line3mann Skrevet 15. desember 2010 #1 Skrevet 15. desember 2010 Hei. Jeg går nå gravid med mitt tredje barn og fikk akkurat vite at dette barnet også blir en gutt. Jeg har hele tiden trodd at dette kom til å bli en jente siden svangerskapet har vært så anderledes denne gangen. Ble egentlig litt lei meg men selfølgelig også glad for at alt står bra til med lillegutten. Jeg vet også at dette barnet kommer til å bli like mye elsket som brødrene sine. Jeg har tenkt på at neste gang vil vi gjerne få hjelp til å kunne lage den lille tulla som vi lengter ennter. Og som kan skape litt balanse i familien vår. Er derfor interesert i å komme i kontakt med andre som skal gjennomføre dette eller som har gjort det. Kan være greit å være flere og få litt råd. Vennlig hilsen meg.
Rosaglede Skrevet 16. desember 2010 #2 Skrevet 16. desember 2010 Hei Venter nr3 gutt her, hvordan hjelp mener du???
*Lilly* Skrevet 16. desember 2010 #3 Skrevet 16. desember 2010 Venter også gutt nr tre her:) og er superfornøyd med det:)Tror ikke det finnes aå mange pålitelige metoder for å lage et spesielt kjønn, tror vi bare skal være glad for at vi kan få barn og at de er friske:)
Rosaglede Skrevet 17. desember 2010 #4 Skrevet 17. desember 2010 Enig med deg, det viktigste er jo at barnet er frisk selv om det hadde vært kjekt med en jente og.....veldig kjekt for søskene når alle er samme kjønn og de kan arve etterhverandre
lille nina*Mamma til tre+spire Skrevet 17. desember 2010 #5 Skrevet 17. desember 2010 Vil bare fortelle deg en " liten" opplevelse jeg selv hadde for snart 4 år siden. Jeg ble gravid med nr3, hadde to gutter fra før så ønske om en liten jente var selvfølgelig tilstede;) Siden jeg har kompliserte svangerskap får jeg UL ca hver mnd, ved min første Ul fikk jeg vite at gutt nr 3 var på vei. Ble kanskje litt skuffet i noen sekunder,før jeg tenkte at jaja da har jeg hele olsenbanden komplett;) var på mange Ul etter dette og hver gang fikk jeg bekreftet at den lille i magen var gutt. Siste UL hadde jeg i uke 37,da sier overlegen "ja her ser du tut og pung" jada sier jeg,har hørt det før. Så kom endelig fødselen i gang,jordmor spurte om jeg viste kjønn på babyen og ja,det ble gutt nr3. Da babyen endelig kom ut, viser jordmor meg babyen og spør " mangler det noe her?" Neeii sier jeg,å telte to armer,to bein,ti fingre og ti tær.. Så roper min mor ut. Det er en JENTE!! Gjett om det var en stor overraskelse da så det er mulig:)
junigutt2010venterjulibarn2011 Skrevet 17. desember 2010 #6 Skrevet 17. desember 2010 De sier jo at jentecellene lever lenger og at det derfor er lurt å ha sex en dag eller to før eggløsning. Da vil jentecellene leve til eggløsning mens guttene som svømmer raskere vil ikke leve frem til el. Lykke til og gratulerer med tredjemann:))
Collette Skrevet 17. desember 2010 #7 Skrevet 17. desember 2010 Tror det finnes råd om dette inne på gutt/jente debatten. Jeg vet det finnes metoder for å velge kjønn i utlandet, men da må man gjennom prøverørsbehandling.
BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 17. desember 2010 #8 Skrevet 17. desember 2010 Tror ikke det er lov i noen land i Europa, saa vidt jeg vet, aa velge kjoenn naar man utfoerer proeveroer. Jobber selv ved et prestigefylt senter for assistert befruktning i Spania, som i og for seg har veldig permissive lover og regler, men DET er strengt forbudt med mindre der er medisinske aarsaker for kjoennsvalg. Tror man maa til USA og lignenede for saant. Mye styr, stress og penger!!! -Er det virkelig verdt det?...
