Gå til innhold

Er barnet i magen min overvektig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle dere vakre gravide der ute!:)

Er så flott at så mange tar seg tid til å svare på spørsmål og hjelpe hverandre. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten deres hjelp. Ville nok vært i tlf med min fastlege dagen lang!:)

Jeg har i de siste ukene fått enda en bekymring. Har veldig fødselsangst så tenker mye på størrelsen til barnet i magen min. Er veldig redd for å revne, evt andre komplikasjoner med for trangt bekken ol.

Jeg er ikke overvektig. Er i uke 24+1 idag og veier 62 kilo, er 170 cm.

Jeg har derimot kuttet ut all aktivitet grunnet ekstrem svangerskapskvalme og trøtthet. Jeg har ofte besvimt hvis det blir for varmt og jeg er i aktivitet. Jeg prøver å passe på kostholdet, men er alt for glad i brus og god mat! Alt med måte selvfølgelig. Prøver å ha et variert kosthold. Selv om jeg ikke er overvektig har jeg fått en veldig stor gravidmage, og der virker som om det lever en stor baby der inne!

Kan lite mosjon og dårlig kosthold føre til at barnet mitt blir overvektig før fødsel, eller bekymrer jeg meg uten grunn?

Er så redd for dette.. Håper på svar!:)

Hilsen nervøs førstegangsgravid

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg:-)

Nå er jeg igang med svangerskap nummer tre, erikke så langt som deg enda men kan jo fortelle litt om mine to andre små:-)

Jeg er 169cm har veid rund 58 kilo før graviditet. Har slitt med ekstrem kvalme i alle svangerskapene og har kuttet all form for trening.

Min store last er cola, er avhenging og må ha hver dag for ikke å få en hodepine fra helvete. Prøver å ikke overdrive selvfølgelig. Ellers har kostholdet mitt vært noemalt, men er glad i litt god mat om kvelden:-)

Altså det du beskriver kunne like gjerne ha vært meg:-)

I 2006 fødte jeg ei jente 8dager før termin. Hun var 3490 og 50 lang

I 2009 fødte jeg ei jente 11dager før termin. hun var 3640 og 50lang

Med andre ord ingen kjempe babyer. jeg la på meg henholdsvis 11 kilo første gang og 16 kilo andre gang. Hadde stoor mage med begge to, men var eller slank:-)

Håper dette kan hjelpe deg til å være positiv:-) Fødselen kommer til å gå strålende:-))

Skrevet

Tusen takk for svar fru H!

Siden du var slank både før og under graviditetene dine, fikk du tilbake kroppen din etterpå? Tenker på magen, strekkmerker ol. Sies jo at de som er slank er mer utsatt for strekkmerker og løs hud.

Jeg er altså ingen unntak, og tenker på dette hver gang jeg ser meg i speilet.

Lykke til med nummer tre! Så veldig koselig!:) Kanskje blir det en liten prins denne gangen:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...