Gå til innhold

gutten min på 8 mnd må ga bamsen sin oppå ansiktet sitt for å sovne. Hva ville dere gjort ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver jeg å ta den bort bråvokner han og trykker den lenger inntil ansiktet.

Hva ville dere gjort ? Om han våkner sovner han ikke igjen og da blir det sutre-sutre

tenker på krybbedød, det må jo bli tett luft inntil bamsen som han tviholder så på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok ikke det er så farlig. Min gutt har en sutteklut med seg i sengen som han også til tider har over ansiktet, og den har han hatt siden han var ca 1 måned. Det har ikke vært problematisk. Selv om det er en viss risiko knyttet til å ha kosedyr og kosetepper/kluter i sengen er den såpass liten at jeg har valgt å la babyen min ha kosen sin. Andre velger å ikke gjøre det.

Når du har en så stor baby er nok risikoen minimal... Ville bare forsikret meg om at det ikke er løse deler på den som kan settes i halsen. Det har jeg respekt for!

Skrevet

Samme her.. En koseklut. Jeg venter til han sover skikkelig (ikke bare rett etter at han har sovnet), og tar den forsiktig vekk da. Men det går kanskje ikke med din? Sjekker ham ofte så lenge han ligger med den i ansiktet. Tror det er veldig vanlig at de vil ha noe inntil ansiktet. Slik er babyene til to venninner av meg også. De lar dem bare sove med kluten sin.

Skrevet

Ja, problemet er vel at det ikke funker uansett. Virker som at han etter noen minutter oppdager at bamsen er vekk og da finner han ikke roen igjen.

Jaja, jeg hadde is i magen i dag og lot han sove med bamsen inntil ansiktet sitt( sjekket til han endel ganger, haha.) Og utrolig nok sov han 2t i strekk! Det har aldri skjedd før :)

Så, det er vel ingen fare. Han koser seg så med bamsen sin. Også så jeg at han skifter hodestilling etterhvert så nesen er fri.

Takk for svar, dere :)

Skrevet

gutten min på 8,5mnd har hatt koseklut (stor gulpeklut fra Name It) i senga siden han var 2mnd ca:) Krøller den opp i ansiktet og hender han ligger med den over ansiktet å sover. Her har iallefall det gått kjempebra:) Han finner ikke roen uten klutene sine...(har flere vi bytter på med)... :)

Skrevet

Min bruker kosen sin inntil ansiktet mens han sovner, så vrir han seg vekk selv etterpå. Tror det er farlig dersom barnet er så lite at det ikke kan snu seg vekk selv. Men de fleste barn er jo født med overlevelsesinstink mot krybbedød, altså at de selv vrir seg bort for å få luft.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...