Gå til innhold

Det er vel ikke vanlig med ordinær ul i uke 16 (15)? Står mye rart her på BIM...

Anbefalte innlegg

Jeg er 15 fullgåtte uker i dag, og på "min side" her inne står følgende for uken:

Din svangerskapsuke: 16

Babyen er 14 centimeter lang og veier 105 gram. Ultralyd screening, som er helt frivillig, foretas mellom uke 16 og 18. Det er på dette utviklingstrinnet at fostrene er likest i utviklingen, og det er derfor lettere å sette en riktig termin ved hjelp av ultralyd.

Jeg skal til ul først om 4 uker, og trodde det var vanligst med ul mellom uke 17-19 (18-20 etter BIMs regnemåte) synes dette var litt misvisende jeg da...

Bare jeg som har stusset over dette?

Fortsetter under...

Kikker innom fra 3.tri =)

Det er helt rett som du sier, Ordinær UL skal være mellom uke 17-19 (18-20). Det som står forklart hver uke er nok litt misvisende til tider ja, dette kommer du til å merke i senere tid også :) Det er bare ei dame som har skrevet uke-forklaringene, og mye av det er skrevet ut i fra hennes erfaringer- ikke nødvendigvis slik det er.. Nå er det jo veldig forskjellig fra sted til sted, fra lege til lege og fra jordmor til jordmor, så mye av det andre her inne skriver vil virke rart eller nytt for deg =)

Lykke til videre! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...