Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #1 Skrevet 15. desember 2010 har for tiden permisjon fra min 100% stilling, frem til 1mars. er blitt gravid og har termin 4 aug. for å kunne opparbeide meg fødselspenger skal jeg ta to ekstra vakter på sykehjemmet i desember, 4 i januar og 4 i februar deretter blir det 100% frem til jeg går ut i permisjon. er jeg da berettiget fødselspenger. lure på om jeg må jobbe mer i des, jan, feb for å få penger.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #2 Skrevet 16. desember 2010 Du må ha jobbet i minst 6 av de 10 siste mnd for å få foreldrepenger, og ettersom permisjonen din starter 15.juli vil det si at du må ha jobbet fra minimum 15.januar for å kunne få foreldrepenger Det er ikke nok å ta en ekstravakt i mnd for å være berettiget til foreldrepenger, det kan ikke være mer enn 14 dager mellom vaktene ellers regnes det ikke som en periode. Du må dermed jobbe mer i januar og februar for å kunne få disse mnd med i opptjeningen din...
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #3 Skrevet 16. desember 2010 hei. takk for svar. las på nettet at det ikke måtte gå mer enn 14 dager mellom hver vakt, tenkte at eg skulle ta 1 vakt i uken frem til mars. derfor 4 i jan og 4 i feb. går det da?
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #4 Skrevet 17. desember 2010 Sorry, har lest feil, leste 2 ekstravakter og så januar og februar og tolket det derfor som en vakt i mnd.... Om du gjør det slik burde det gå ja!!
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #5 Skrevet 17. desember 2010 Hvilken permisjon er det du er i nå? Om det er foreldrepermisjon du er i nå gir det opptjening til ny permisjon.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #6 Skrevet 17. desember 2010 Hei. har 1 år forlenget fødselsperm ulønna sådan. holder på med litt studie så jeg får ikke begynnt 100% før i mars. får bare håpe at dette går. NAV har ikke kontroll, har fått mange forskjellige svar...
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #7 Skrevet 17. desember 2010 Ja da forstår jeg. Du kan helt fint gjøre som du har tenkt med å jobbe 4 dager i januar og 4 dager i februar og så fullt fra mars. Om det er en fast stilling du har får du foreldrepenger ut fra den.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2010 #8 Skrevet 18. desember 2010 flott:) da ordner det seg, fikk litt panikk!! må nok spørre dere kloke damer her inne, hjelper lite med NAV lokalt.. Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå