ღ☆Rosakrone & lilleprins☆ღ ♥ Skrevet 15. desember 2010 #1 Skrevet 15. desember 2010 han sutter fælt å heng i puppen til mor.. Tips til att den lettere kan ta smokk? Dyppe i morsmelk?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 15. desember 2010 #2 Skrevet 15. desember 2010 Prøv å dyppe i morsmelk ja, kan ihvertfall ikke skade.. Lilleloppa mi på 2,5 mnd vil heller ikke ha smokken dessverre... Eneste gangen hun har tatt smokken var rett etter at hun hadde drukket av flaske; tok ut flaska av munnen hennes og puttet smokken inn istedet, da suttet hun riktig på smokken også, men da vi prøvde noen minutter senere hadde hun visst glemt det igjen. Håååpløst!
Evigheten Skrevet 15. desember 2010 #3 Skrevet 15. desember 2010 Har du prøvd forskjellige smokkemerker? Min tok ikke smokk før vi kjøpte nuk-smokker da ho var ca. 6 uker. Etter et par forsøk satt den
isabelan Skrevet 15. desember 2010 #4 Skrevet 15. desember 2010 min vil heller ikke ha smokken:( her er det bare puppen som gjelder.. så frustrerende til tider.. Det værste er at han tok den på sykehuset og var umulig å få ut av han.. men når vi kom hjem var det uaktuelt.. Stakkars pappaen som prøver å avlaste litt..
ano`num *17.03.10* Skrevet 16. desember 2010 #5 Skrevet 16. desember 2010 Vi måtte rett og slett bare jobbe for det. Nesten som tilvenning. Vi har så god erfaring med bruk av smokk at vi fant ut at vi ville la det bli en liten "kampsak" Nå er han 8mnd og det er fortsatt et uvant syn å se han med smokk i munn i våken tilstand. Men vi kan bruke smokken for å roe han ned (det er nettopp det som er så deilig) og han vil gjerne ha smokk når han skal sove. Han er også glad i å sitte å fingre med den. Vi har også dette med en "fast" kosebamse i sengen som en liten kampsak. Den ene ligger hele tiden i sengen og vi legger den inntil han hver gang han legge seg. I motsetning til søstrene sine gjør det han ikke noe at den ligger der, men det virker ikke som det er et must. Mens søstrene var helt avhengig og fikk ikke sove uten lenge før de nådde den alderen han har nå. Når de ble litt eldre var det god at det var "noe" som kunne trøste dem, og ikke bare oss som foreldre. Ikke at det på noen måte er ment å erstate den tryggheten vi kan gi dem, men som et suplemang! Vi ser at kosebamsene (som ikke lenger bare ligger i sengene) er gode å ha i mange situasjoner. For både liten og stor Jeg ville hvertfall anbefalt å jobbe litt med både smokk og favorittbamse om det skulle være noe
Gjest Skrevet 16. desember 2010 #6 Skrevet 16. desember 2010 Her så det ganske håpløst ut lenge å få ham til å ta smokken, men plutselig skjønte han at smokken er ganske ok, da var han nesten 4 mnd. Han vil også bare ha NUK sine smokker, og for all del ikke de av silikon - de går rett ut igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå