Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte pumper dere?

Hvor mye får dere ut av hvert bryst ca?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pumper morgen, middag og kveld. Mini skal ha til grøt og fruktnammis, og så pumper jeg 100-200 ml til sykehuset.

Får vel ut 100 - 150 ml pr gang, av og til 200. Spørs hvor lenge siden sist gang jeg pumpet.

Nå ammer jeg ikke så mye som før da.

Skrevet

hm har vel liten produksjon jeg da kanskje?

Pumper hver 4 timer ca.

Skrevet

Det er ikke sikkert du har, det er flere forhold som spiller inn. Ammer du ved siden av eller bare pumper du? Hvor gammel er babyen? Det er ikke altid man får ut alt om man ammer.

Vil du ha opp produksjonen, kan du pumpe annenhver time et par dager - men det er litt pes da :P

Nå er min baby 6 mnd, og da har man jo gjerne mer melk enn om babyen er 3 mnd :)

Skrevet

hun er kun tre uker, så det har vel no med saken å gjøre. Hun spiser maks 80 ml til hvert måltid, så har jo nok til henne.

Nå bare pumper jeg, pga store sprekker i brystvortene så ble anbefalt å la brystvortene hvile og har fått medisin. Så håper virkelig det ordner seg før hun glømmer å suge pupp:(

Hun sover mye bedre etter at jeg pumpet og ga henne på flaske. Så det kan være hun er mer mett nå i forhold til tidligere og ikke fikk i seg nok når vi ammet.. ?

Skrevet

I og med hun kun er 3 uker, skal du ikke tenke på at du har lite :) Håper det ordner seg for deg og mini, det er jo veldig lettvint med puppen.

Om det ikke ordner seg så er jo mme faktisk et alternativ. Det er verdt å kjempe for å kunne gi pupp, men husk å ikke la det ødelegge barseltiden :)

Kan godt være de eter mer fra flaske? Har inntrykk av at min har gjort det, men det vet jeg jo ikke :P

En del velger å fullpumpe - det er jo også et alternativ om dette ikke ordner seg. Det er litt travelt, men en kan jo pumpe og blande med mme, da får babyen litt av begge deler.

Men håper puppene blir friske, og oppsøk ammepoliklinikken ved nærmeste sykehus om det blir sugeproblemer - de er kjempelinke!

Sender en klem og håper det går bra :)

Skrevet

ja tror hun spiser mer av flasken enn ved puppen, og tror hun føler seg mer mett med flaske. Nå får hun mme innimellom, sånn pulver. Har sånn ferdigblandet i tilfelle ting må gå veldig fort og jeg ikke får pumpet i tide. Men prøver mest mulig min melk!

Kan jeg blande ferdigblandet mme og min melk på samme flaske?

er ny i dette gamet så spør jeg:)

Ja håper virkelig vi får til puppen igjen, for det er travelt med flaske. Samtidig ble jeg lettet når jeg kunne gi flaske for ammingen ble forferdelig smertefull og sårene sluttet aldri å blø:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...