Nurketmitt **Høygravid** Skrevet 15. desember 2010 #1 Skrevet 15. desember 2010 Hei! Jeg fikk akkurat tips fra jordmor om å tøye skjedeåpningen hver dag i tre minutter fra uke 34. Merker at det er litt ubehagelig.. Gjør dere det?
Nurketmitt **Høygravid** Skrevet 15. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 15. desember 2010 Jordmor viste meg på en tegning. Du bruker hvetekimolje eller Weleda fødselsforberedende olje (helsekost). Ta litt olje på fingeren, sett fingeren rett innenfor skjedeåpningen (best med armen bakfra) og så skal man dra bakover til det gjør vondt (det gjør det ganske fort) holde i 2-3 sek og sp slippe. Så skal man gjenta hele prosedyren i totalt tre minutter.. JM mente at de ikke har vitenskapelig beviser for at det har effekt, men at praksis viser at det hjelper for å forhindre revning - i den grad man kan beskytte seg mot det. Men det er ua sett dokumentert at olje med E-vitamin gjør huden mer elastisk, så det kan uansett ikke skade..
Mama88 Skrevet 15. desember 2010 #4 Skrevet 15. desember 2010 Hei! Nå er jeg bare 31+6 på vei, og har også fått tips fra JM om å gjøre dette fra uke 34. Kommer nok ikke til å gjøre det, siden det ikke er bevist at det faktisk fungerer.. Så jeg har ikke lyst til å utsette meg selv for den smerten 3 min hver dag Snuppaimagen: Tøying er å "utvide" skjedeåpningen ved å bruke fingrene til å tøye ut huden... Da bruker man fingrene og litt olje, og tøyer huden i åpningen i ca 3 min. Dette skal visst være noe som kan være forebyggende mot revning,men det er ikke bevist effekt
littlefairy Skrevet 15. desember 2010 #5 Skrevet 15. desember 2010 det sier seg jo selv at et område som tøyes og masseres blir mer elastisk enn et område som ikke blir det... så det er verdt et forsøk! En nær venninne av meg begynte å smøre med jordnøttolje 3 måneder før fødselen, (men hver dag bare de siste ukene da), og med førstemann smurte hun bare skjedeåpningen, og fikk kun to rifter på leppene, så med andremann smurte hun alt som var og fikk ingen!!!! Jeg smører godt over hele, men tøyer ikke så mye, bare litt i mellomkjøttet...(der som du drar bakover) ikke no veldig harde greier så det gjør ikke så vondt. mener det er verdt å prøve syns jeg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå