Gjest Skrevet 15. desember 2010 #1 Skrevet 15. desember 2010 var på ul i dag og såg at morkaken ligger fremme med magen, kommer den alltid til å ligge der eller kan det flytte på seg i løpet av svangerskapet? :S
Lille- MO Skrevet 15. desember 2010 #2 Skrevet 15. desember 2010 den flytter seg ikke da den sitter fast i livmora, men den kan forandre stilling noe ettersom livmora vokser og strekker seg oppover. er uansett ikke noe å bekymre seg over så lenge den "bare" ligger foran og ikke nede, slik at den dekker for åpningen
gulda Skrevet 16. desember 2010 #3 Skrevet 16. desember 2010 Går visst an at det flytter på seg, men har hørt at for de som har opplevd det så har de blødd skikkelig og blitt livredde, så det er ikke akkurat noe å trakte etter... ( Men som sagt over så kan den strekke seg og flytte seg litt når alt vokser, uten at en merker det. Men kan ikke så mye om dette, da..
fox`y Skrevet 16. desember 2010 #5 Skrevet 16. desember 2010 hvorfor vill du at den skal flytte seg? ligger den forran åpningen? jeg har morkaken på framre vegg akkurat som en pute på magen, har hatt d i alle mine svangerskap,ikke noe galt med d:) Lykke til i svangerskapet og kos deg:)
Gjest Skrevet 16. desember 2010 #6 Skrevet 16. desember 2010 Bare lurte på om den kunne flytte på seg eller kom til å være der hele tiden
lille knerten Skrevet 16. desember 2010 #7 Skrevet 16. desember 2010 Hadde det i første svangerskap og den flyttet seg. Lå framme og nede. Vet at den ligger framme denne gangen også, men vet enda ikke om den ligger nede. Har ul i neste uke. Om den flyttet seg eller bare fulgte livmoren som strakk seg vet jeg ikke. Men det var iallefall det de sa at den kunne flytte seg.
sahrah Skrevet 16. desember 2010 #8 Skrevet 16. desember 2010 Den flytter stort sett ikke på seg etter som jeg har blitt fortalt ivertfall, ikke om den ligger greit og "normalt" til. De som har den foran utgangen håper jo helst den skal flytte seg, og det gjør den vist ofte da. Den kan derimot løsne, i vistnok svært sjeldne tilfeller, og dette er veldig farlig og kommer stort sett sammen med kraftig blødning, men da har man liten tid,da må man komme seg rett på sykehus ;o( Men ettersom jordmoren min sa så er det sjeldent heldigvis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå