VilVilVilVil Skrevet 16. desember 2010 #1 Skrevet 16. desember 2010 Babyen er 12 dager, og det kommer ganske mye gult puss ut av det ene øyet. Er dette normalt? Eller bør jeg kontakte lege? Babyen er også litt forkjøla, snørrete og nyser en del. Kan det ha sammenheng med dette med øyet?
Tøffe Tøflus Skrevet 16. desember 2010 #2 Skrevet 16. desember 2010 Helt normalt, det kommer av at tårekanalene ikke er helt klare enda. Skyll ofte med morsmelk eller saltvannsdråper fra apoteket.
EgG Skrevet 16. desember 2010 #3 Skrevet 16. desember 2010 Dette hadde også datteren min. Jeg var til både lege og øyelege. Øyelegen sa at man ikke skulle bruke bon ting og at det var tette tårekanaler. Skulle massere ved neseroten mellom øynene, hvis du forstår... Jeg gjorde det ved hvert stell. Kan vare i opp til 2år, men det var ikke farlig. Som regel går det over etter 3-6mnd.
Millamil Skrevet 16. desember 2010 #4 Skrevet 16. desember 2010 Sånn hadde gutten min det i de første 6 ukene også.legen tok en prøve av det ene øye og det viste seg at det var bakterier,så vi fikk noen øyedråper,men det hjalp ingen ting.prøvde også med morsmelk.vi lot være å vaske øynene og bare fjerne det gule som lå i øyekroken i noen dager.og plutselig så var de helt fine igjen:)I ditt tilfelle så har det sikkert en sammenheng med forkjølsen og tette tårekanaler.
VilVilVilVil Skrevet 16. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 16. desember 2010 Takk for svar dere. Jeg tok en telefon til helsestasjonen også for sikkerhetsskyld, og fikk samme svar som av dere. Så lenge det ikke var rødt inne i øyet var det bare å tørke bort pusset med lunkent vann og evt skylle med morsmelk eller saltvann. Så da prøver vi med litt morsmelk og set hvordan det går.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå