Gå til innhold

Hvor tidlig bør man søke på bhg plass i Oslo (Østensjø)?

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt at det er veldig vanskelig å få plass i Østensjø og lurer på om noen har noen råd for hvor tidlig man bør søke. Jeg har termin hvert øyeblikk og trenger altså ikke plass før januar 2012 men bør jeg kanskje bare søke med en gang knøttet har fått personnr? Noen erfaringer?

Fortsetter under...

Reglene pr i dag er at søknadene behandles likt så lenge du søker før søknadsfristen. Eneste muligheten til å få plass tidligere enn andre "normale" barn er at du får prioritet. Men det å få plass i januar regnes som nesten umulig.

vet ikke hvordan det er i oslo men i bergen er det kø system.da får man en søkerdato og den som søker først får først plass. ( de med prioritering får selvsagt først..)

da er det lurt å søke med engang man får person nummer...

Jeg tror Anonym 18.12 har rett ifht Oslo, det har ikke noe å si hvor tidlig man søker. Men hva gjør alle som ikke føder i juli? Søker man seg inn i august i forkant og betaler for de månedene man ikke bruker plassen?

Ja det er jo kjipt for de som får barn født sent på året... men etter loven så har jo alle de barna som er født før august 2010 rett på plass høsten 2011... så de barna som er født i September 2010 har ikke rett på plass før august 2012... kjipt men sånn er reglene her i allefall...

derfor er det greit å få barn på våren..;)

anonym 18.12

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...