Gå til innhold

hvor gammel var babyen din da du var ute å kjørte med den alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Jeg regelrett har ikke turt å kjøre alene med han baki..

Er pingle?

Tenker på alt som kan gå galt..

Hva om han gulper? svelger feil og osvosv..

Så klart stopper man og durer baki til han men tenker på att det tar lang tid osv..

Har kjøpt sånn speil til å feste i nakkeputen som speiler på han så jeg kan få en oversikt mens jeg kjører men har ikke turt enda.

Men er det noe akutt å jeg må så må jeg men.........

hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja nå er du litt pinglete! ;)

Det kommer gå helt fint. Iblandt må man stanna og ordne litt men det tar sjelden mer en noen minutt innen du får stoppet.

Kom deg ut og kos dere!

Om noen mnd kommer du se tilbake på denne tiden og le litt av deg sjelv for alt man lurte på.

Lykke til!

Skrevet

kniiiiiis =) skjønner jeg er pinglete =)

Skrevet

jeg må si meg enig med hun over =p jeg kjørte alene da han var ca en uke eller noe.. det går så bra så!

Skrevet

Hihi, litt pingle, men sånn er det vel bare. :P

Jeg kjørte alene med han første gang når han var 3uker. Det var skummelt, men kan ikke tenke hvis, hva om hele tiden heller..

Skrevet

Ingen erstørre pyse enn meg! Men kjørte med tulla i går, har ikke festet speilet enda. Hun er 7 uker.

Prøv å kjøre sammen m pappan noen ganger først og begge sitte foran?

Skjønner deg godt da, synes selv at ALT er skummelt og ser det som en stor seier å gå på shopping m henne, trille tur i kulda, kjøre vil osv...

Skrevet

Helt enig med deg Pumba.

Allt føltes som en seier når man "klarte" det første gangen!

Det er ju mye nytt å tenke på og ta hensyn til.

Skrevet

Det har aldri fallt meg inn at det er ekkelt:-) Men vi har speil så jeg kan se han hele tiden mens jeg kjører. Han eldste satt vi sammen med de første turene vi kjørte, men han var vel ikke veldig mange dagene før han satt bak alene. Han yngste har vi aldri sittet sammen med bak. Det er så trangt å sitte i midten med to seter bak, så allerede hjem fra sykehuset satt han baki, kun sammen med storebroren.

Hvis han gulper, svelger feil el, så vil du jo høre det og det er jo ikke noe større sannsynlighet at det skjer når dere kjører bil enn om han feks ligger i senga og sover.

Skrevet

Jeg er alenemor og kjørte tidlig aleine med babyen.. Hvis det er noe, så kjører jeg bare til siden og sjekker... Spiller barnemusikk og snakker med henne..

Kjøpte speil til nakkestøtta når hun var 1 mnd, og har brukt det fram til hun var 6 mnd.. Da fant jeg ut at hun blei blendet av lyset fra bilene vi møtte og når sola var lav foran bilen.. Stakkars.. Har faktisk ikke sett det tidligere.. Nå har jeg fjernet speilet.

Har det fortsatt i bilen innen rekkevidde, og holder det ved bilsetet for å se hvordan hun har det hvis det trengs. (Når jeg har kjørt til siden selvsagt)

Jenta mi gulpet mye når hun var mindre, men jeg hørte jo alltid når hun gulpet. Var ikke noe problem.

Hvis du velger å bruke speilet, så må du passe godt på at du ikke ser for mye i det. Det kan fort påvirke kjøringen, og hver gang du ser i det tar du oppmerksomheten bort fra veien og trafikken...

Skrevet

Begynn med noen korte turer først til du blir trygg på det.. Og stopp heller med jevne mellomrom for å sjekke.

Du blir fort vant til det.

Skrevet

Babyen min var 4 dager eller noe sånt når jeg kjørte med han alene. Falt meg ikke inn at det var skummelt. Kjørte selvsagt mer forsiktig enn ellers, mest pga. glatta.

Skjønner at det er mye skummelt, men akkurat det var kanskje litt pinglete...hehe.

Skrevet

Her har jeg alltid kjørt alene med henne, første gang fra hun var 3 dager gammel og vi var hjemme fra sykehuset. Men kjørte bare en time om gangen den første mnd. Aldri tenkt på at det skulle være farlig eller skummelt. Men så har jeg ikke hatt så veldig mange andre valg heller.

Hun har da sete sitt bak ryggen min.

Skrevet

er kanskje litt pingl.

Først var jeg redd for frie luftveier da han hang litt med hode, men hanpuster jo bra=)

Redd for gulping og små'kveles' men det hører jo man seff.

På HVILKEN side har du plassert babyen din da? jeg satte bak passasjersete... er det dumt?

Skrevet

Er du pingle, så er jeg det også!

Jeg har en liten gutt på 4 uker og har ikke vært ute og kjørt med ham alene enda... Syns også det er kjempeskummelt!! Har kjørt med ham hjem fra sykehuset og inn igjen til en sjekk, og da kjørte samboeren min mens jeg satt bak med gutten.

Nå skal det også sies at det har vært veldig kaldt og jeg har ikke hatt noen grunn til å ta ham med noe sted, så jeg har ikke "hatt så mange muligheter" til å dra ham med meg rundtom. Kan likevel ikke si at jeg akkurat gleder meg til første soloturen uten samboer!

Men det er jo bare til å hoppe i det og så får vi se tilbake på det senere og le av hvor pinglete vi var da vi var nybakte førstegangsmødre!! :)

Skrevet

Første gang jeg kjørte alene med ho var ho 13 dager.

Jeg var ikke redd for selve kjøringa, men det å spenne ho fast i bilsetet. Hadde aldri prøvd det før, og tenkte at hvis jeg ikke klarte det da jeg skulle hjem igjen så måtte vi jo bli der! Det syntes jeg var skummelt. Men jeg klarte det :)

Ho sitter bak passasjersetet. Da står vi ikke og tar ut baby midt i veien hvis vi stopper i veikanten eller må parkere langs fortauskanten. Også synes jeg at jeg har litt mer kontroll siden man stort sett har vikeplikt fra høyre. Mindre sjans for at en dust ikke overholder vikeplikten og kjører inn i babyen min :)

Skrevet

he he

jeg kjørte alene med han da han var 2 uker.

Vi var jo ute å farta, så har jo kjørt en del. om barnet svelger feil så hoster det jo, de har jo reflekser som oss voksne :) OG hvis barnet gulper kommer jo gulpen ut, ellers svelger barnet det...

Må ikke være så pinglete :) heheheh...det er lov å kjøre sakte, og det er lov å stoppe...

det hender jeg svinger innom en besin-st eller busslomme for å "sjekke" ungen, om han er for varm osv. Det er det nok ikke bare jeg som gjør... hehehhe

Skrevet

Jeg kjørte til den første kontrollen på helsestasjonen. D

Men jeg skjønner hva du mener med å ha minsten bak, mens du kjører bil. Jeg føler meg stressa når jeg gjør det, for det er jo ikke alltid jeg kan stoppe med en gang hvis noe skjer. Hun gulper en del forresten, og har i blant satt i halsen.

Hvis det går å koble ut airbagen på passasjersiden foran, ville jeg anbefalt deg å sette barnesetet der. Jeg har kjøpt meg en egen bil nå som er litt mer "konebil" ;-) Den har samboer kobla ut airbagen på så jeg kan ha snuppa fremme. Det er en stooor lettelse for hønemor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...