Jenny251210 Skrevet 16. desember 2010 #1 Skrevet 16. desember 2010 Andre som sliter med det? Er 37+2 nå, og sover max 1-2 timer sammenhengende om natta. Ligger lysvåken og vrir på meg. Er det hormoner eller? Kan det tyde på at fødsel nærmer seg?
snart mamma til nr 2:-) Skrevet 16. desember 2010 #2 Skrevet 16. desember 2010 Ja,har sovet dårlig de siste ukene selv. Er 36+3 idag. Lurer på om det er pga magen er såpass stor,vanskelig å finne stilling. I tillegg må jeg opp på do flere ganger iløpet av natten. Vet ikke om det kan være hormonene,plagsomt er det iallfall!
Jenny251210 Skrevet 16. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 16. desember 2010 Hadde liksom lyst på litt sammenhengende søvn før vesla kommer.... Føles jo helt bortkasta å ligge der time etter time uten å få sove.
ede Skrevet 16. desember 2010 #4 Skrevet 16. desember 2010 samme sak her. tror ikke det betyr at fødselen kommer, men slitsom er det! Jeg har beg. å stå opp istedet for å ligge å irritere meg. leser, ser tv og surfer.. termin dagen etter deg jenny:)
Reese Skrevet 16. desember 2010 #5 Skrevet 16. desember 2010 Huff... slik har jeg det også. Utrolig slitsomt. Prøver å ta igjen litt på dagtid når datteren min er i bhg. Er så trøtt da at jeg ikke klarer la være å såve et par timer, men tror kansje jeg ødelegger for nattesøvnen?!? Ligger våken frem til omtrent 5 hver morgen og det er vanvittig slitsomt. Skjenner rastløsheten i krppen om natten, samtidig som jeg ikke orker noenting. Vi er nok ikke alene...
lotte-liseliten Skrevet 16. desember 2010 #6 Skrevet 16. desember 2010 Skriver under her. Er gjerne våken noen timer på natta, og irriterer meg så mye over det fordi jeg er jo så trøtt! Synes ikke å huske at jeg hadde det problemet forrige gang, våknet og gikk på do og noen ganger knasket knekkebrød pga halsbrann, men fikk altid sove igjen... Rart
sol2101 Skrevet 16. desember 2010 #7 Skrevet 16. desember 2010 Har hatt det slik i flere mnd nå så er nok ikke tegn på noe fødsel.. Men er klart man ligger kanskje og gleder seg, og tankene begynner fort og kværne og man blir liggende våken.. Mitt beste råd er å stå opp ta en kopp te (uten koffein) eller iallefall noe varmt, gjerne gjøre ett eller annet.. Eller bare slappe av, har funket for meg.. Aller værste for meg har vært å bare ligge i sengen, da har det gjerne tatt timer, Og som du sier så føles det som bortkastet tid.. Siden du kanskje får gjort litt på natten så kanskje du får sove med litt bedre samvittighet på dagen :-) Lykke til iallefall, vet hvor slitsomt det kan være :-)
Gjest Skrevet 16. desember 2010 #8 Skrevet 16. desember 2010 Slenger meg på her ja! Det gikk fra å sove 10-12 timer hver natt til 2-3 timer max! Og det er sliiitsomt! Men i natt fikk jeg endelig sove hele natta, takk gud!! Det er jo ingenting å finne på midt på natten heller Ikke noe på tv, ingen er våkne så jeg kan snakke meg, ikke kan jeg gjøre noe i huset når sambo ligger å sover Jeg later som det er kroppen som lader opp til våkennetter jeg Jeg er forresten i uke 34. Skal straks legge meg og satser på å få sove i natt også
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 16. desember 2010 #9 Skrevet 16. desember 2010 Jepp, har gjort det en god stund nå. De siste par ukene har jeg kanskje fått 2 timer søvn tilsammen hver natt. Okei, ikke hver natt, men flere netter... og sover sjelden mer enn to timer sammenhengde. Er opp flere ganger for natten for å tømme blæra. Er akkurat bikket 38+4 nå og har merket at nattesøvnen har vært litt bedre de siste par-tre nettene. Har ihvertfall hatt mer overskudd på dagtid. Jeg sov bedre og fikk mer energi de siste dagene, eller siste uka før fødsel sist gang. Vet ikke om det var tilfeldig. Det sies jo at man sover dårlig for å venne seg på nattevåk. Man sover også veldig lett på slutten av svangerskapet, altså at man våkner lett og er var for lyder, fordi man skal være på "vakt" når du og babyen sover. Jeg har pent nødt til å gå over til å sove på eget rom nå på slutten, for å i det hele tatt få søvn. Jeg blir forstyrret av datteren og mannens tungpust om natta. Jeg sover mye bedre når jeg sover for meg selv Er jo bare for en liten stund
Snuskomrusk Skrevet 16. desember 2010 #10 Skrevet 16. desember 2010 Samme her! Sover alt fra 3 til 5 timer sammenhengende hver natt, ellers blir litt av dagen også brukt til å ta såkalte "powernaps". Jeg føler meg som en baby selv i disse dager, jeg spiser, sover eller slapper av Er nå 38+6 og har hatt det slik en god stund.
Gjest Mentha♥ er fødeklar!♥ Skrevet 17. desember 2010 #11 Skrevet 17. desember 2010 Jepp jeg henger meg på her jeg og! 37+2 selv nå, og etter en lur på sofaen i sta kan jeg bare glemme å legge meg enda. Ble jaget ut av senga fordi mannen ikke fikk sove når jeg var så urolig Våkner gjerne mellom to og tre ganger om natta, men sovner heldigvis igjen relativt fort, i alle fall før halv fem-fem. Da hender det at jeg bare blir liggende og vri meg, og ender som regel med at jeg står opp. Har plutselig begynt å få halsbrann rundt leggetid, utrolig plagsomt! Ikke vært plaget med det på dagtid i det hele tatt, men akkurat når jeg legger meg så kommer det.. Grr, hjelper ikke akkruat på søvnen :/ Håper ikke det er fødselstegn, for jeg vil veldig gjerne at lille skal holde seg inne til over nyttår!
de tre bukkenebruse Skrevet 17. desember 2010 #12 Skrevet 17. desember 2010 slenger meg på her ja =P er trett hele dagen fortiden men når natten kommer finner liksom ikke kroppenroen til å sove.....men er trett =/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå