Gå til innhold

Lakserolje

Lukkelukken og bebibror

Anbefalte innlegg

Skrevet

HVORFOR er det farlig å ta dette?

Hva kan skje liksom...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange skrekkhistorier ute å går. Noen bør man nok lukke ørene for.

Blir som " alle har en -onkel- som røykte fra han var 13 og ble over 100år" greia.

Jeg er født med bruk av lakserolje, 18 dager før termin. Hvis man ikke er moden eller har tegn til modning vil det ikke gjøre annet enn å gi deg tarmrens;)

Jeg snakket med jordmor om det sist uke. 37+0, og hun reagerte ikke på at jeg tok det opp. Jeg fortalte om alle skrekkhistoriene om det at man kan ende med styrtfødsel evt, og hun svarte at i de aller fleste tilfellene ting gikk galt ved bruk av lakserolje var det ikke lakseroljen sin feil. Det var noe som hadde skjedd uansett..

I morgen ska jeg strippes. Hvis ingenting har skjedd prøver jeg lakserolje fredag ;)

Skrevet

Okei!

For jeg sendte mannen på apoteket for å kjøpe det i dag, men da damen i kassen sa at det ikke var å anbefale så nektet han...

Så lurte liksom på hvorfor :P

Jaja, det er kanskje ikke så farlig likevel...?

Jeg er bare 37+5 enda da, så hadde ikke planer om å ta det enda, bare ha det i hus til litt senere :P

Skrevet

Det kan føre til oppkast og diaré, det kan føre til styrfødsel som igjen kan føre til morkakeløsning..

Absolutt ikke å anbefale !!

(Har ei venninne som er jordmor, ei som er sykepleier og ei som er farmasøyt, de sier dette !!)

Skrevet

Okei, okei :P

Da skjønner jeg det... Vet det er mange som "skryter" slik av dette, tenkte ikke at det var noe farlig med dette siden det er så mange som har prøvd.

Men, da er kanskje det beste å bare vente :)

Skrevet

Jeg forstår :) Jeg er nå 37+6, og ganske utolmodig. Har hatt åpning i 3uker nå, og fikk vite at jeg nærmer meg overmoden sist torsdag. Har fått "låv" av jordmor å prøve, for var selvfølgelig i tvil selv.

En annen ting jordmor sa var at man har en finger regel og det er "alt med måte". Hvis du søker på debatter "lakserolje" vil få opp ganske mye info her innen fra. Husk å ta infoen med en klype salt, ingen her er eksperter ;)

Jordmor sa 2 ss, bland i appelsinjuice. Virker det ikke, så ikke ta mer!

Skrevet

Grunnen til at mange leger og jordmødre advarer mot bruk av lakserolje er ikke bare faren for styrtfødsel, men fordi det kan få livmoren til å trekke seg sammen fortere og oftere enn under rier. Dette har ført til komplikasjoner som sviktende puls, manglende oksygen gjennom navelsnoren og død hos barnet i livmoren, særlig dersom man ikke er moden og at forløpet da dras ut ved fremprovosert fødsel.

Skrevet

Ja, ikke vet jeg.. Mye som sikkert kan skje.. Men det kan det jo gjøre uansett.. Jeg prøvde dette sist ved termin, hadde både åpning og var moden, men skjedde ikke annet enn at jeg fikk veldig vondt i magen og det var overhode ikke noe kult. Så noe rier ble det ikke av det. Kun unødvendig smerte..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...