Gå til innhold

Når legger dere babisene deres??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehee, i dag kom min seg i seng 17:45 gitt... VEEEL tidlig synes jeg, men han var umulius og ville lalle senga. Vanligvis prøver jeg å drøye det så jeg starter kveldsstellet 17:45. Da er han i seng til 18:15- 18:30. Synes egentlig 19.00 hadde vært passe tid, men det har jeg gitt opp for lenge siden.. Han sover vanligvis til 07:30-08:00 om morgenen også, og har 3-4 x 30 min lurer på dagen.

I dag sov han til 09:00 :P

Er det bare jeg som legger mini så tidlig for kvelden eller??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida. Min legger seg rundt 18. Da er han trøtt og lei. Prøver jeg å holde han våken, blir det hyling og tidligere morgen for oss :-p

Skrevet

Jeg pleier å la ungen få en liten "powernap". Sove i 20 minutter også drøyer jeg tiden med å leke litt i senga vår eller bade litt.

Legger henne kl 8 vanligvis.

Skrevet

Hallo,

Knotten min MÅ i seng senest 18 - da er han kjempetrøtt! ...og ganske så grinete ;o)

Skulle gjerne hatt ham oppe til 19, som er en passe leggetid (synes jeg), men det blir bare tull... Vi får se etterhvert.

;o) God Jul da dere!

Skrevet

her i huset legger jeg lillegutt rundt 19 tiden.han pleier å ta seg en liten dupp i vippestolen sånn i 17-18 tiden på 20min.kunne sikkert lagt han rett i sengen,men syntes det er alt for tidlig.han spiser 1 til 2 ganger om natten..

Skrevet

Hei.

Kl. 20.00 senest 20.30 er jenta mi i sengen sin, men hun sovner ikke før rundt 22.00 :(

Skrevet

Hvor gamle er disse barna da?

Gutten min på snart 4 mnd tar ikke natta før i rundt 21 - 22 tiden. Skulle øsnke det hadde vært litt tidligere, men blir vel lettere når han begynner å ha mindre dupper om dagen.

Skrevet

Skulle til å spørre det samme som deg tobarnsmor! Frøken her har akkurat begynt å legge seg kl 19.30-20.00 og hun er 5,5 mnd... Før ble den både 22 og 23..

Skrevet

Godt å høre at ikke alle får ungene i seng tidlig,får han til å sove til 8,men da er det mangen turer for å roe ned,og våkner flere ganger om natten,så nå legger han seg i 10-halv 11 og sover da som regel til 4,får mat og sover videre til 7-8.Han blir 5 mnder 2.juledag.Gidder ikke maset om kveldene,hjelper ikke om jeg holder han våken etter kl 4 på ettermiddagen heller,så lar han styre tiden litt selv nå på sovingen og tar heller jobben med soverutinen når fast føde er godt igang,siden vi ammer nå,med kun litt grøt tidlig kveld.

Skrevet

Vi legger ham ca kl. 19 hver dag. Han er 6 mnd. Prøver å få ham til å ta siste powernap senest kl. 16 for at han skal være passe trøtt til 19.

Skrevet

Her er gullet i seng til 18.00-18.15. Og han er heelt kjørt. Siste nap´en er rundt tre fire tida.

Og da sover han til syv,halv åtte. Fin døgnrytme synes jeg:)

Skikkelig deilig at vi voksne kan få litt tid for oss selv på kvelden.

Skrevet

Her kommer gullgutten på 4 mnd seg i seng ca 19.00.Dette har han gjort i noen mnd. Slet endel i begynnelsen med at han var så utrolig overtrøtt så da fant vi ut at han måtte ta kvelden tidlig. men han vil ha mat hver 3.time. Vi pleier å stå opp i 7-8 tiden.

Skrevet

gutten min på 12 uker er i seng mellom 1830 og 1900. da er han helt "skutt". Sovner med engang jeg legger han i sengen og sover til 7-8 neste morgen :) Føler oss heldige , det er så godt med litt voksentid på kvelden ;)

Skrevet

Jeg er FULL av misunnelse... Nå er det jo vnaskelig å vite hvor gamle disse så barna deres er.. Men min er iallefall 3 mnd, og er suuper b menneske.., jeg får virkelig ikke snudd døgnet hans. Har prøvd å dra han opp på morgenen(han sover helst til 11 hvis han får lov) Har da tatt han opp 8, og da slåkner han så fort jeg snur meg unna.. Men om han får ha det som han vil, så står han opp eleve, er oppe 1,5 time, og så sover han fra rundt 12:30 til 14:00, og er oppe ett par timer og sover igjen rundt 15:30 til 16:30, og så er han super trett rundt 19:00 , og da tror jeg, hver kveld, at dette er kvelden vi skal snu det.. ÅÅÅHH nei duu... da sover han kun en times tid, og er jo da selvfølgelig super våken frem til midnatt.. herlig.. Her er det INGEN mamma-pappa tid.. Har prøvd å sitte å vugge og vugge når han våkner i 20:00, men nei, prøvd bære-sele, bading rett før soving.. Han er bare ikke moden for sengen tidlig han altså. HVA GJØR JEG!? noen tips?

