<3guttemamma<3 Skrevet 16. desember 2010 #1 Skrevet 16. desember 2010 Jeg vet at man skal koke flasker og vann til de er 6 måneder. Men koker dere også matskeiene og matfatet som dere gir grøt med også?
2010 Mammaen Skrevet 16. desember 2010 #2 Skrevet 16. desember 2010 Nei, når de får fast føde får de en del bakterier gjennom maten, så det er ikke nødvendig å sterilisere tallerkener/skeier. Tviler på at det er så mange av dem som tåler det heller.. I alle fall ikke dem jeg har!
Gjest Skrevet 16. desember 2010 #3 Skrevet 16. desember 2010 Jeg sluttet å koke flasker da litjen var 4 mnd. Aldri kokt skjeer eller grøtskåler. Kun oppvaskmaskin:)
<3guttemamma<3 Skrevet 16. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 16. desember 2010 Grøtskjeene blir ødelagt ved koking, iallefall de jeg har (kjøpt på kiwi). Da dropper jeg kokingen jeg også
Gjest Skrevet 16. desember 2010 #5 Skrevet 16. desember 2010 Trenger visst bare å koke flasker og vannet de første ukene.. Jeg kokte flasker til hun var 3 mnd og vannet til hun var 6 mnd.. Nå vasker jeg flaskene vanlig, og varmer bare vannet.
LiMette og lillegutt Skrevet 16. desember 2010 #6 Skrevet 16. desember 2010 Bare til info, så leste jeg her en dag at man ikke koker for å sterilisere, men for å fjerne eventuelle bakterier fra melkerestene i flaska. Er visst en bakterie som kan dannes der som ikke er bra for babyene. Man steriliserer jo ikke alt man putter i munnen på ungen, da måtte man jo feks. sterilisert brystvortene før amming også.
Løvinna30 Skrevet 16. desember 2010 #7 Skrevet 16. desember 2010 har aldri kokt skåler og skjeer til grøt.... lillegutt er 4 mnd og jeg har begynt å ta flakser i oppvaskmaskinen... men man bør koke drikkevannet, altså vannet babyen får i seg til baby er 6 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå