Gå til innhold

Kan baby på 9 mnd spise Toro risengrøt? (Julegrøt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der man tilsetter melk selv. Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo endel melk i og du kan risikere magevondt. Bortsett fra det ser jeg ikke noe problem.

Skrevet

Enig, det er ju mye melk.

Hvis du har gitt kumelk før ser jeg ikke helt problemet ellers hade jeg nog stått over.

Ev lagd med mme.?

Skrevet

lagen en liten porsjon med mme eller mm til babyen..

ei venninne gjorde det i fjord til ungen sin..

Skrevet

ingen problem.... mine jenter har alle fått mat med ku melk i fra 6mnd. ingen problem bare husk å bruk H-melk. For noen¨år tilbake var anbefalingene å starte med H-melk fra 6mnds alder til drikke også. Noe det fortsatt er i danmark.

Skrevet

Takker for svar :) Delte meninger her ser jeg, hehe :)

Skrevet

problemet med melken er at det hemmer opptak av jern, så derfor bør man vente til barnet spiser nesten utelukkende fast føde (og får i seg mye jern) før man gir kumelk. Hvis det er snakk om èn gang er det nok uproblematisk å gi julegrøt til barnet ved 9 mnd! Problemet er å gi det daglig for tidlig...

God jul :-)

Skrevet

Det er ingen problem å la en på 9 mnder smake grøt med kumelk. De fleste små spiser allerede en god del fast føde nå?

Mini fikk smake risgrøt her om dagen (10 mnder) han var helt fin i magen etterpå.

HS sa vel rundt 8 mnder at han kunne ha litt kumelk i kosten som f.eks hvitost på skiva osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...