Skrevet

gutten min er 10 uker.og har lagt seg rundt den tiden i ca 4uker nå:)

Skrevet

Jeg hadde en som var som din fram til han ar fire måneder ca. Men plutslig gikk han fra å legge seg i 23-tida til å bli tidlig trøtt og legge seg i 19-tida. Det går seg nok til av seg selv etter hvert! :) Var veldig godt å få litt alenetid ja!

Skrevet

00.05, dere kan jo ha mye voksentid om morgenene i helgene da, stå opp sju så har dere et hav av tid :-)

Skrevet

Lillegutt er ofte trøtt fra ca kl. 18.00, pleier stelle 18.30-45 og legge 19.00-15. Han sovner ganse raskt. Tidligere, da han ville die om natta, kunne han sove til 08.00-08.30, men nå er det ofte morgen rundt kl 07.00, siden han heller ikke tar flaske ...

Skrevet

6 mnd, det glemte jeg, og han har villet legge seg tidlig fra han var ca 3 mnd.

Skrevet

Hei!

Vi hadde også en natterangler, som vi la rundt 23 og som kanskje ikke sovna før 24. Han sov gjerne til 10 og 11. Jeg begynte å vekke han tidligere og tidligere, ca et kvarter om gangen. I løpet av et par uker ble ny leggetid kl 21. Passa da på at han ikke sov lengre enn til åtte. Utrolig deilig! De siste dagene har han sovnet rundt 19.30, håper han fortsetter med det. Håper dette kan være en metode for deg :) Lykke til!

Skrevet

Legger 1845-19 omtrent. Sånn har det vært siden han var 2 mnd, og nå blir han snart 7 (herreguuuuuud så fort tiden går :-(((((()

Skrevet

Det er nett som vår lille gutt det. Han er også 3 måneder.

Sovner kl 23 om kvelden, sover til mellom 6 og 8. Får mat og sovner til 11-12 igjen... så har han seg noen små dupper i løpet av dagen, og så sover han en liten time i 19-20 tiden om kvelden.

Har prøvd å legge 10 minutter tidligere, men det funker liksom ikke..

Tenker att han får bare finne sin egen rytme egenlit. Er bare happy for att jeg slipper å amme i løpet av natta :D Men det hadde selvfølgelig vært godt med litt alene tid med samboer om kvelden...

Skrevet

4,5 mnd - 20.00

Har egentlig ikke prøvd å legge tidligere, men kunne nok ha gått det også. Sist natt sov han fra 20.00 til 08.45 -helt greit, det :D

Skrevet

Tror egentlig at min lille kar på 6 mnd er klar for å legge seg enda tidligere enn 19. Nøler litt ang å legge han tidligere, er så redd han bare skal ta seg en lur og så insistere på å være våken i 3 timer.. Men han er jo skikkelig sur allerede fra kl 17. Vi står vel opp ca halv ni så sover han ca 40 minutter i ellevetida og nye 40 minutter i 14-15 tida. Får liksom ikke klemt inn enda en lur. Her går alt på tverke hvis vi ikke tar han opp senest kl halv ni om morgenen. Vurderer å flytte det enda tidligere, da rekker han å sove mer på dagen.. Så må han kanskje legge seg nærmere 18 framover.. Deilig med voksentid på kvelden, da står jeg gjerne opp tidlig :)

Skrevet

vi legger henne mellom sju og åtte omtrent. Startet stellet alt fra seks til åtte, da igrunn, alt ettersom hvor trøtt hun er. Hun har i det siste sovnet mellom sju og halv ni, men så skal hun fortsatt ha mye mat om natten .. hun er 3,5 mnd.. Noen netter sover hun til 02 og så til 05 og vil stå opp 06, mens andre ganger kan hun våkne både 24 og 03 før morgenen. Vi prøver å la henne ligge hvertfall til sju for ikke å bli gal... ! føles slitsomt å stå opp så tidlig når vi har vært såpass mye våkne om natta, men er deilig at hun sovner så tidlig om kvelden at vi får litt tid. Når kan jeg håpe at hun kanskje sover gjennom natta? håper det er snart. gleder meg til en ordentlig natts søvn ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...