Gå til innhold

Er det noen her inne som har blitt gravide mens de ammet?

Irene Adler

Anbefalte innlegg

[smyger seg inn fra Over 35 og prøver...]

Jeg har en liten en på 1 år og ammer fortsatt morgen, noen ganger kveld og noen ggr natt. Er derfor usikker på om jeg har EL i det hele tatt. Noen modne som har blitt gravid mens de ammet?

Lurer dessuten på om jeg er begynt på overgangsalderen; skal ta en tur til gynekolog i januar.

(Blir derfor veldig glad for å lese om *40år og vil ha barn!* som nevner overgangsalder og likevel blitt gravid:) Masse lykke til!)

Fortsetter under...

Hei! :-)

Jeg er 43 år og ble gravid like før samme mnd. minsten ble 1 år i august, babyen satt på 1 forsøk selv om jeg ammet, også på natten ennå! :-)

Jeg ammet til jeg var mellom 18 og 19 uker på vei, og er nå i uke 22! :-)

Jeg hadde også bare en mens før vi prøvde for hos meg har det alltid gått fra 7 mnd til ca 1 år før mansen har kommet igjen etter fødslene nettopp pga at jeg har ammet i opptil 2 år og 2 mnd etter fødselene! :-)

Her har jeg ikke merket noe til overgangsalderen og har blitt lette gravid alle gangene vi har prøvd, og dette er mitt 4 barn i såkalt "moden alder" :-)

Har altså snart 6 barn og har født mens jeg har vært 28 år, 31 år, 35, år 38 år, 42 år og nå har jeg termin like før jeg fyller 44 år! :-)

Masse lykke til! :-)

Klem fra

Hei :)

Så deilig å høre at du er gravid og ammer, har selv ei tulle på snart 5 mnd og er i full sving med å prøve på neste.

Har hatt 2 mens allerede, selv om jeg fullammer. Gikk 6,5 uker mellom de da. Håper på å teste positivt snart :)

Ønsker deg all lykke til videre med sv skapet og alle barna dine :))

• 2 uker senere...

Hei! Jeg ammet førstemann når jeg ble gravid med andre mann (venter nå nr 3). Da var første mann 1 år, og jeg ammet et par ganger om dagen tror jeg, kanskje mer. Det fortsatte jeg med til jeg var 3 mnd på vei (husker at jeg hadde rare drømmer om at det ikke var igjen noe til meg, og at alle tennene mine falt ut etc.. He he.. kanskje hormonene mine som lekte med meg, eller en reel følelse av at nå var det litt vel mye!).

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...