Gjest Skrevet 15. desember 2010 #1 Skrevet 15. desember 2010 Vært så lite liv i magen idag.. Kjente bare litt i stad. Har ikke sittet i ro nesten i hele dag, men pleier alltid kjenne liv når jeg setter meg ned og slapper av. Men mener å ha lest noe om å drikke saft eller noe og se om det blir noe liv i magen da.. Eller surrer jeg nå?
Snuskomrusk Skrevet 15. desember 2010 #2 Skrevet 15. desember 2010 Drikk noe kaldt og sukkerholdig, så skal du nok kjenne noe innen 15 min
Gull i magen <3Har født<3 Skrevet 15. desember 2010 #3 Skrevet 15. desember 2010 Kan bare si etter min erfaring. Hadde en slik periode der jeg kun kjente liv fra mini 1 gang om dagen Var bekymret, men det var ikke de på sykehuset! Det funket ikke på meg og drikke eller spise noe som helst. Så blir ikke det mer liv i magen ved drikking eller spising, ville jeg kontaktet sykehuset!! Lykke til PS. Hvor langt er du?
Lukkelukken og bebibror Skrevet 15. desember 2010 #4 Skrevet 15. desember 2010 Jeg har hatt det sånn i tre dager nå. Etter en dag ringte jeg jordmor, men da ble alt bra igjen på kvelden. Men i går og i natt hadde jeg kjent svært lite, og ble sendt rett på ultralyd og ctg undersøkelse. Heldigvis var alt bra Hvis du ikke kjenner så mye liv som før, skal du ta kontakt Det sa jordmor til meg
Gjest Skrevet 15. desember 2010 #5 Skrevet 15. desember 2010 Har prøvd å spise sjokolade og en skål med isbiter men var minimalt med bevegelse. Skal prøve å spise litt mat og drikke litt cola og se om hu reagerer da.. Blir litt bekymra siden det er jo ikke normalt for meg at det er så lite liv. Er 34+2 idag..
Gull i magen <3Har født<3 Skrevet 15. desember 2010 #6 Skrevet 15. desember 2010 Har fått beskjed at man skal kontakte sykehus hvis det er store forandringer i bevegelsesmønsteret til den lille. Vi som mødre kjenner jo den lille og vet hvilke bevegelser det skal være i magen Bedre og kontakte en gang for mye enn en gang for lite i alle fall Jeg er 1 dag kortere enn deg og har nå full rulle hele tiden i magen. Så tror jo den lille skal gi litt mer "lyd" fra seg enn bare 1 gang om dagen....
Dessa ღENDELIGღ Skrevet 15. desember 2010 #7 Skrevet 15. desember 2010 Hei, hei.. Jeg har kjent lite liv i 2 dager.. Fikk komme til legen i dag og hørte hjertelyden.. Normal hjertelyd, men fortsatt lite liv.. Er 2.gangs og 33+0 i dag, og har hatt en veldig aktiv baby i magen.. Men siden jeg hørte hjertelyden hos legen i dag, kan jeg slappe av da, eller ville dere sjekket igjen hvis det ikke forandrer seg? Blir jo så usikker og redd.. Hmm..
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 15. desember 2010 #8 Skrevet 15. desember 2010 Hvis du er bekymret og redd så er det bare å ta kontakt med føden Dessa83. Er jo du som vet hva som er normalt for din baby og ikke. Det roer seg litt mot slutten men det skal ikke bli helt stille inni der. Better safe than sorry
Gjest Skrevet 15. desember 2010 #9 Skrevet 15. desember 2010 Ringte føden og fikk lov å komme med en gang for å sjekke. Lå ca 30-40 minutter med dette utstyret på magen men kjente bare to små spark i løpet av den tiden. Måtte helle i meg en eplejuice men hu reagerte fortsatt ikke noe på det. Til slutt måtte jeg ligge på ryggen og kjente litt mer liv da. Ble sendt inn på ultralyd og legen sa at alt så bra ut, men hu ville ikke røre noe særlig på seg. Så fikk beskjed om å reise hjem og ta kontakt hvis jeg fortsatt følte noe var feil. Så da håper jeg på mye liv i morgen, hvis ikke får jeg vel kontakte de igjen..
SBV Skrevet 16. desember 2010 #10 Skrevet 16. desember 2010 Jeg har hatt det på samme måte fra ca. uke 34 (er i uke 39 nå, og fortsatt liv i magen her!). Tidligere var babyen veldig aktiv, men så roet hun seg litt. Kjenner bevegelse hver dag, men ikke de kraftige sparkene og store bevegelsene som før. På den ene siden sier man at det er normalt at babyen skifter beveglesesmønster så sent fordi det er trangt inni der, men samtidig sier man at en frisk baby sparker/beveger seg 10 ganger i løpet av en time den er våken. Har vært på sykehuset og sjekka det, og da skjedde det samme som med deg. Babyen sparker ikke så mye som den "skal" (ikke når jeg fikk sukkertabletter og saft heller), men alt ser bra ut på ultralyd. Nå prøver jeg å roe meg med den tanken (men det er ikke alltid lett...) Jeg har en del kynnere og da blir magen helt hard. Jeg tenker at det kanskje er derfor jeg ikke kjenner henne så godt også. Jordmor sa til meg at hvis det er mindre liv så SKAL man kontakte fødeavdelingen for en sjekk. Hun sa også at alle babyer, også de inni magen, har sin egen personlighet. Kanskje våre babyer bare er litt rolige av seg? Jeg skjønner at du blir bekymra, men jeg tror alt er bare bra med oss. Sender deg en KLEM!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå