Gå til innhold

kyllingbiter i ovnen?

Lykke ♥gutt05 & jente08♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal lage taco/fajitas til maaange (dvs 15 stk:)) på lørdag, og dermed lurer jeg på følgende:

Jeg tenkte å dele kyllingfilet i små biter, og steike de i ovnen. Så ta de ut, opp i en kasserolle, og krydre de. Det vil fungere ikke sant? (er mest den steikingen jeg lurer på:))

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har sett oppskrifter hvor kjøttet skal legges ustekt i ovnen, så det skulle vel gå helt fint..

Selv bruner jeg det litt først, innbiller meg at det holder litt bedre på saften da..

Skrevet

krydre først kanskje? Ser for meg at krydderet setter så mye smak på stekt kjøtt? Men det går iallefall fint å steike det i ovnen :-)

Skrevet

Mama pleier å steke kyllingen først sammen med krydder, så legger hun de i burritos sammen med litt salsa (eller hva annet du vil). Ruller de sammen og legger i langpanne - strør ost over, og så bruner hun de litt til osten er smeltet. Ved siden av har vi salat, nachos, rømme, salsa og gjerne guacamole. Kjempegodt, og greit å lage til mange da du bare kan lage opp på forhånd, og steke rett før de kommer.

Skrevet

Jeg hadde vært redd for at det ble fryktelig tørrt, noe kylling har en tendens til å bli. Jeg hadde heller latt hele kyllingfileèr marinert i krydderet, brunt de raskt på pannen og lagt de hele inn i ovnen etterpå. Ekte fajitas er jo helst helstekte kjøttbiter av storfe eller kylling skåret opp i skiver, og er egentlig ikke så veldig krydret. Og du må jo steke paprikaen og løken på panna uansett, så å brune de kyllingfileène så de får lukke kjøttsaften inne før du setter dem i ovnen tar jo ikke så mye ekstra tid.

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...