Juni10 <3 og April12 <3 Skrevet 16. desember 2010 #1 Skrevet 16. desember 2010 Hvor mye drikker de og hva drikker de av? Lurer på hvor store mengder det er snakk om når folk sier at babyen drikker mye vann.... Drikker de mye mm elle mme i tillegg?
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 16. desember 2010 #2 Skrevet 16. desember 2010 Min får litt vann på flaske etter grøtmåltidet. Han drikker ikke masse (kanskje 10-20ml). Han øver på å drikke selv og å drikke vann. Jeg ammer han alltid før måltidene, men tanken er at vannet skal erstatte puppen etterhvert. Jeg ønsker å amme så lenge han er intr. i puppen nemlig. Men drikker han vann, så blir det lettere å ha barnevakt og bare droppe et melkemåltid om jeg ikke rekker å pumpe/ tine melk. Jeg har tatt frem tutekoppen, men den var ikke lett å bruke i vippestol. Vi venter med å trene på den til vi setter han i tripp trapp stolen. Han får også drikke litt vann fra vannglasset mitt innimellom, men det blir fort bare klin! Han er 6 mnd.
bitthen Skrevet 16. desember 2010 #3 Skrevet 16. desember 2010 Min får også vann til grøten, drikker littegrann - kommer vel an på hvor tørst han er? Viktig for meg å vite at han får i seg nok væske, og viktig at han venner seg på vann, ikke saft og eplejuice. Av og til får han hjemmelaget sviskesaft da (avkok av sviskepurèen). Dette pga magen, hade det ikke hatt noen nytteeffekt, vet jeg ikke om han hadde fått. Det ammes mye mindre nå i huset etter maten ble innført. Likevel prøver jeg å gi mest mulig mm i maten. Får han Fruit break eller annen frukt, er det mikset i pumpet mm på flaske, og Hirsegrøt som han får til kvelds er også blandet i mm. Ammer han morgen og midt på dag. Av og til kveld om han vil ha, og ved midnatt. Pumper mange ganger daglig, til grøt og fruktgreier, samt er fremdeles melkedonor Men venn de på vann, ser en del venninner som må starte kampen på sine 8-10 mnd gamle babyer fordi de ikke har vent dem på rent vann....
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 16. desember 2010 #4 Skrevet 16. desember 2010 gutten min får vann til maten. Han drikker også MAX 10-20ml pr gang. Drikker av flaske,men nå prøver vi å få han til å drikke litt av kopp for å gjøre det mer spennende. Han er nemlig LITE intr i vann. Drikke generelt annet enn mme. Han får grøt+vann til frokost, frukt/brød+mme til lunsj, middagsglass+vann til middag og grøt+vann til kvelds. + litt mme til kos før senga.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 16. desember 2010 #5 Skrevet 16. desember 2010 Han får vann til kveldsgrøten.. Drikker da mellom 20-40 ml.. Ikke mye med andre ord.. Men han får jo mm en times tid etterpå, så jeg føler ikke at det er kjempe viktig at han får det vannet.. Er bare for å vende han til vann, og fordi jeg føler selv at det sikkert er godt med litt vann til..
LittLykkelig Skrevet 16. desember 2010 #6 Skrevet 16. desember 2010 Vi har gitt han kald fennikelte med sprøyte siden han var veldig liten. Han ble veldig glad i dette og var helt uinteressert i vann fra tåteflaske når han ble 4 mnd. Jeg ga han da vann fra sprøyta og det gikk ned skal du tro! Tror kanskje hodet hans innbilte seg at det var te. Etter det begynte han å like vann. Jeg gir fra tutkopp, vil ikke at han skal bli for vant til tåteflaske slik at jeg må venne han av med den før barnehagen. Han ammes rett før måltidet og får litt vann til grøten dersom han blir tørst. Bruker også å tilby litt drikke når han har sovet osv, da er han ofte litt tørst. Syntes han hadde så mange tørre bleier en periode, så er kanskje litt overhysterisk med at han skal få i seg nok
Juni10 <3 og April12 <3 Skrevet 17. desember 2010 Forfatter #7 Skrevet 17. desember 2010 Frøken lykkelig, hvor mye mme drikker gutten din? Og hvor gammel er han? Sliter med å få nok væske i jenta mi... men ser ut som gutten din heller ikke drikker så mye da, eller ammer du utenom? Kanskje noen rett og slett ikke er så tørste?
2010 Mammaen Skrevet 17. desember 2010 #8 Skrevet 17. desember 2010 Gutten vår drikker kanskje 60-100 ml vann til middag og lunsj. Noen ganger drikker han mer, og noen ganger mindre. Jeg gir også vann å drikke mellom måltidene (antar kanskje 100 ml totalt i løpet av dagen). Han får melk til grøten frokost og kvelds. Han drikker da 100-150 ml morsmelk. I tillegg får han en flaske tidlig morgen. Da drikker han 250 ml. Han har nå begynt å få rikelig våte bleier igjen etter en periode tidligere med ganske tørre bleier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå