Gå til innhold

Hvor tungt sover barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har han passert året og jeg er overrasket over at han fortsatt sover så lett. Jeg pleier å gå inn for å legge dyna over ham før jeg legger meg selv, og i ca halvparten av tilfellene våkner han av det. Jeg setter ikke på ekstra lys og er musestille, men det virker som han føler på seg at jeg er der. Så setter han seg opp i senga, ser på meg, babler litt eller sutrer litt, finner en smokk og legger seg ned igjen for å sove videre. Han er veldig omtåket og groggy så han sovner igjen umiddelbart. Men hadde trodd han skulle begynne å sove litt tyngre snart?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har vi en som sover veldig godt. Fra fødsel har han sovet veldig godt(kan flytte han, se på tv, skru av/på lys, støvsuge osv).

Dette er nok veldig forskjellig

Skrevet

Her har hun sovet ganske så lett helt til nå nylig, 2 år gammel...

Skrevet

Vesla på 16 mnd sover tungt i noen faser og lett i andre faser. Noen ganger kan vi nærmest løfte henne opp, sru på lyset og rote rundt inne på rommet, en av brødrene ka komme hylgrinene inn pga mareritt ol, uten at hun reagerer i det hele tatt. Andre ganger kan hun nærmest stå i sengen bare hun hører oss liste oss over gulvet. Vi hører litt på pusten hennes om hun sover tungt eller lett akkurat da.

Eldstemann sov veldig lett frem til ca 2-3 års alder, da kom det seg veldig, men nå som 8 åring våkner han fortsatt litt lettere enn de andre. De to mellomste guttene, spesielt han i midten sover utrolig tungt. Kommer aldri til å glemme en gang når han var litt over 2 år. Han delte rom med eldstemann som da var 4 år. Så blir vi vekket litt ut på natten av at ragnarokhyl av eldstemann, den type hyl som gjør at man kommer seg opp fra sovende til å løpe ut av rommet på et brøkdel av et sekund. Så vi inn på rommet, smeller på lyset, guttungen hyler som besatt og det er blod over alt. Full panikk i noen sekunder frem til vi lokaliserer blodet til å komme fra nesen hans. Så en tar ham ut og roer ham ned (noe som tar tid, og han hulker og småroper ganske høyt), den andre må bytte på sengen og vaske vegger og gulv litt (ja, skikkelig ille neseblødning, men var ikke noe galt). Omsider var guttungen rolig og sengen klar igjen, og midt i alt dette utrolige bråket, lyset og tråkkingen rundt, ligger 2 åringen og snorker(!) og har ikke leet på øyelokket en eneste gang underveis, hehe... DA sover man godt! ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...