*Lykkelig 1984* Skrevet 5. januar 2011 #51 Skrevet 5. januar 2011 Nei, det skal være sikkert og visst Hedda! Er bare 5dpo ca jeg, tester ikke etter EL foreløpig, men merker det veldig godt på kroppen! Så her skal det ikke testes før etter den 12;) Håper det går FORT! Merker ingen symptomer, annet en såre brystvorter, men det får vi vel alle mellom EL og IKM:) Fant dette på Pernille.no: Kan eggløsningstester brukes isteden for graviditetstester for å påvise svangerskap? En eggløsningstest vil gjerne slå positivt ut ved graviditet, men det kan også være mange andre mulige årsaker til at en eggløsningstest slår positivt ut. For å være sikker bør man kun bruke eggløsningstester for å påvise eggløsning (LH-stigning) og kun graviditetstester for å påvise svangerskap (hCG). Les her for nærmere detaljer.
*Lykkelig 1984* Skrevet 5. januar 2011 #52 Skrevet 5. januar 2011 Shit, va skjer da! Trykte bare 1 gang altså
Junigull 08 + julispire Skrevet 5. januar 2011 Forfatter #53 Skrevet 5. januar 2011 Takk for info, Lykkelig! selv har jeg Ikm den 11, men skal på fest den 8.. Så tenker å ta en test på lørdag for å se., har to graviditetstester hjemme, men det er nok for tidlig å teste.. Små nervøs, vet vi har klaffet med el, håper bare kroppen er med også.. du prøver på din første?
*Lykkelig 1984* Skrevet 5. januar 2011 #54 Skrevet 5. januar 2011 Da hadde jeg også tatt en test ja, så kan du spare den andre til den 11;) Tenk om du får positiv!!! da blir det en edruelig Lørdag på deg, hehe! Prøver på den første ja, spennende og skremmende på samme tid:) Du har en fra før går jeg utifra med tanke på nicket ditt?
Junigull 08 + julispire Skrevet 5. januar 2011 Forfatter #55 Skrevet 5. januar 2011 Jeg har ei lita jente på 2,5 år. Veldig klar for nr 2..førstemann var ikke helt planlagt, jeg var 22, men visste jo godt hvordan man lager barn veldig velkommen var hun uansett. er litt småkvalm, Usj, nå må jeg stoppe å analysere!! Blir så skuffet om det ikke er noe. Hvordan er det med deg? Føler du deg noe "annerledes"?
*Lykkelig 1984* Skrevet 5. januar 2011 #56 Skrevet 5. januar 2011 Så koselig da! Sikkert veldig kjekt! Off, jeg og sitter å analyserer hele tiden!! Var det halsbrann? Er jeg kvalm nå? Har jeg vondt i puppene? Hva med mensmurringer? For å si det sånn, jeg har aldri i mitt liv tafset så mye på mine egne pupper før!! Haha;) Føler meg ikke spesielt annerledes annet enn at jeg har veldig vondt i brystvortene, men det har jeg jo hatt før og! Men nå har det liksom vedvart i 4 dager... Det har jeg aldri opplevd før! Og i går og i forgårs når jeg hadde antydninger til halsbrann så var det sikkert fordi jeg trykte i meg 500gr pepperkakedeig! Og jeg er heller ikke kvalm, det blir jeg under EL faktisk. Hvordan merket du at du var gravid med lille jenta da? Håper og håper at det går veien for oss!! Det hadde vært så deilig om jeg kunne koble av tankene litt og ikke tenke på det før IKM:)
Madam-mim Skrevet 5. januar 2011 #57 Skrevet 5. januar 2011 Melder meg inn her jeg og, har IKM ca 15. jan. Har holdt meg litt borte fra bim siden siste pp, og ikke tenkt så mye på prøving. Er nå i 3 pp, og kjenner at jeg ikke orker å stresse med det. Forrige mnd testa jeg for el, kjente etter alle symptomer, og var så sikker på at jeg var gravid. Nå skal jeg ta det mer med ro:) Forrige gang jeg var gravid kjente jeg ingen symptomer før jeg var en uke eller to over ikm. Så alle stikkinger, ømme brystvorter, murringer, trøtthet, ja til og med ligamentsmerter er bare pms for meg. Så nå har jeg lært meg at jeg ikke skal analysere. Blir spennede fremover for oss all, lykke til med testing dere som er der snart:)
Kitti:) Skrevet 6. januar 2011 #58 Skrevet 6. januar 2011 Hmm lurer på om jeg kan kjenne noe til forhåpentligvis det som er festesmerter?? jeg har voldsomt stikking i sidene i går kveld og i dag, men føles ikke som EL og den har jo vært. Er det ikke mellom 5-10 dager etter EL at egget fester seg? for da passer det bra, hvis ikke vet jeg ikke hva det er, annet enn at jeg er blitt sprø av denne symtom jakten. håper dagene flyr frem til neste helg, jeg har bestilt meg rfsu tester i posten så ryker nok på en smell så fort de kommer:) Håper, håper, håper på at det er min tur denne gang:) ( og dere alle sammen) :)
Dossa :) Skrevet 6. januar 2011 #59 Skrevet 6. januar 2011 Jeg er 8 DPO, og går og kjenner etter om jeg kanskje kjenner noen symptomer Kan det hende det stikker litt i puppene mine idag....hmmm....eller nå er jeg litt små kvalm.....huff det er sikkert bare TR som er rundt neste sving Disse rfsu testene, hvor bestilles de? Har egentlig bestemt meg for ikke å teste før IKM som er den 12. Men det er jo såååå lenge til jo *ler* Svir sikkert av en test eller to før den tida
Gullis :) Skrevet 6. januar 2011 #60 Skrevet 6. januar 2011 Kjenner meg så godt igjen! På tirsdag satt jeg og kjente at jeg fikk noe som jeg tenkte på da som festesmerter. Jeg ble gravid i november men da mistet jeg. Og da hadde jeg festesmerter. På tirsdag kjente jeg at det kom, og da jeg gikk på do kom det en bitteliten dråpe blod. MEN jeg har ikke et enéste symptom. Forrige måned da jeg ble gravid fikk jeg ömme og spente pupper ganske fort, humöret var en endelös berg og dalbane ( jeg skjönte jo ingenting) og jeg var liksom sikker på at jeg var gravid, ventet bare på positiv test. Så fikk jeg "mensen" så gikk det en uke så var testen positv. Merkelige greier...men så mistet jeg det også da. Denne gangen har jeg ikke denne fölelsen eller symptomene. Så jeg er ganske sikker på at jeg ikke er gravid. Men håper at det klaffer for deg Kitti! Det er jo veldig spennende, jeg tester hver dag jeg! Haha..men jeg har billigstrimler, og jeg har testet for å sjekke at Hcg går ut av kroppen etter SA..og idag er förste dagen den er så og si negativ. 4 uker etter SA..hadde håpet den skulle bli sterkere og sterkere jeg --må le av meg selv
spirei2011ønskes<3 11pp Skrevet 6. januar 2011 #61 Skrevet 6. januar 2011 Lurer på om det var siste krampetrekningene fra EL som plaget meg i natt, våknet tre ganger, og når jeg skulle snu meg rundt i senga så kjentes det ut som GIGAstrekk i eggstokkområdet, auu... Er 2 DPO nå, så håper tempen bare fortsetter å øke. Reiser til Gran Canaria den 14 januar, så håper på positiv test, ellers får jeg tanta på besøk når jeg er på ferie, og det har jeg IKKE lyst til.....!
SNURF 5 GUTTER Skrevet 6. januar 2011 #62 Skrevet 6. januar 2011 Skal ha IKM 13 des men kjenner ikkje ein drittttttt så tror det har godt i vasken denne gangen og. Håper det klaffer for dokke andre. Er 7 DPO men håper.
spirei2011ønskes<3 11pp Skrevet 6. januar 2011 #63 Skrevet 6. januar 2011 Snurf: Å ikke ha noen symptomer, er ett symptom det og! Flere jordmødre hevder at det ikke er mulig å kjenne symptomer før i uke 4-5, så mist ikke håpet av den grunn
Gullis :) Skrevet 6. januar 2011 #64 Skrevet 6. januar 2011 Hahaha snurf! Kjenner ikke en driiitttt jeg heller! Uansett hvor mye jeg kjenner etter! Men du mener vel ikm 13 januar?
SNURF 5 GUTTER Skrevet 6. januar 2011 #65 Skrevet 6. januar 2011 Stemmer det IKM 13 jan. Det er godt og hør at ein kan vere det for det. Snakk om og bli desperado. Leser at andre kjenne det og det og jeg ingen ting, Blir litt rar jeg da kva er gale med meg da. Svirer litt mykje i tankene mine gitt. Men vi håper jo alle da. Hadde vert kjekt med mangen posetive tester da )
Gullis :) Skrevet 6. januar 2011 #66 Skrevet 6. januar 2011 Jeg har 13 eller 14 Jeg har värt gravid 4 ganger, 3 barn og en som endte i SA. Med mine 3 barn kjente jeg utrolig lite för IKM om jeg skal väre ärlig. Jeg hadde en festeblödning med alle 3 men ikke noen uttalte symptomer. Med den siste som endte i SA kjente jeg veldig mye rart MEN jeg sluttet med ppiller 1. nov så jeg har en mistanke om at jeg hadde veldig mye hormonsvingninger pga det. Men jeg tenkte på en ting istad. Egget fester seg fra 5-12 dager etter el. För egget er festet produserers det ikke hcg såvidt jeg vet. Så på den måten er det også helt normalt å ikke kjenne noe som helst för IKM. Dessuten så tror jeg , om jeg skal väre helt ärlig, og nå blir sikkert noen litt provosert, at mange av de symptomene man kjenner så utrolig tidl, för IKM er fordi man "plasserer" de i gravideboksen. Man tolker ALT som et symptom på graviditet. Jeg tror absolutt man KAN kjenne noe för IKM men jeg tror det er lite som kan tilskrives graviditeten. Det befruktede egget er knöttlite og det er ikke mye hormoner det er snakk om. For meg er det mer snakk om intuisjon. Jeg föler på meg at jeg ikke er gravid denne perioden . Og det er faktisk mange som går helt til de får mage uten å ha noe särlige symptomer på at de er gravide. Så IKKE mist motet.. ingen grunn til å gjöre det för du får TR !
LC87 Skrevet 6. januar 2011 #67 Skrevet 6. januar 2011 Endelig kan jeg bli med på et IKM forum Etter første runden på Provera, kom TR etter 2 dager. Helt fantastisk. Har testet EL, men bare neg, men kom EL slim den 4 jan, men da fikk jeg ikke testet, så er litt usikker!?! Men nå er jeg på dag 2 med Provera, så da kommer vel TR den 16. Regner med den kommer som den skal.... Da jeg bare fikk hoppet i høyet den 2, så er jo ekstremt liten sannsynlighet... Bedre lykke neste mnd... Er glad bare ting begynner å bli normalt etter ppille slutt jeg da.... Men lykke til alle sammen. Før eller senere vil vi alle (forhåpentligvis) få et lite frø i løpet av 2011
SNURF 5 GUTTER Skrevet 6. januar 2011 #69 Skrevet 6. januar 2011 Jeg tror det stemmer som du skriver. Bonusbarnet. Leser at andre kjenner det og da har jeg tenkt korfor kjenner ikke jeg det.
SNURF 5 GUTTER Skrevet 6. januar 2011 #70 Skrevet 6. januar 2011 No har eg alt klart til neste mnd dersom detta gjekk til donders. Har skaffa meg clearblue monitor med testpinner og 30 eggløsningstester og 10 gravidtester. Da kan me sei eg er rusta til neste mnd. Men håper eg slepp DA.
Gullis :) Skrevet 7. januar 2011 #71 Skrevet 7. januar 2011 Men det er bra uansett å ha det klart! Er det noen som har begynt å teste - grav test altså?
*Lykkelig 1984* Skrevet 7. januar 2011 #72 Skrevet 7. januar 2011 Nei, det synes jeg er altfor tidlig:) Tester noen dager etter IKM, da jeg har helt regelmessige sykluser.... Det blir spennende å se om tante rød dukker opp på Onsdag:)
Gullis :) Skrevet 7. januar 2011 #73 Skrevet 7. januar 2011 Jeg har byttet nick - fant ut at bonusbarn regnes som stebarn, akk som bonuspappa, så det passet liksom ikke,,, Men herreminhatt så flinke som klarer å ikke teste! Mulig jeg hadde värt litt flinkere om det ikke var for at jeg har hatt pos fra SA, igår var den så og si neg og idag var den pos igjen. Har muligheten til å dra på ullevål å teste hcg men DET skal jeg klare å vente med til etter IKM
*Lykkelig 1984* Skrevet 7. januar 2011 #74 Skrevet 7. januar 2011 Jeg er ikke flink! Jeg er bare en gnier;) Sunnmøring vettu! Hehe. Så spennende da!! Når har du IKM da?
Gullis :) Skrevet 7. januar 2011 #75 Skrevet 7. januar 2011 Hahaah! Jeg har sånne strimler som koster under en tier pr stk,,men de går unna så det ryker! Jeg går ut ifra at jeg har IKM sånn ca 14.jan, men vanskelig å si, föler meg ikke spesielt gravid, gjör du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå