-mills Skrevet 16. desember 2010 #1 Skrevet 16. desember 2010 Da jeg var på UL for 10 dager siden lå babyen fortsatt i seteleie, men hode langt oppe. De siste dagene har det vært litt endring i bevegelsesmønsteret, hvor jeg ikke har kjent sparkene like godt som jeg pleier. Synes også at de sparkene jeg kjenner kommer lenger opp enn de har gjort tidligere. I tillegg så innbiller jeg meg at jeg kan kjenne hodet (eller iallefall noe hardt og litt stort) litt nedenfor navelen. Jeg har morkaka på fremsiden, kan det eventuelt ha noe å si for at jeg ikke kjenner sparkene like tydelig hvis babyen har snudd seg? At den da blir mer som en støtdemper for spark enn når hodet lå opp? Hvordan merket dere at babyen hadde snudd seg?
Gjest Skrevet 16. desember 2010 #2 Skrevet 16. desember 2010 Eneste jeg merket var at hikkingen flyttet seg fra øverst til nederst
Snuskomrusk Skrevet 17. desember 2010 #3 Skrevet 17. desember 2010 Jeg merket det veldig godt i allefall Satt i sofaen en kveld og så på tv, baby var aktiv og sparket men ikke noe særlig vondt. Plutselig er det akkurat som om hele magesekken og innvollene mine tar salto, jeg ble kjemperedd og det gjorde litt vondt. Etter det har jeg bare kjent litt armer nederst i magen og en rumpe som presser ribbeina mine ut av og til (har sett at han sparker rett i morkaken på UL, så slipper det i allefall). Husker ikke når dette skjedde, men en gang mellom uke 32 og 35.
Sannali Skrevet 17. desember 2010 #4 Skrevet 17. desember 2010 Min lå i tverrleie og merket godt den snudde seg til sete, hele snuoperasjonen var som et jordskjelv med påfølgende merkbart endret bevegelsesmønster. Faktisk så merkbart at det ble tatt som lite liv og man fikk en hel runde i fødemottaket. Fra sete til hodeleie merket jeg ikke så godt, mistenker det skjedde på natt, men som det skrives over: hikkingen ble veldig merkbar:) Har også morkaken foran og har opplevd stor forskjell fra forrige svangerskap hvor jeg hadde den bak. Synes det var mest forskjellig frem til uke 25, etter det har ikke plasseringen hatt så mye å si for bevegelsene jeg kjenner.
Anne Grete lykkelig 3barnsmor Skrevet 17. desember 2010 #5 Skrevet 17. desember 2010 Jeg har ei frøken som lå i hodeleie frfam til ca uke 32. Da kjente jeg at hun snudde seg til seteleie. Var på ultralyd og fikk dette bekreftet. Ny ultralyd 3 uker etterpå viste at hun hadde snudd seg til hodeleie igjen.Dette hadde jeg IKKE merket. Så det er nok litt forskjellig....
Gjest Skrevet 17. desember 2010 #6 Skrevet 17. desember 2010 merket ikke at hun snudde seg, jeg merket at hun lå i tverrleie og litt over alt, men usikker på når hun faktisk la seg med hodet ned, annet enn at jordmor kunne fortelle meg at hun hadde lagt seg rett vei.
AlmaN Skrevet 17. desember 2010 #7 Skrevet 17. desember 2010 Jeg vet ikke når han la seg med hodet ned. Han romesterte veldig både tidt og ofte så jeg var ikke sikker på hva han drev med. Men jordmor kjente det var hardt nederst, og da kunne jeg kjenne det selv også. Det var ordentlig hardt, veldig tydelig. Kjenner også igjen det med hikkinga nedest!
babyjakob Skrevet 17. desember 2010 #8 Skrevet 17. desember 2010 Ja jeg merket det veldig godt. Våknet om natta av at magen var spent helt ut og kunne merke at babyen lå på tvers - etter mye og voldsom romstering kunne jeg merke at den var snudd seg. Men var ikke sikker på om babyen hadde kommet seg helt rundt eller bare hadde sklidd tilbake i seteleie. Men fikk bekrefta det hos jordmor et par dager senere. Og sparkene ble mindre og mye mere behagelig etter at han snudde seg (følelsen av at han hoppet på blæra forsvant
babyjakob Skrevet 17. desember 2010 #9 Skrevet 17. desember 2010 Og det var vel omkring uke 28 han snudde seg.
snuppaimagen Skrevet 17. desember 2010 #10 Skrevet 17. desember 2010 Jeg merket det veldig godt. Hadde vondt i magen i tre dager mens hun drev på.
Purr+Purrfect Skrevet 17. desember 2010 #11 Skrevet 17. desember 2010 Jeg merket ingenting jeg. Han lå med hode opp helt til jordmor plutselig sa at der var hode nesten festet. Jaha.. Jeg greide ikke å kjenne forskjell på armer og ben.. Ihvertfall ikke så lenge jeg trodde han lå andre veien. Så når den "snuperasjonen" har funnet sted, det aner jeg ikke gitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå