkelig å vite.. Hun kan duppe i 18-19 tia hver dag, men da våkner hun som regel igjen innen kl 20.. kanskje hun er klar for å ta natta før? Er bare så redd dette betyr at hun da våkner for dagen kl 05.00 og ikke vil sove igjen. . hehe.. vet ikke hva jeg vil frem til, men hvertfall.. Når ungen din tar dagblundene.. vekker du han etter så og så lang tid, eller lar du han sove så lenge han vil.? For når jenta vår tar bluner, er det aldri på samme tidspunkt hver dag.. derfor aldri samme leggetid.. om du skjønner.. vil gjerne ha ting litt mere "rutinemessig". blunder til samme tid, sovne til natta til samme tid og våkne om morran til samme tid. Ikke lett dette her.. Og nå kommer jula og vi skal vekk.. da blir vel alt skipla igjen.. hehe..
Millamil Skrevet 19. desember 2010 #4 Skrevet 19. desember 2010 Ikke alltid like lett det der med faste blunder på dagen.men som regel så er det faktisk til nesten samme tider hver dag når jeg tenker etter.hehe:)han står opp for dagen et sted mellom 8 og 9.så er han våken frem til 11 ca.også tar han en liten dupp igjen rundt 14-15 tiden.siste duppen tar han som regel etter kveldstellet i vippestolen på 20min.før han legger seg i sengen rundt 19 tiden:)så jeg ville prøvd å begynne på kveldstellet mye tidligere jeg også prøvd å legge henne for kvelden rundt 19.min sover i hvert fall 12-14 timer på natta.vi kom egentlig ganske tidlig inn i faste rutiner også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå