fru H Skrevet 15. desember 2010 #1 Skrevet 15. desember 2010 venter på mamma og papaa nå. Gubben er fire timer unna. Skal på føden .for sjekk 15 uker. Kjente bare plutselig at jeg begynte å blø masse. Gjennom truser og bukser. Er livredd Noen som har opplevd det samme???
på'n igjen:)*fødeklar* Skrevet 15. desember 2010 #2 Skrevet 15. desember 2010 Huff a meg Har ikke opplevd det samme, men ville bare ønske deg lykke til, og håper det går bra... klem
Tenker på nr 4 Skrevet 15. desember 2010 #3 Skrevet 15. desember 2010 Uff da, krysser fingrene for deg.. Jeg har ikke opplevd dette, men har ei venninne som plutselig begynte å blø veldig.. På henne var det en liten del av morkaka som kom ut, hun fikk beskjed om å holde seg i ro leeeenge, og nå står alt bare bra til med de.. Håper det går bra med dere også .
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 15. desember 2010 #4 Skrevet 15. desember 2010 sender deg en god klem og håper det går bra med deg.
♡ Jersey ♡ Skrevet 15. desember 2010 #5 Skrevet 15. desember 2010 Krysser alt jeg har! Jeg blør litt selv og det er ikke noe moro!!! Tvi Tvi!! Hold oss oppdatert!:-)
Darthe Skrevet 15. desember 2010 #6 Skrevet 15. desember 2010 Det samme skjedde med meg i slutten av uke 11. En skikkelig styrtblødning! Jeg fikk legetime dagen etter og ultralyd dagen etter der igjen. Alt var i skjønneste orden med den lille. Har Hatt småblødninger nesten hver dag etter dette så jeg var fortsatt bekymret. Fikk ny ultralyd uken etter, og fortsatt var alt i orden. Gynekologen fortalte at han så hvor blødningen kom ifra, og at det var utenfor fostersekken. I går var jeg hos jordmor (12+3) og fikk høre hjertelyden Fortsatt alt vel, til tross for at papiret stadig blir litt rødt når jeg er på do. Gynekologen forklarte at det var veldig vanlig med blødninger i svangerskapet, spesielt ganske tidlig, og at det sjelden var noe galt med fosteret. Min søster opplevde det samme da hun var gravid, og hun har en frisk sønn! Legen hun var til sa at hun helt sikkert hadde abortert. Hun slo seg ikke til ro med dette, og tok kontakt meg gynekolog påfølgende mandag. Ekspertene kunne fortelle at det var et friskt forster i magen. Så det lønner seg å snakke med eksperter på området! (Dette er vistnok 11 år siden) Særlig hvis du ikke har smerter i forbindelse med blødningen er det godt håp. Håper det går like bra med deg også!!! Lykke til!
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 15. desember 2010 #7 Skrevet 15. desember 2010 Huff, det hørtes ekkelt ut... Håper det går bra med deg! Masse lykke til! Klem
fru H Skrevet 15. desember 2010 Forfatter #8 Skrevet 15. desember 2010 Da er jeg hjemme fra sykehuset. Der så vi et lite hjerte som slo. (Min mor var med og min far satt barnevakt. Litt av en kabal som skal gå opp den ene gangen mannen ikke er hjemme). Men tilbake til sykehuset, vi så som sagt hjertet som slo, men følte virkelig at jeg egentlig bare var til bry for gynekologen. Fikk ikke svar på noe som helst. Ville jo gjerne ha visst hvor blødningen kommer fra. Men fikk bare beskjed om at man ikke gjorde noe før uke 24. ÆÆÆ ja vel. Har nå ringt gynekologen jeg var hos i uke elleve (han har sagt jeg kan ringe når som helst), så da håper jeg på flere svar. Var ikke serlig høy i hatten når jeg reiste meg fra middagsbordet og kjente blodet bare randt nedover lårene mine. Alene med to små selvfølgelig... Har sluttet å blø nå så jeg føler meg litt bedre, men tror ikke jeg tør å sette meg på toalettet før uke 30 igjen... he he, blir vel rimelig tissetrengt innen den tid. Skal oppdatere i morgen etter ny ultralyd. Håper virkelig det går bra. Har aldri blødd før i svangerskapet så ble litt sjokka.
