Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det an?

Når man kan se at barnet sliter med tenner og kald bitering ikke fungerer, dentinox fungerer ikke. Kan man gjøre noe for å skynde på tannfrembruddet? Bare lurer... Dumt spørsmål, men når man blir desperat så kommer desperate spørsmål.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sier jo at tenner kommer ofte med feber... Du kan jo kle på litt lite og la barnet være ute i trekk og kulde, så dukker tennene kanskje opp når feberen kommer litt seinere utpå kvelden.. Nei da!!! Nå får jeg vel kjeft for at jeg skrev dette. Men fra spøk til alvor. Skulle gjerne visst selv altså:)

Skrevet

Ja, jeg har ei som ligger å hyler til hvert 5.min i søvne nå så... FORTVILELSE!!!!

Skrevet

Uff, det er fælt når det står på, men jeg har aldri hørt noe som kan framskynde dette:( Paracet er fine greier:)

Skrevet

Smurte han flittig med dentinox slik at han rakk å sovne før det begynte å verke/klø igjen. Av og til måtte jeg ty til paracet dersom han hadde tydelige smerter og ingenting hjalp. Men det skjedde kun to ganger. Er jo heldigvis bare sånn intenst plagsomt noen dager av gangen. Håper det blir litt greiere etterhvert. Her kom det heldigvis to helt samtidig. Bare 18 igjen nå.. :P

Skrevet

Nei, desverre... Bare å holde ut.. Er det tenner på gang burde det være over etter et par- tre dager.

Skrevet

Noen dager virker lenge når man har netter hvor snuppa hyler til i søvne og biter på alt i nærheten.

Og det som er en større fortvilelse er at jeg vet jo ikke at dette er tenner!!!!

Skrevet

Jeg har også en som ligger å hyler i søvne akkurat nå, og jeg skulle gjerne visst med sikkerhet HVORFOR. Er det tenner på gang, eller noe annet som plager han? Hva kan jeg gjør for å hjelpe?

Han er 4 måneder og 1 uke gammel og det har vart i 2 døgn nå. Føler meg litt hjelpeløs.

Du har min fulle sympati.

Skrevet

Paracett ble faktisk løsningen for oss. Og det hjalp. Hun sov godt på natten og hadde en topp dag! I natt har vi ikke gitt noe så dette blir interessant.

Skrevet

Skriking i søvne i kveld også. Huff... Vi har vært å kjøpt sånn smertelindring som kan påføres gommen, men det ser ikke ut som om det hjelper.

Jeg kan skimte 3 kuler i overkjeven så jeg tror 3 tenner er på vei på samme tid.

Skrevet

Jeg vil anbefale en paracett. Tenk så mye bedre babyen vil få det i natt!

Skrevet

Synes ikke noe om å gi en baby på bare 4 mnd Paracet hvis man ikke med sikkerhet vet at det dreier seg om tannsmerter! Gjennomsnittlig alder for første tann er jo tross alt 6-8 mnd, og størstejenta mi som nå er 2 år har alltid skreket en del i søvne, uten at det har skyldtes tenner eller andre smerter.

Skrevet

Men hvordan vet du at det ikke skylles andre smerter?

Har dessuten hør om flere babyer som får tenner før 4mnd og paracett er jo ikke farlig. Nå er ikke jeg den som gir eller tar paracett før man trenger det, men jeg tenker slik: hva hvis det er tenner eller andre smerter? Er det ikke bedre da å gi en paracett for å se om det lindrer? Gråter babyen fremdeles i søvne så er det klart at da er det ikke pga smerter. Men har babyen vondt og en paracett hjelper så ser ikke jeg noe problem i det.

Her hjalp det i allefall, men klart at vi vurderer frem og til bake hele tiden, ser an formen ellers, ser an hvor mye hun ellers har sovet og spist etc. Så vi vurderer allmentilsatnden nøye før vi gi en paracett.

Skrevet

Her har gutten min på bare 3 mnd begynt å få tann. Jeg kan se og kjenne spissen på tanna. Men den vil bare ikke ut . Og gutten min har blitt veldig grinete. Han griner for det meste hele dagen nesten og ingenting hjelper. Prøvd paracet det hjelper kanskje 10 min så er det pån igjen. Han sover absolutt ingenting om dagen. I går holdt han på i fra halv 5 til halv 1 med noe små dupp på 5-15 min 3-4 ganger! Det har holdt på nå i over en uke og tanna nekter å snike seg ut. Begynner å bli gaal!! Hva skal man gjøre når ingenting hjelper =S

Skrevet

Vi er rimelig sikre på at det er tenner som plager han selv om han bare er 4 mnd og storebror ikke fikk tenner før han var 9 og 1/2 mnd gammel.

- For det første ser vi de 3 kulene (De var der ikke før)

- For det andre er skrikingen noe nytt som han ikke har bedrevet med før.

- Når jeg går inn til han ser jeg at han tar fingrene i munnen og at han virker plaget.

- Han sikler mye og vil febrilsk han noe i munnen til enhver tid.

Ikveld ser det imidlertid ut som om vi har funnet løsningen :) Vi smurte på lindring i munnen før kveldstellet, ikke rett før senga, slik vi gjorde i går. Og nå sover han så søtt :) Han har sovet i 1 og 1/2 time uten skriking og han sovnet med en gang

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...