Gå til innhold

Kinesisk fødselskalender - det stemmer så langt...

Anbefalte innlegg

Kikket på den kinesiske fødselskalenderen som skal kunne si hvilket kjønn barnet har, det merkelige var at det faktisk stemte med mine to første barn. Jente og gutt. Hvis kalenderen fortsatt får rett, blir det enda en liten gutt:-) Litt spennende å se!

Fortsetter under...

Mine to første stemte også - hvis denne stemmer blir det en jente i august. Stemmer forsåvidt med min egen følelse - siden jeg fikk flere kviser og fetere hår med jenta enn gutten, og det er slik nå også ;)

Men det gjenstår å se om vi kommer så langt da - dårlig dag med blødning idag, 5+3...

Annonse

Det finnes bare to forskjellige fødselskart og det kartet som ligger på barnimagen er det kartet som er riktig. Stemmer på min første og følelsen jeg har for denne (gutt med nr en og tror d blir gutt med denne også). Stemmer på alle de venninnene mine jeg har sjekka med også! Veldig spennende!!! :)

Fødselskartet på barnimagen viste riktig på begge mine barn, kartet på babyverden viste riktig kun på det første. Og begge viste forskjellig på nr 3! Blir spennende å se nå da, om det blir gutt som i følge barnimagen eller jente som i følge babyverden! Jeg har mest følelse for at det blir en gutt pga lignende symptomer som med forrige gutt. Skal gi dere en oppdatering en gang ut på våren når vi har vært på UL:-)

Annonse

Dette kartet har stemt så langt til både meg og alle de gravide jeg kjenner. Er første plassen vi har sjekket før ultralyd. Men nå sist når jeg sjekket sto det 50 % for både gutt og jente men den vist gutt på dette svangerskapet. Er veldig spendt nå men må nok smøre meg med tålmodighet litt til. Sjekket faktisk et annet kinesisk fødtselskart også men dette karte viste at jeg fikk jente. hmmmm Spennende blir det uansett. Jeg tar det jeg får, bare det er vellskapt. Jeg er spådd 2 jenter og 2 gutter. Noen flere som har funnet andre kart eller tester man kan prøve for å se kjønn. Ring testes viser også gutt.

Hvis jeg tar alderen jeg ble det året jeg fikk mine to andre så stemmer det...(feks fikk jente i juni, og tok utgangspunkt i alder jeg fikk ved bursdag i desember det året).

Hvis ikke det er sånn stemmer det ikke!!!

Denne gangen blir det jente hvis jeg gjør det på samme måte, og det har jeg blitt spådd på ring testen og:-) Den som venter får se....i alle fall til ul i uke 17-18:-))

Stemmer ikke. Da skulle jenta mi vert gutt og gutten min vert jente. Og nå venter eg igjen 4 dager etter eg fyller 33, har 2 prematurfødsler bak meg så er nok 32 når barnet kommer. Blir jente om eg er 32, gutt om eg er blitt 33. Så skal vi sei 50/50?!

Det skal vel være alder ved unnfangelse, det betyr når den blir

lagd ikke når den blir født..

Stemmer på mine 2 gutter, men med jenta mi stemmer det ikke med når jeg tror hun ble lagd, nå kom hun 3 uker etter termin, og da stemmer det hvis EL var seinere, jeg fylte år to uker etter jeg trodde jeg hadde EL, ganske fascinerende spør du meg. ü

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...