Gå til innhold

Hvem her inne har PCO/PCOS og er gravide??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kunne være interressant å samle de gravide i en tråd her. Til glede for de som er gravide og til inspirasjon for oss som prøver:)

Eg bare prøver, men håper jo å kunne høre til de gravide snart:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er gravid! Fant det ut i slutten av november 3 dager før IKM!:) prøvde 35 pp og det klaffa med dobbel pergokur=) Blitt henvist til IVF men det trenger vi ikke nå om spira holder seg i magen=)

Skrevet

Å så fantastisk bra:) Eg blir så glad av å høre slike historier:) Etter 35 pp, så må dette føles heilt utrolig herlig:) Håper det går bra med deg og at babyen vokser og trives:)

Skrevet

Jeg er gravid i uke 37. Ble gravid etter laparaskopi og hadde da prøvd å bli gravid i litt over 2 år. Formen har vært veldig bra hele tiden. Lykke til alle prøvere!

Skrevet

Hei

Jeg er ca 7 uker på vei. Vi klarte det på egenhånd for annen gang! Har ei datter på litt over ett år. En fantastisk følelse når ekspertene sa vi aldri ville klare det på egenhånd pga at jeg har veldig sjelden eggløsning.

Stå på alle sammen, en dag sitter spiren!

Skrevet

Gratulerer alle sammen:) Ekstra kjekt når en får beskjed om at ein ikkje kan bli gravid, og so klarer ein det på eigen hånd! Håper det snart skjer for alle oss prøverane også:)

Skrevet

Jeg har PCOS og fikk beskjed fra gyno at jeg kom nok aldri til å bli gravid på den "vanlige" måten. Etter noen år og vektnedgang på 26kg så ble jeg plutselig helt uplanlagt gravid! på den "vanlige måten"!

venter en liten gutt i Februar :D

Skrevet

Hei

Jeg har PCOS og venter nå nr 3 til sommeren! De første kom uten hjelp, men sistemann ble til etter en kur med Femar....Og diverse andre oppfølginger med u-lyd osv!

Lykke til!

Skrevet

Hei. Jeg er gravid i uke 30 og har diagnosen pco. Ble gravid på første forsøk uten pergo,metaformin,lap eller slanking.Var litt uforberedt på og bli gravid så raskt. Hadde jo hørt at man med min diagnose måtte streve leeeenge for å bli gravid.

Alt ser ut til å gå bra så langt,og vi ser frem over til og få en liten gutt i mars:-)

Skrevet

jeg har pco og er gravid med nr 2. uten hjelp.

førsrte mann kom til verden for 2¨år siden, gravid første forsøk med pergo.

lykke til, tro kan flytte fjell :-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er gravid i 5.uke:)har slitt lenge med uteblitt og uregelmessig mens, men fikk påvist PCO i august. Begynte på pergo-kurer mot dette og tok nå en positiv graviditetstest.

Lykke til med alle som prøver:)

Skrevet

Gratulerer til alle som er gravide!!

Jeg er gravid også! fann det ut på søndag, så er ennå ganske ferskt og helt uvirkelig! Pga uregelmessige sykluser har jeg ingen ide om hvor lagt på vei jeg er kommet. Skal til legen på mandag og rekner med å bli henvist til en tidlig UL. Jeg gleder meg, kanskje mirakelet da går opp for meg???

lykke til allesammen!!!!

• 2 uker senere...
Gjest ♥venter på storken♥
Skrevet

Gratulerer så mye!!!! :) Hvordan gikk det hos legen? :)

Skrevet

Hører vel ikke til her, men skriver likevel. Jeg har PCOS, og ble gravid etter en lap i fjor. Fikk en liten tulle nå rett før jul :)

Skrevet

Jeg fant ut på onsdag at jeg er gravid, tre dobble kurer med pergo som gav resultat:)

Skrevet

herregud!!!!!!!!!!!!!!!

prøvde 12pp, gikk videre på insiminering og lykkes!... noen uker før d endte i misses abortion.

Idag tok jeg en ny test og er jammen gravid ijen! 14 pp var vår lykke. håper det blir slik og denne gangen.. er kjempeglad og litt redd.

gått på lavkarbo noen mnd og brukt nattlysolje!! om dette er det som gjorde det er usikkert, men de sier det kan hjelpe.

efamol nattlysolje, skal bedre hormonell ubalanse.

Gratulerer til alle andre som lykkes og sender de beste ønsker til de som går over i neste pp.

Skrevet

Har to barn laget på sykehuset, denne gangen ble jeg gravid på 2 pp, kun ved hjelp av lavkarbo og clearblue fertilitetsmonitor. Etter noen uker på lavkarbo fikk jeg mensen igjen, og fant for første gang i livet eggløsning. Måneden etter var jeg gravid. Velger å signere anonymt fordi diagnosen og ivf-barna mine kun er noe mannen min og jeg vet om.

Skrevet

Hei :-)

Jeg er 23 år og er prøver! Vi har prøvd i 1 år uten hell. Nå skal jeg snart til legen å snakke med han om medisiner som metformin og pergo.

Aldri vært hos denne legen før så det blir spennende. Håper ikke han ser på alderen min som et hinder for å få metformin :(

Jeg har en BMI på 22 og er i god form.

Noen her som har erfaring med om leger kan si nei til metformin pga alder ?

Klemmer :-)

Skrevet

Hei:) Jeg er helt ny på dette her. Fikk diagnosen PCOS for straks et år siden etter å ha kjent at det var noe rart en stund, og etter å ha gått uten pillen i et halvt år og dermed oppdaget de utrolig ugjevne syklusene. Nå er jeg plutselig gravid! Det har ikke vært planlagt eller tenkt på. Jeg og samboeren min har ikke brukt prevensjon på 1 1/2 år, vi har jo ikke trodd at det kunne skje noe. Og nå skjer det, helt plutselig, uten at det egentlig har vært et tema annet enn at vi har tenkt at vi kanskje skulle adoptere en gang i framtiden. Jeg har alltid ønsket meg barn, og selv om det kanskje er litt tidligere enn jeg hadde tenkt så er denne lille veldig velkommen:) Jeg tør jo ikke å stole helt på at det skal gå bra, det er mye som kan skje de neste 7 månedene, men jeg håper!

Jeg tror forresten det var lavkarbokosthold som gjorde det. Jeg holdt meg unna det meste av karbohydrater i over 3 mnd før unnfangelsestidspunktet, og hadde to veldig overraskende sykluser på 30 dager etter hverandre i denne tiden. Jeg kan ikke skjønne annet en at det gjorde utslaget. Lykke til til alle som prøver!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...