ღ☆Rosakrone & lilleprins☆ღ ♥ Skrevet 16. desember 2010 #1 Skrevet 16. desember 2010 Har tidvis smån gulper enten etter måltid, 1 time etter måltid eller sånn plutselig, Han gulper (som unger flest) men liksom da han svelger det ned så svelger han feil høres det ut som. Han kviiiiiiin etter luft, slår ut armene litt febrilsk og våres reflekser/rekasjoner er å nappe opp smån å dunken i ryggen. Jeg opplever dette helt grusomt!!! Var hos legen idag for en sjekk om dette men smån var frisk og legen sa det var pga umoden lukkemuskel. Skjer kanskje mest på ettermiddag/kveld. Er det fler der ute ? Skjønner dere hva jeg mener...? Han er 6uker.. etter et par dunnk så kommer han til seg selv liksom og du høre han 'puster lettet ut' (avogtil kommer det et host..)
gumo Skrevet 16. desember 2010 #2 Skrevet 16. desember 2010 Huff, dette er veldig skummelt når det skjer, skjønner at du synes det er grusomt. Det er vel riktig som legen sier at det kan være umoden lukkemuskel, det kan gjøre at de gulper. Så vidt jeg har forstått mister de pusten når gulpet som kommer opp går ned i luftrøret i stedet for spiserøret, akkurat som du sier, han svelger feil. Har skjedd med tutta her noen ganger også, men heldigvis ikke ofte. Han vokser det nok av seg. Enn så lenge, lykke til!
ღ☆Rosakrone & lilleprins☆ღ ♥ Skrevet 16. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 16. desember 2010 ja blir bekymret men legen lyttet på ham og gjorde det han kunne og sa han var frisk=) Men ellers så er det fælt. Det vil jo alltids gå bra men helt grusomt å se /høre på=( missforstå meg rett vi tar han opp med en gang vi hører det! skjer ca 1 gang om dagen men det vil vel alltids gå bra vel..?=
Sadie *Mamman til Johanne* Skrevet 16. desember 2010 #4 Skrevet 16. desember 2010 samme skjedde da johanne var på samme alder. Skjer noen få ganger fortsatt, men hun er flinkere å hoste seg ut av det. Før var det hui og hast og dunking her også (så klart!) mens nå hoster hun litt hardt og så går det over av seg selv før jeg engang får løftet henne opp. så det går seg til. forresten er hun 3,5 mnd. Men det gikk seg til før det altså, men da hun var rundt 6 uker skjedde det ofte, sånn du beskriver.
LiMette og lillegutt Skrevet 16. desember 2010 #5 Skrevet 16. desember 2010 Det her høres akkurat ut som sønnen vår. Han er 5 uker. Har skjedd et par ganger at jeg har blitt virkelig redd, for det høres jo ut som om han blir kvalt. Men spurte helsesøster, og hun sa at det ikke var noe farlig. Klart, setter de veldig i halsen tar man de jo opp osv, men tror ikke du skal bekymre deg noe særlig for det her altså. Hadde du ikke dunket i ryggen, ville det nok gått bra likevel, så ikke bli redd for å gå på do og sånn. Min kviner litt mens han spiser og når han gulper uten å sette i halsen også. Det er lett å bli redd av alle lydene de små lager, men som oftest er det jo helt ufarlig da:)
laroos Skrevet 17. desember 2010 #6 Skrevet 17. desember 2010 Dette gjorde meg kjempebekymret med førstemann! Men fikk beskjed på helsestasjonen at dette er helt normalt i begynnelsen, og at det ikke var noen grunn til å få panikk og begynne å dunke ungen i ryggen og sånt, for dette greide de fint selv uten hjelp. Og det stemte jo. Nå med nr 2 lar jeg ham ordne opp selv, og slipper å stresse opp både meg selv og ungen når det skjer. (Kan jo si det slik: det er atskillig færre stressmomenter med nr 2 når det meste er kjent fra før!!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå