Gå til innhold

Hvor mye bevegelse kjenner dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med min første kjente og så jeg at magen beveget seg mye, litt annerledes på slutten men likevel rikelig med spark.

Denne gangen derrimot, har babyen vært rolig helt fra begynnelsen uten at det har bekymret meg siden UL og fosterlyd hele tiden har vært normal. Men nå på slutten, uke 38..kjenner jeg at det uroer meg. Det har nok ikke blitt mye mindre bevegelser enn tidligere men jeg synes det er så lite generelt! Kan kjenne litt midt på dagen en kort stund, ellers er det rundt leggetid at jeg kjenner det mest og da i kanskje 10 minutter. Så maks to perioder i løpet av en dag.. Mulig morkaken ligger sånn til at jeg ikke kjenner alle bevegelsene men likevel..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det rikelig med spark og bevegelser hver dag!

Noen ganger er han så urolig at jeg må få roet han ned, og da er det dusj som hjelper :) Da blir han rolig med en gang. Jeg er uke 34.

Det er nok helt naturlig at det er mindre bevegelsen på slutten, du er tross alt i uke 38 og da er det veldig liten plass for babyen å bevege seg.

Men om du er bekymret så synes jeg du skal ta en tlf til jordmor eller føden.

Skrevet

Leste en plass at fem bevegelser i løpet av 20min noen ganger til dagen var å forvente. Her er det masse liv,spesielt ved kald drikke å mat eller ved å spise søtt. Men har en venninne som hadde en veldig rolig baby og det var ingenting i veien med hun. Ring fødeklinikken om du er urolig,er derfor di er der. Ingen spørsmål eller bekymringer er dumme når det gjelder gullene i magen vår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...