MissisJ Skrevet 15. desember 2010 #9 Skrevet 15. desember 2010 Hei du:-) Vet hvordan du har det, selfølgelig normalt å være redd, og vi alle vet hva du tenker, men det trenger ikke være så ille som du tror. Jeg er gravid med nr 2 nå, men med min førstefødte blødde jeg igjennom halve svangerskalpet. Det startet i uke 17 og jeg blødde til han ble født. Men i dag har jeg en frisk gutt på 6 år. Det kan ære deler av morkaken som løsner, eller den kan flytte litt på seg. I mitt tilfelde var det en løs flik av morkaken,som hele tiden blødde litt i kanten, jeg var selvfølgelig veldig mye på sykehuset, men det var bare for at de hele tiden skulle følge med at morkaken ikke mistet for mye av sin funksjon, som ti oksygen giving og næring, men det gjorde verken vont til meg eller barnet der inne. Selvfølgelig skulle man ønske at det ikke var slik, men det trenger ikke være farlig. Håper at det roet deg litt, og gir deg et håp, så krysser jeg fingrene for deg og den lille der inne, og håper alt går bra:-) Lykke til
fru H Skrevet 16. desember 2010 Forfatter #10 Skrevet 16. desember 2010 Takk for alle svar og gode tanker:-) MissisJ: Var blødningene dine store? Jeg har blødd igjen i natt, så ingenting i bindet, men det kom ganske så mye i doen når jeg tisset. Dette er pyton altså, jeg har virkelig ingen god følelse. Skal til værdens beste og mest empatiske gyn om en time. Det skal bli godt. Han kaller en spade for en spade og det synes jeg er godt. Da slipper jeg i hvertfall å gruble på alt mulig selv.
♡ Jersey ♡ Skrevet 16. desember 2010 #11 Skrevet 16. desember 2010 Hvordan gikk det hos legen idag???
sahrah Skrevet 16. desember 2010 #12 Skrevet 16. desember 2010 Uff stakkar det må være fryktelig skummelt ;o( Men har hørt om flere som har styrtblødninger og alt har gått bra ) Jeg bare småblør jeg, det må jeg regne med, men det kommer fra slimhinnene i livmorhals, så det er ikke farlig. Dette fant de ut i uke 20, fikk også beskjed om at de ikke kunne gjøre noe før i uke 23/24, men ble tatt alvorlig og de undersøkte meg ordentlig allikavel. Både om gutten min hadde vokst ordentlig, hvordan han hadde det, om jeg var lukket og om morkaka var iorden. Utrolig dårlig behandling fra lege, du burde klage til fylkeslege. Håper gynekologen din har fått undersøkt deg ordentlig og at alt er bra med både babyen og morkake. Klem
fru H Skrevet 16. desember 2010 Forfatter #13 Skrevet 16. desember 2010 Jeg var hos verdens beste gyn idag. Han brukte god tid, forklarte alt han så etter og jeg følte meg så ivaretatt:-) babyen lever og har det fint. :-))) Morkaken lå på fremre vegg, men det kommer ingen blødning fra den. Det er et gaske stort blodkar som har sprukket nede ved mormunnen antageligvis, derfor den voldsomme blødningen. Nå kommer det kun litt brunt på papiret når jeg tørker meg og det er jo et godt tegn. Ble 100% sykemeldt ut året, med klar beskjed på at jeg ikke skulle løfte noe, vaske eller andre krevende ting. Heller ikke sex på minst to uker så ting kan gro der nede. Er så lettet nå, håper bare ikke jeg begynner å blø sånn igjen for det var jammen meg en forferdelig opplevelse. Igjen takk for alle tanker. Utrolig deilig å lufte seg litt her hvor vi alle har en ting i hode:-) Baby baby baby:-))
Darthe Skrevet 16. desember 2010 #15 Skrevet 16. desember 2010 Hmmm... Det samme skjedde med meg, men til meg sa de ingenting om løfting, vasking, sex osv... Kanskje jeg bør sjekke ut dette i morgen før jeg hiver meg over vaskinga i helga? Godt å høre at det står bra til med den lille der inne da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå