Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 15. desember 2010 #1 Skrevet 15. desember 2010 Vi skal lage taco/fajitas til maaange (dvs 15 stk:)) på lørdag, og dermed lurer jeg på følgende: Jeg tenkte å dele kyllingfilet i små biter, og steike de i ovnen. Så ta de ut, opp i en kasserolle, og krydre de. Det vil fungere ikke sant? (er mest den steikingen jeg lurer på)
TurboPrinsessen:-) Skrevet 15. desember 2010 #2 Skrevet 15. desember 2010 Jeg har sett oppskrifter hvor kjøttet skal legges ustekt i ovnen, så det skulle vel gå helt fint.. Selv bruner jeg det litt først, innbiller meg at det holder litt bedre på saften da..
Hufsla Skrevet 16. desember 2010 #3 Skrevet 16. desember 2010 krydre først kanskje? Ser for meg at krydderet setter så mye smak på stekt kjøtt? Men det går iallefall fint å steike det i ovnen :-)
anonymica Skrevet 16. desember 2010 #4 Skrevet 16. desember 2010 Mama pleier å steke kyllingen først sammen med krydder, så legger hun de i burritos sammen med litt salsa (eller hva annet du vil). Ruller de sammen og legger i langpanne - strør ost over, og så bruner hun de litt til osten er smeltet. Ved siden av har vi salat, nachos, rømme, salsa og gjerne guacamole. Kjempegodt, og greit å lage til mange da du bare kan lage opp på forhånd, og steke rett før de kommer.
Piken på landet Skrevet 16. desember 2010 #5 Skrevet 16. desember 2010 Jeg hadde vært redd for at det ble fryktelig tørrt, noe kylling har en tendens til å bli. Jeg hadde heller latt hele kyllingfileèr marinert i krydderet, brunt de raskt på pannen og lagt de hele inn i ovnen etterpå. Ekte fajitas er jo helst helstekte kjøttbiter av storfe eller kylling skåret opp i skiver, og er egentlig ikke så veldig krydret. Og du må jo steke paprikaen og løken på panna uansett, så å brune de kyllingfileène så de får lukke kjøttsaften inne før du setter dem i ovnen tar jo ikke så mye ekstra tid. Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå