Mumrikken :) Skrevet 15. desember 2010 #1 Skrevet 15. desember 2010 Jeg har fulgt med deg noen år her inne, og vet at veien har vært svært lang og bratt i ditt tilfelle :-/ Hvordan går det med deg? Du skule vel teste nå tidlig i desember? Ser at du var lenge borte, men er plutselig tilbake - men uten oppdatering om deg selv? Håper inderlig at det var din tur nå :-) Klem
MK73 Skrevet 15. desember 2010 #2 Skrevet 15. desember 2010 Hei, Mumrikken ) Så søt og snill du er som tenker på meg og spør hvordan det går! Det varmer langt ned i hjerterøttene mine. Tusen takk for det. Tja, veien er fortsatt lang og bratt og ser ikke ut til å flate ut med det første. Forsøket i november gikk først veldig bra (supert uttak, supert antall egg), så veldig dårlig (til å være oss, jeg vet det er andre som opplever mye verre på dette stadiet) da bare ett av 9 egg ble befruktet pga at nesten alle eggene av en eller annen grunn var umodne. Det ene egget hang med til innsettingsdagen, var av toppkvalitet og ble satt inn - men jeg hadde ikke helt troen på forsøket siden det gikk så dårlig med de andre eggene. Jeg testet negativt dagen etter testdato (for et par uker siden). Ikke akkurat et sjokk. Jeg har ikke den største suksessraten, av 10 innsettinger har det blir graviditet i to tilfeller, og de tre spirene der gikk det ikke så bra med. Men vi har to blastocyster på frys, og i januar setter vi dem inn i styrt syklus. Så får vi se. Har aldri satt inn blastocyster før, så det blir spennende. Jeg har det ikke helt godt med dette, men det er det vel ingen som har. Jeg får god bruk for positiviteten min, for skulle jeg latt de vonde følelsene få overtak ville jeg bare ha lagt meg ned og blitt nede, og latt meg synke inn i depresjonen. Jeg synes jo at vi har vært fryktelig uheldige, og har vondt for å slippe håpet om at vi skal få det til...Vi har holdt på lenge, og hadde det ikke vært for de to graviditetene, og at vi gikk så lenge (9, 10 og 12 uker) før det gikk galt, så hadde vi gitt oss for lenge siden. Det er det gode, gamle spørsmålet om når man setter strek... Vi har planlagt adopsjon dersom IVF ikke fører frem, men når vi går fra det ene til det andre er ikke helt klart for oss. Jeg tror det blir adopsjonsstart i 2011 dersom det ikke skulle slå til med fryseforsøket. Samboeren er klar for det, jeg skulle gjerne prøve mer IVF - selv om jeg er fullstendig klar over at enkelte vil si at jeg tenderer mot lett sinnsyk oppførsel når det gjelder akkurat det. Skal ikke være lett, dette. Heldigvis finnes det sånne som deg, som gjør det litt mer levelig. Men hvordan går det med deg? Jeg er ikke her nok til å følge med på alle lenger, hvor er du i prosessen?
kjærevene Skrevet 16. desember 2010 #3 Skrevet 16. desember 2010 Hei, først må jeg si til Mumrikken, ikke meningen å kuppe tråden din, men håper det er greit at jeg skriver noen ord til MK73. Hei MK73, så kjekt å se at du er på nett! Jeg har også sett etter deg, utrolig trist og leit at det ikke gikk denne gangen heller. Jeg skjønner godt at dere har gått gjennom såpass mange forsøk, for dere har jo blitt gravide, og sett hjerteaksjon hos tre fostre, klart at det betyr mye. Det er jo beviset på at dere kan bli gravide, og det er vel det som driver oss alle. Blir spennede med første forsøk med blastocyster da, mener å ha lest en plass at det gir større sjanse for graviditet, for da ser en at utviklingen av det befruktede egget fortsetter. Og det er vel en av tingene som ikke skjer hos mange av oss ass.bef damer, vi setter inn egg som ser ok ut, men mange slutter å dele seg etter 4-5 dager. Masse lykke til videre med forsøk og kanskje igangsetting av adopsjonsprosessen i 2011. Må det bli deres lykkeår!!
Mumrikken :) Skrevet 16. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 16. desember 2010 Hei igjen :-) Trist å høre at spiren ikke satt denne gangen heller! Hvilke medisiner har du gått på da? Du har vel kanskje prøvd det meste, men jeg merket litt forskjell i regimene når jeg dro utenlands.Etter 6 ferske forsøk og ett frys med egne egg - alle negative. Ga vi egentlig opp hele IVF. Deretter fikk jeg en positiv test på egenhånd etter avsluttet IVF - MA uke 6-7. Etter ett års betenkningstid dro vi utenlands og satset på ED. Blastocyster er tingen! Hadde først et forsøk i Riga - negativt. Har enda en blastocyst på frys i Riga, men hadde ikke noe god magefølelse der borte. Dro derfor til Serum klinikken i Athen. Satte inn tre blastocyster 16 nov. Testet POSITIVT 7 dager etterpå - HCG 109! Stigende hcg hele tiden, og i forgårs viste tidlig UL to bitte små bankende hjerter :-) Det hele er ganske uvirkelig enda, men kvalmen gjør vel at realiteten siger inn ) Nå skal det være sagt at jeg småblør hele tiden, slik at jeg virkelig ikke tar noe for gitt enda... men prøver å holde motet oppe og være positiv! I dette forsøket gikk jeg på Doxicyclin (antibiotika) i ca 14 dager før innsett, deretter på Acitromax (også antibiotika) i ca 12 dager etter innsett. I tillegg store doser progynova og plaster før innsett (har alltid vært plaget med tynne slimhinner) Deretter 800 mg Utrogest fra den dagen eggene ble hentet ut. I tillegg 5 mg (HØY dose) Folinsyre, 100 asprin, 40 mg Klexane og selvmedisinert med bidronninggelekapsler og vit E og D. Før forsøket kuttet jeg koffein (pepsi max og kaffe) og var til akupunktur x 3. Nå vet jeg jo ikke hva som har gjort utslaget, men slimhinna mi var 11 mm, mot ca 5 mm i alle IVF forsøkene! Etter å ha testet for nivå av progesteron sammen med de tidlige hcg prøvene fikk jeg beskjed om å svelge utrogesten i stede for å sette de vaginalt, da dette gir høyere konsentrasjon av progesteron i blodet. Og dette hjalp! Progesteron steg fra 35 til 47 noen få dager senere. Da jeg begynte å blø noen få dager etter positiv test fikk jeg beskjed om å slutte med asprin, men fortsette med klexane, og det går jeg på enda. (Er nå 7+1 :-)) Jeg skjønner godt at du blir fortvilet og motløs! Jeg husker godt de gangen du g\har mistet, ikke minst da tvillingene dine døde...helt grusomt. Og det kreves jammen både tro og styrke for å reise seg gang på gang!! Du skriver nå at dere kanskje tenker på adopsjon.Hva med ED da? Kan det være noe i kombinasjonen mellom dine egg og sæden til mannen din som gjør at ting stopper opp? Jeg vet også at Penny på Serum i Athen ALDRI setter inn blastocyster to ganger på rad (iallefall med ED)uten først å ha sjekket livmoren for septumer/polypper og lign. Hun er også opptatt av å sjekke for såkallt skjult chlamydia - noe som ikke vises på prøver tatt i skjeden, men kun i blod/vev fra livmoren. Veldig mange blir da gravide etter å foretatt hysteroscopi og test av skjult chlamydia i Athen! Om du går inn på fertilitysfriends.uk, utenlandske klinikker, Athen, Serum - kan du lese veldig mye om disse tingen om du synes det er interessant! Det ble litt langt og rotete dette - men det er bare å spørre om du lurer på noe. Pr i dag er iallefall vi over the moon happy for å ha truffet på Penny på Serum. :-) Men først må du selvfølgelig satse på de to små blastocystene som du allerede har :-) Ønsker deg tusen gangen lykke til, og kan ikke forstå noe annet enn at det må være din tur nå!! ;-) Mange gode klemmer ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå