Gå til innhold

Hadde tenkt å skrive et innlegg om..

Anbefalte innlegg

Skrevet

alle de positive sidene ved babyen min og ville oppfordre dere til å gjøre det samme.. hadde faktisk skrevet en hel liste, men strøyk det ut igjen.

Grunnen til at jeg ville ha et innlegg om alt det positive, var at jeg syns det blir så mye "klaging" innpå dette forumet (misforstå meg rett, har klagd jeg også..) Og jeg skjønner det godt, her kan man dele erfaringer og få tips og råd fra andre mammaer :) Men syns likevel det er viktig å huske på alle de gode tingene, og ikke bare det som er vanskelig og stressende...

Som sagt så skreiv jeg en hel side om alt det gode med å være mamma til akkurat min baby, som jeg elsker over alt på denne jord, men strøyk det ut igjen, hadde vel bare fått beskjed fra andre "forum-mammaer" at det var et skryte innlegg.. så jeg gadd ikke ta den diskusjonen..

Vet ikke helt hvor jeg vil hen med DETTE innlegget, ville bare skrive det :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du, jeg er faktisk HELT enig med deg! Altfor lite "skryt" her inne hehe, og for lite fokus på positive eller hverdagslige ting! Folk er vel redd for å bli oppfattet som skrytepaver eller no, og tenker at det må være veldig store eller viktige ting som må skrives om- men jeg synes det bare er gøy med positive tråder, om store eller små ting her i babybobla=)

Så mitt budskap er SKRIV i vei, om det er lite eller stort- skryt eller klaging, jo flere som skriver, jo mer "fart og spenning" blir det jo her inne=)

Og PS- jeg elsker lillebolla mi, hun er jo så søøt og god når hun ler og smiler mot mamman sin hver gang hun ser meg;)

GI meg lista di hehe:D

Skrevet

..og når hun bare MÅ ta en liten pause ved puppen for å smile litt opp mot meg, eller fortelle noe veeldig viktig, med en dypt konsentrert mine og de søteste pludrelyder. Sukk smeeelt ♥

Skrevet

Vet ikke om dere mente a vi skulle svare i denne tråden eller opprette en egen, men jeg skriver her jeg :-)

Min lille på 4 mnd er bare helt herlig! Når vi står opp på morgenen får jeg det største smilet han får til samt litt pludring. Kommer på stellebordet og da spreller han så ille at mor har problemer med å få på sokkene. Han elsker å bli blåst på magen og ler som bare det :) Frokosten består av grøt som han gaper villig til og frøser det ut igjenn så både jeg og han blir dekt av grøt samtidig som at han kommer me DET lure smilet! :-D Kos og masse lek på gulvet i løpet av dagen. Sover dupp i vogga si, og kommer da med de søteste sukk og golyder :) Er sååå glad i å få sitte på fanget når han nettop har våknet og bare kose :) Sutrer lite og gråter nesten ingenting. Er nesten aldri problemer å legge han på kvelden og han sover som regel innen 19.15 :) Sover som regel til mellom 8 og 10 på formiddagen, og våkner et par ganger i løpet av natta og da det som regel bare er å pakke inn smokken så han sovner igjen..

Har fått høre fra flere at jeg ikke vet hvordan det er å ha barn. Svarer med et stort smil at jeg vet hvordan det er å ha barn, jeg vet bare ikke hvordan det er å ha et vanskelig barn :-)

Ser på meg selv som verdens heldigste!! :-D

Skrevet

å ja dette var en ordentlig koselig tråd :D

småtten her på 5 måneder og har tydeligvis vendt seg til å le av et vist toneleie, og i dag satt han på fanget til bestemammaen sin og pressa og pressa uten at det kom noe bæsj, så da sa jeg i det toneleie: får du ikke bæsja og ungen på 5 måneder fikk latterkrampe der han satt hehe og det gjorde jamman ma meg og mamma også:)

elsker den latteren :)

Skrevet

Helt enig! Janteloven er altfor sterk i dette landet!!

