LittLykkelig Skrevet 16. desember 2010 #1 Skrevet 16. desember 2010 Jaa folkens, nå skal dere få snakke om babyen deres! Jippi! Det slo meg igår at jeg gledet meg uhorvelig mye til 6-måneders kontroll. Da kunne jeg nemlig snakke om barnet mitt uten å være bekymret for å kjede de som hørte på. De får jo betalt for det Så nå starter jeg en tråd der dere kan snakke om barnet deres og hvilke personlighetstrekk det allerede ser ut til å ha Min lille prins er en spøkefugl. Han er i godt humør, tålmodig, pludrer og ler mesteparten av dagen. Han kan til og med le innimellom gråten eller klagingen sin. Han er flink til å "leke" selv, flink til å finne søvnen selv (det meste av tiden) og ganske medgjørlig generelt. Ble veldig skrytete ser jeg nå, men i og med at jeg har skrevet mange tråder her inne med klaging, så kan jeg nå gi han de positive lovordene han fortjener. Jeg ser likevel en rampete side som allerede tester grenser, vil prøve det meste selv (gruer meg til trassalder!) og er sta til tusen. Så det kan bli interessant.. Han har øvd nå i lang tid på å ta smokken ut og inn selv, og ser endelig ut til å klare det Hvordan er din prins eller prinsesse?
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 16. desember 2010 #2 Skrevet 16. desember 2010 Men det er jo deilig å kunne skryte litt av ungen sin da! Det bør vel være tillatt her inne! :-) Guttungen her (6mnd) er en rolig og tålmodig gutt, men han han også være aktiv. Han virker som en selvstendig type som leker bra alene. Han ruller rundt på stuegulvet og utforsker det som er. Han sutrer ikke når han ikke rekker det han strekker seg etter, men ruller en annen vei og finner noe annet å leke med, før han ruller tilbake og prøver igjen! :-) Han er blid og han stråler når han ser pappan eller mamman sin. Han har sjarmert oss i seng og gjort hjertene våre bløte... Sukk! Hehe... Han har iallefall vekket mange følelser i oss som vi ikke viste vi hadde! :-) Skikkelig god gutt! Og det er delig å kunne skryte litt kjenner jeg. Han er en A4 unge og følger utviklinga bra måned for måned. Han henger ikke igjen på noe. Nei, jeg kunne sikkert holdt på lenge nå.... Men jeg klarer ikke å la være å føye til at jeg gleder meg skikkelig til denne karen også klarer å dytte inn smokken selv! Han har klart det noen ganger, men stort sett dytter han den inn feil vei! Men det er fremgang likevel! ;-)
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 16. desember 2010 #3 Skrevet 16. desember 2010 Lillemann er en liten skøyer som vet hvordan han skal få det som han vil Han er flink til å leke selv, men når han kjeder seg så sier han fra! Han er flink til å finne søvnen selv(han kan ligge å leke i grinda si,plutselig så sover han en liten power nap:) ). Han kan gråte og sutre,men så fort mamma eller pappa tar han opp så er det brått stille:) Han elsker å ligge ved siden av oss i "den stoooore senga" på formiddagene. Da ler han mye:) Ellers smiler og ler han mye,pludrer og prater en del og er som regel alltid blid. Lite gråting, da er det som regel noe som plager han. Han er også småredd for fremmede menn. Dette begynte allerede ved 4-5mnd alder. Hvis menn han ikke kjenner eller er helt komfortable med tar han opp begynner han å gråte. Han er også litt sjenert. Må bli varm i trøya før han begynner å smile og prate. Dette gjelder både om han kommer på et nytt sted, og om han får besøk av noen han ikke kjenner så godt. Han må få utforske nye mennesker i sitt tempo. Hvis en annen baby tar på han, er for høylydt eller lignende FØR han har fått "bli kjent" på sin måte, da begynner han å gråte... Ellers er han er go'klump uten like! Ligger mye på magen å prøve å åle/krabbe. Øver også mye på å ta smokken ut og inn, og ser ut som om han også har skjønt konseptet nå Verdens beste gutt så klart
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 16. desember 2010 #4 Skrevet 16. desember 2010 han er 8,5mnd forresten!
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 16. desember 2010 #5 Skrevet 16. desember 2010 lillemann ligger litt etter i utviklingen. Men det er pga KISS han hadde da han var mindre. Dette ble oppdaget såpass sent at han ikke har hatt noen spesiell utvikling fram til da det ble oppdaget. (4mnd).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå