Zitro Skrevet 16. desember 2010 #1 Skrevet 16. desember 2010 Trenger navn på forskellig spekemat da jeg ikke har satt sammen slikt før... også tilbehør til spekemat trenger jeg tips på!
Mamma med to søte små Skrevet 16. desember 2010 #2 Skrevet 16. desember 2010 Hjemmelaget potetsalat er must! Godt brød, noen foretrekker flattbrød. Rømme vet jeg noen bruker.
Zitro Skrevet 16. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 16. desember 2010 Blir loff og focaccia bra kanskje som brødtilbehør?
Kortslutning Skrevet 16. desember 2010 #4 Skrevet 16. desember 2010 Spekemat for meg er: Eggrøre Spekeskine Fenalår Morrpølse Potetsalat Flatbød Rømme Det er det jeg kom på slik i farta;)
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 16. desember 2010 #5 Skrevet 16. desember 2010 Fenalår, forskjellige typer spekepølse (f.eks reinsdyrpølse,rødvinpølse,morrpølse), spekeskinke, Fårepølse, salami..egentlig alt spekekjøtt:-) Vet noen har gravlaks også. Brød,smør,flatbrød,potetsalat,eggerøre og evt waldorfsalat til.
♡ A & E ♡ Skrevet 16. desember 2010 #6 Skrevet 16. desember 2010 Noe annet som kan være godt til spekemat er tørket frukt, det gir litt søtt til det salte
LegallyBlond Skrevet 16. desember 2010 #7 Skrevet 16. desember 2010 Tilbehør: Eggerøre, rømme, flatbrød, gjerne potetsalat. En god dressing eller remulade kan fungere også. Foccacia går sikkert veldig bra til Fenalår, spekeskinke/ birkebeinerskinke/westfaler e.l har vi alltid til, og gjerne andre typer i tillegg som morrpølse eller liknende. Finnes ofte godt utvalg på litt større matbutikker og mange på spesialbutikker. Kan godt være litt alternative pølser. Har spist elgpølse, jalapenopølse blandt annet, godt med noe annet enn bare spekeskinke og fenalår
sørlandschips Skrevet 16. desember 2010 #8 Skrevet 16. desember 2010 Div slag melon og druer.Grønn salat.
Zitro Skrevet 16. desember 2010 Forfatter #9 Skrevet 16. desember 2010 TUSEN TAKK for alle gode forslag! Da skal jeg ut på shopping i morgen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå