Gå til innhold

Antall blødninger mellom forsøk ved kort regime?

Anbefalte innlegg

Hei alle kloke damer her inne

Sitter her og undrer meg over hvor mange blødninger det bør være mellom ferskforsøk ved kort regime?

Er på Riksen og der kan man tidligst starte på ny behandling på 3. blødning. De argumenterer i brosjyren sin at kroppen trenger tid til å "hente seg inn" igjen (er dette reellt?). Pga fulle lister har jeg heller ikke fått uttak før i uke 12 i mars. Synes det er veldig lenge til og har begynt å se på muligheten til et privat forsøk i januar.

Hadde kort regime i november med Gonal 187,5 i 7 dager før uttak. Hadde ingen bivirkninger, fikk ut 8 eggposer og alle var fulle. Satte inn to egg men lykkes dessvere ikke. Det virker som jeg er lett å stimulere og alt gikk relativt problemfritt.

Ser det er andre som starter raskere opp etter misslykket forsøk. Er det det offentlige som setter sine egne grenser for hvor lang tid det skal være imellom ferskforsøk? Hva er vanlig praksis på private klinikker?

Noen som har lest noe og vet noe om hvor lenge/antall blødninger det bør være mellom ferskforsøk ved kort regime?

Takker på forhånd for svar

Fortsetter under...

Hei, du.

Om det er kort regime eller ikke betyr ikke noe mhp antall blødninger, men i praksis blir det jo kortere tid imellom forsøkene da pga gangen i regimet.

De fleste offentlige klinikker praktiserer det samme som Riksen tror jeg, i alle fall gjør Ullevål det. Det er nok noe i at kroppen har godt av litt ro, men det handler mest om å få tidsskjemaet ved sykehuset til å gå opp og få flest mulig pasienter gjennom - det er min teori.

De fleste private klinikker i Norge lar pasientene starte opp med en måneds kortere ventetid, dvs på andre blødning, med en hel pausemåled/syklus mellom mislykket forsøk og oppstart nytt. I utlandet finnes det private klinikker som praktiserer oppstart allerede ved neste syklus (altså første syklus etter mislykket forsøk) - men det tror jeg ikke er gunstig. Belastningen på kroppen er såpass at jeg tror det er lurt med en "normalmåned" i mellom.

..men ser at det blir lenge å vente for dere. Dersom dere finner en klinikk som raskt tar imot dere og dere kommer igang fort så skulle det ikke være noe i veien for et nytt forsøk i januar - det er i alle fall min oppfatning. Skal dere gjøre det så er det bare å hive seg rundt - for ved de fleste private klinikkene så er det litt venting før forsamtalen, og så har de lange juleferier...

Lykke til, Stjernemagnolia :-) Jeg krysser det jeg har for dere.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...