Gå til innhold

Når legger dere babisene deres??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehee, i dag kom min seg i seng 17:45 gitt... VEEEL tidlig synes jeg, men han var umulius og ville lalle senga. Vanligvis prøver jeg å drøye det så jeg starter kveldsstellet 17:45. Da er han i seng til 18:15- 18:30. Synes egentlig 19.00 hadde vært passe tid, men det har jeg gitt opp for lenge siden.. Han sover vanligvis til 07:30-08:00 om morgenen også, og har 3-4 x 30 min lurer på dagen.

I dag sov han til 09:00 :P

Er det bare jeg som legger mini så tidlig for kvelden eller??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

snuppa mi er snart 6 mnd.. hun legger seg mellom 1830-1900...

begynner med kveldsmat og kveldsstell ca kl 18... hun sover til ca 08..

idag var hun veldig trøtt 1730... så fikk i hu mat og la hun ca kl 18... hun har vært litt småforkjølet de siste dagene, så regner med det er derfor hun var litt sliten i dag.

Skrevet

Hvor gammel er han da?

Jeg legger snuppa mi ca seks, noen ganger må jeg bare legge henne før også. Ingen vits i å tvinge henne opp da hun er stuptrøtt. Jeg synes også det er tidlig, men det er nok til det beste har jeg funnet ut. Hun er 4 mnd, så jeg ammer henne før hun legges og ca i elleve tiden da jeg selv legger meg. hun vil av og til ha nattmat kl 03, og av og til sover hun til 5-6, så litt mat, og sover igjen videre til mellom 7-8. DA er det morgen! :)

Skrevet

Jenta vår er 7 1/2 mnd. Hun legges 18.15-18.30 ca.

Skrevet

Klarer ikje få henne i senga si før 22-22.30 tidligst.

Da har hun sovet oppå meg i senga i minst 30 min.

Timene før dette går med til byssing smokking hyling magesmerter, hyppig amming da dette ser ut til å hjelpe på magevondten osv.

Hun er 7 uker gammel.

Skrevet

Her legger han seg ikke før 19-1930. Legger vi han tidligere enn det våkner han aaaaltfor tidlig morgenen etter. Han er 8,5mnd:)

Pumba78: Tror ikke du skal stresse med legging enda siden hun bare er 7 uker. De er fortsatt rimelig selvregulerende på det tidspunktet i den forstand at de ikke trenger faste leggetider. Rutiner er aldri for tidlig mener jeg, men tiden kommer etterhvert:)

Skrevet

Godt å høre, prøver liksom fra 19- tida men... Føler ikke jeg har noen kontroll på når hun sover nei...

Skrevet

Får masse tid på kvelden du da jo :)

Ulempen er jo at man ikke kan dra noe sted når dem legger seg SÅ tidlig ;)

Her legger han seg mellom 19-19.30.. Sover da til mellom 07-07.30

Skrevet

Lillemann er 6.5 mnd og legges som regel mellom 1800-1830. Men det kommer helt ann på når han våkner fra siste dubb. Som regel legges han 1 1/2 time etter siste dupp. Sånn som i dag våknet han 1630 etter en 40 min dupp. Da vet jeg at jeg ikke får han til å sove noen flere dupper etter det og må da senest i seng kl 18. Noen ganger kan han sove fra 17-1745, da kan klokka være nærmere 19 når han legges.. Men han er så trøtt på kvelden, så timen(e) etter siste dubb er alltid litt utfordrende her. Han våkner stort sett ved 7 tiden om morgenen uansett leggetid..

Skrevet

Joda, gjør jo det, men som du sier... Vi må alltid hjem fra ulike arr. etc i tidligste laget. Vanskelig å få han til å ta en lur i vogna også når han egentlig er klar for senga :P

Veldig greit å ha litt tid på kvelden, særlig mtp denne 30min sovinga i eininga. Får jo ikke gjort noe annet enn klesvask og oppvask når det er slik på dagtid. Vasking utsettes til etter leggetid...

Men greit å høre at der finnes andre som må ta kvelden så tidlig. Er jo veldig heldig som har en liten som er glad i å sove og omsider er begynt å sove opptil 6 timer i strekk om natta. Han er 6 mnd.

Skrevet

Her har vi den siste uken startet kvelds-stell i 20-tiden og så sovner hun en gang mellom 20.30 og 21.30. Hun sover på ingen måte hele natten, men våkner ca 00, ca 04 og så står vi opp mellom 07 og 08. Ganske fornøyd likevel, jeg. Hun er 3,5 mnd. Tenker det går seg mer og mer til etterhvert :) På dagen sover hun 2-3 ganger ca 30 min og så en lengre lur hvis jeg er heldig på et par timer.

Skrevet

Min er som regel i seng mellom halv sju og sju. (Hvis han ikke er syk eller plages veeeldig med tennene. Da er det unntakstilstand). Merker at han er veldig trøtt allerede fra 17, men om jeg legger han før halv sju så tror han det er en lur og våkner lys våken en time etterpå. Synes det er vanskelig å vite når han er klar for natta og når han bare vil ha en lur.. Men jeg tror han blir klar for å legge seg tidligere enn syv her altså. Så etterhvert så blir det vel en gang mellom 18 og 18.30 tipper jeg. Nå sover han helt til 02, da må jeg gi han smokken. Så skal han ammes kl 4. Og da sover han til 08 eller 08.30. Er veldig glad for at han enda ikke skal opp kl 6 jeg da.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...