Lille gutten min på en måned har ikke begynt å le enda, men lager så mange grimaser at det er nok ikke lenge til han hermer etter mamma sin latter! :) Spesielt etter amming og når han våkner har han noen ansiktsuttrykk som bare smelter mamma sitt hjerte!

Og i natt sov han 4 timer sammenhengende så mamma skulle få hvilt seg litt ekstra! ;P

Skikkelig klisjé kommentar fra meg her nå, men jeg visste faktisk ikke det var mulig å bli SÅ glad i et lite menneske!!! :D

Vi er heldige!!! Hele gjengen!!

Skrevet

Jeg er enig med deg, ikke misforstå, men hvilke innlegg er det vi leser?

Leser vi de innleggene hvor mammaer landet rundt skryter av babyen sin når vi selv kanskje strever med soving, tenner, amming, spisevegring etc.

Jeg bare spør...

Jeg forguder datteren min. Hun er den mest herligste skapningpå denne jord og jeg får tårer i øynene når jeg tenker på hvor heldig jeg er som har henne, men når jeg logger meg på her så er det for det første for å se om noen har noen tips til meg i forhold til f.eks. tenner/soving, som er det som er "problemet" vårt nå. Deretter ser jeg etter hva andre "sliter" med slik at kanskje min erfaring kan hjelpe. Da gir det meg en god følelse når jeg hjelper andre og jeg føler meg ikke så alene med å ha små humper og dumer i veien.

Jeg må ærlig innrømme at "skryte" innlegg leser jeg desverre ikke. Syntes slett ikke det var noe gøy å lese at noen hadde en baby på 5mnd som ålte fremover da min baby ikke rikket seg en cm i en alder av 9mnd. Mulig det er bare jeg som er kynisk og kald, men skryte av babyen min gjør jeg til slekt og venner der jeg ikke er anonym. Da kan babyen min alt! :-)

Men jeg forstår deg, det er ikke sånn.... Flott at du vil se det positive! Håper du er sånn i virkeligheten også. :-)

Skrevet

Er så stormforelska i min lille prins at jeg har lyst til å rope det ut over hele byen! Føler hele tiden at man må holde det tilbake av frykt for å kjede andre, fylle facebookstatusene sine med babysnakk eller virke skrytete. Men jeg MÅ få det ut! Elsker hvert sekund (okei kanskje ikke hvert eneste..... Hehe) sammen med han og synes denne 6 mnd alderen er helt fantastisk.

Han pludrer og ler (har allerede prompehumor, og ler høyest av at mamma lager prompelyder med munnen. Nå har han øvd og øvd og han mestrer faktisk slike lyder selv nå til hans store glede.. Hehe.), ruller rundt, tar tak i tærne sine og lager babylyder. Åh fantastisk. Og ansiktet hans når han forstår at det er morgen og vi kan stå opp er noe av det mest gledesstrålende jeg vet om. Eller når jeg tar av strømpebuksa hans og tærne får sprelle fritt. Han er så utrolig takknemlig for alt, og prøver så tappert å være i godt humør til og med når han ikke har det så greit. Han kan le og gråte om hverandre.

sorry, nå vet jeg ikke om jeg klarer å slutte å snakke.. Hehe. I begynnelsen syntes jeg det var veldig tøft å ha baby med luftsmerter, nakkelåsning, søvnproblem og alt som hører med. Nå ELSKER jeg det 99 % av tiden! Har sluttet å irritere meg når han ikke vil sove om natta (det er jo noe som plager han) og går aktivt inn for å sette mest mulig pris på tiden vi har sammen. Skal i jobb om en mnd og gruer meg intenst til å være borte fra han. Åååh vi er så heldige som er mammaer! Nå vil jeg ha flere barn. Helst fortest mulig, men jeg skal vente en stund likevel og nyte han jeg har :) LYKKE <3

(med all denne grenseløse kjærligheten kommer også en goood dose med dårlig samvittighet. Jeg føler at han fortjener så mye mer, egentlig uansett hva jeg gjør.. :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...