ღ☆Rosakrone & lilleprins☆ღ ♥ Skrevet 16. desember 2010 #1 Skrevet 16. desember 2010 ? hvor kjøpt den? hvorfor / hvorfor ikke?
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 16. desember 2010 #2 Skrevet 16. desember 2010 Nei, vi har ikke slik alarm, og jeg vil vel egentlig ikke anbefale noen å kjøpe en slik heller dersom det ikke er slik at det feiler barnet ditt noe. Har en venninne hvis barn fikk pustestopp et par ganger rett etter fødsel, og så flere ganger hjemme senere. Hun har en slik alarm. Den kan gå av flere ganger i løpet av en natt, og i 99% av tilfellene er det falsk alarm. Hun er snart nervevrak av å måtte ha den på, men i deres tilfelle er det anbefalt. Så dersom du ikke ønsker å skremme deg selv unødvendig mye, og barnet ellers er friskt hadde jeg latt være.
ღ☆Rosakrone & lilleprins☆ღ ♥ Skrevet 16. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 16. desember 2010 oki. Nei så vidt jeg vet er det ikke noe galt.. har vært hos barnelege og lege på sjekk.. Og de gangene han gulper/svelger feil og hikster etter luft så hører vi det fordi det kviiin liksom.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 16. desember 2010 #4 Skrevet 16. desember 2010 Nei det har vi ikke. Så sant babyen er frisk og det ikke er anbefalt av lege så kommer vi heller ikke til å bruke det hverken nå eller på nestemann. Syns det skaper mye unødvendig uro for mamma og/eller pappa. Jeg ville heller aldri anbefalt det, jo mer utstyr man har, jo MER bekymret blir man...
plastblomst♀♂♂ Skrevet 16. desember 2010 #5 Skrevet 16. desember 2010 Vi har fordi minsten bare vil sove på magen. Jeg sover ihvertfall litt bedre om natten med alarm. Bestilte det på nettet, husker ikke hvilken side.
*Lissi* Skrevet 16. desember 2010 #6 Skrevet 16. desember 2010 Jepp. Bruker den på mitt 5. barn nå. Ikke noe styr i det hele tatt. Trykker på en knapp når vi legger babyen. Har aldri opplevd at den har begynt å pipe heldigvis. Synes det er betryggende å kunne se at hun har det bra om natten, uten å å måtte sjekke:-)
LiMette og lillegutt Skrevet 16. desember 2010 #7 Skrevet 16. desember 2010 Nei det har jeg ikke, og vil ikke ha heller. Jeg hadde blitt fullstendig opphengt i den, og det tror jeg ikke er sunt for meg. Jeg tar alle forhåndsregler når jeg legger han for å sove, og jeg har fått beskjed om at jeg har en sunn og frisk gutt. Da stoler jeg på det. Syns det kan bli for mye utstyr til disse små også, som småhysteriske førstegangsmødre MÅ ha. En venninne jobber i en barnebutikk, og har fått mange rare spørsmål. Nei, man MÅ ikke ha pulsmåler til babyen sin liksom. Tror man nyter småbarnsperioden mer hvis man klarer å slappe litt av. Selvfølgelig ikke lett, og klarer man ikke så klarer man ikke. Men da syns jeg heller du bør snakke med noen om redslene dine, feks. fastlegen eller helsesøster:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå