Gå til innhold

Skal til gyn rett etter nyttår.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da skal hun søke meg til Riksen for prøverør. Det er vel ivf det da?

Tenkte å spørre om ikke gyn kan søke meg til Ullevål i stedet for. Er det ikke kortere ventetid der? De er vel like flinke der vel?

Hvor lang tid tror dere det tar? Får jeg brev i posten?

Noen med erfaring? Er fersk på dette området altså?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noen erfaringer å komme med, til en som er spent?

Skrevet

Hei!

Jeg holder til på Riksen. Vet ikke hvordan det er i forhold til ventetider Riksen vs Ullevål.

Jeg var ferdig utredet fra gynekologen, hun henviste meg til Riksen. På første time fikk jeg egentlig bare informasjon om at det neste i utredningen var en laparoskopi. Ble henvist i mars -09, time i mai og laparoskopi i juni - ikke noe galt der. Fikk ny time i august, hvor de anbefalte oss å prøve AIH, altså inseminering, først. Dette fordi det ikke er noe galt med noen av oss - vi er uforklarlig barnløse. Vi hadde 4 forsøk med AIH før vi gikk over på ivf (3 forsøk med medisiner og 1 forsøk i naturlig syklus.) Før ivf var vi på et informasjonsmøte sammen med noen andre par hvor vi fikk felles informasjon, omvisning og time hos legen. Oppstart medisiner til første ivf i mars -10. Hr nå hatt forsøk nr 3, og får vite hvordan det har gått på tirsdag.

Dette var hvordan veien ble for oss. Det er sikkert litt forskjellig på de ulike sykehusene. Og det kommer sikkert an på hva de evt finner gjennom utredningen.

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for litt informasjon om forløpet. Spente dager for dere nå skjønner jeg....

Det er ikke påvist noe galt hos noen av oss heller. Går nå på pergo, til tross for at blodprøver viser at jeg er helt ok....

Blir spennde framover da...Hvis vi regner med en ventetid på ca 2 måneder til første samtale/ lap kan jeg kanskje regne med å komme inn i mars jeg da.....Å det blir spennende!

Ønsker deg masse lykke til de neste ruge-dager....

Flere som kan si meg noe om erfaringer RIksen vs Ullevål?

Skrevet

og blir man veldig dårlig av de medisinene man skal skal ta føre egguthenting/innsetting osv....?

Skrevet

Det er veldig individuelt tror jeg. Noen merker ingenting, mens andre forvandles til troll:-)

Har hatt 3 forsøk, og 3 forskjellige opplevelser av bivirkninger. Første forsøk var helt greit, litt bivirkninger, men ikke så plagsomt. Andre forsøk dukket hormonheksa opp, og hun forsvant ikke før etter uttak:-S Tredje forsøk, litt mer bivirkninger enn første forsøk, men mange ganger bedre enn forsøk nr 2.

Du må nok bare vente og se:-) Det er ikke sikkert at du merker så mye til medisinene! Men hele prosessen er en påkjenning. Og hvordan man reagerer på "hele pakka" er vanskelig å si. Men det er utrolig hva man tåler, og hva man orker, når ønsket om barn er stort:-)

Skrevet

Ja det var store forskjeller på bivirkningene ja...

Men det er som du sier, man tåler set meste når man venter på noe godt!

Er ikke redd for hva jeg skal tåle, det er mer liksom forløpet jeg tenker på....

Går på pergo nå for tiden og jeg kan grine så det renner og svitsje fra glad til trist og lei meg fra dag til dag....så går det over igjen da.

Takk for at du delte noen erfaringer med meg...

Gøy å se litt framover også og tenke på hva vi har i vente på nyåret!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...