mamsen <3<3<3 Skrevet 17. desember 2010 #9 Skrevet 17. desember 2010 samme situasjon her..trodde også de ble jente denne gangen,men blir gutt nr 3...ett par øyeblikk med skuffelse,nå kjenner jeg bare at jeg gleder meg og ønsker meg veldig denne gutten:)
vannmann 76 Skrevet 17. desember 2010 #10 Skrevet 17. desember 2010 Hei:=) Jeg har 2 gutter fra før, og hadde veldig lyst på en jente. Hadde selvfølgelig blitt glad uansett hva det ble. Jeg googlet opp "hvordan få en jentebaby", gjør jo ingenting å prøve.. Jeg fant noe som heter Dr Shettleers metode: Vi hadde sex 3 og 2 dager før El, misjonærstilling, og "grunne støt".Det var han sine tips blant flere. Jeg venter ihvertfall en jente:=) Kan jo være tilfeldig.. Sikkert noen som blir sure over sånn prøving men.. Vet flere som har prøvd tilsvarende, de har lykkes. En gikk i tillegg på en bestemt diett. Søk det opp på google, der står det mange ulike råd. Om det funker vet jeg ikke, men det virket for meg. Lykke til i denne graviditeten og neste:=)
Popelko Skrevet 17. desember 2010 #11 Skrevet 17. desember 2010 Vi gjorde ingenting for å prøve på noe spesielt kjønn,men hadde sex tre dager på rad rundt da jeg visste jeg hadde el, og vi får jente denne gangen. Sist gang ble jeg veldig uplanlagt gravid, så vet ikke når vi hadde sex i forhold til el eller noe, men da fikk vi gutt
Rosaglede Skrevet 17. desember 2010 #12 Skrevet 17. desember 2010 Var ikke planlagt gravid denne gangen så derfor ikke kunne google opp noe om hvordan lange jente....vet det med at man skal ha sex før el osv...
junibebis:) Skrevet 17. desember 2010 #13 Skrevet 17. desember 2010 Stakkars babyen din! Helt hårreisende å si at man blir lei seg av at det blir en gutt til!! Vær glad det er et friskt barn, ingenting annet er viktig. Skjønner at man kan ønske seg det ene eller det andre, men det får være grenser...
Shinyogsmåen Skrevet 18. desember 2010 #14 Skrevet 18. desember 2010 Unødvendig kommentar av deg junibebis. Slike tanker er mer vanlige enn man kanskje tror. Men det betyr ikke at man blir mindre glad i barnet sitt når barnet kommer ut. Tror nok Hi er glad for at barnet hennes er friskt. Synes folk skal få lov til å lufte sine tanker her inne uten å få slengt slike kommentarer.
line3mann Skrevet 20. desember 2010 Forfatter #15 Skrevet 20. desember 2010 Hei . Det var en helt utrolig historie:). Tenker sjokket var Stort når jenta kom ut. Trodde ikke det var mulig å ta feil når de sier at de ser en tut og en pung. Jeg så at vår baby også hadde en tiss som stod i været:). Tror ikke de tar feil om at vår neste baby blir en gutt. Men morsomt å høre at det er mulig. Så koselig at det ble en jente da:). Hadde vært en gledelig overaskelse om de kunne ta feil på oss også. Takk for svaret. Klem
line3mann Skrevet 20. desember 2010 Forfatter #16 Skrevet 20. desember 2010 Jeg tror ikke det er synd på babyen min nei. Han kommer til å bli elsket over alt på jord. Småbrødrene og oss foreldrene gleder oss masse. Men man kan ikke for at man blir litt skuffet når man har hele tiden trodd at man får en jente. Derfor har jeg hørt her inne om noen har prøvd å dra til utlandet for å få hjelp til å lage en jente. Vet det er mulig og kunne trenge noen råd. Det hadde vært pperfekt med en liten jente neste gang. Selvfølgelig er det viktigste at babyen er frisk, det skjønner jo jeg også. Men innlegget mitt var ment for å komme i kontakt med andre som har fått hjelp ikke sure mennesker som sitter i glasshus og bebreider andre. Hilsen meg.
Linda :) Har født nr 2 <3 Skrevet 20. desember 2010 #17 Skrevet 20. desember 2010 I mitt første svangerskap fikk jeg også vite at jeg skulle ha jente på flere ul. Jeg fant ut hva jeg skulle kalle henne og så for meg en jente baby men på 3D ul i 29 så vi plutselig en tissefant :-P Jeg ble ikke direkte skuffet men synes det var rart å skulle omstille seg til gutt, føltes nesten som en ny baby enda det var den samme, hehe Tok ikke lange tiden før jeg fant nytt navn og så for meg gutt men skjønner tankegangen din. Du får bare prøve og prøve da vettu så kommer jenta til slutt, hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå