Gå til innhold

Hvor får jeg tak i dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger badebalje med stativ. Men nå som jula er her har jeg ikke råd til å legge ut så mye for den. Hvilke butikker har billige badebaljer?

Kan ikke bestille over nettet siden baby kommer over jul.

Trenger også forslag til seng/babykurv/vugge til å ha på soverommet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet de har på barnas hus, hva prisen er på det aner jeg ikke. Ikea har fine og billige sprinkelsenger.

Skrevet

Hei.

Det går fint an å bruke en vanlig balje man kan holde babyen når man bader dem en arm rundt nakken til babyen og holde fast i overarmen på motsatt side det er slik de bader dem på barsel. Du kan også bade i vasken til baljen kommer dersom ikke baljen kommer før babyen.

Vi har brukt sprinkel seng hele veien fra fødsel til 2 års alder men som nyfødt pakket vi babyen tett inn i ett teppe under dyna fordi babyene sover best når det føles trangt de blir litt engstelige når de får god plass de husker livet i magen.

Alternativt kan babyen sove i vognbaggen den første tiden.

Skrevet

Badebalje på stativ:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=25871760

Grindsenger:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/resultat?keyword=grindseng&CATEGORY%2FSUBCATEGORY=3916&CATEGORY%2FMAINCATEGORY=68

I mellomtiden kan du bruke vasken til bading, det går veldig fint :) Og baggen til vognen for å sove i, babyer liker den oftere enn seng grunnet den er liten og "trang", et mer gjennkjennelig miljø for en liten :)

Skrevet

På babyutstyrs- og badromsforretninger kan badebaljene lett koste 3-500 kr. På Jernia/Byggmix o.l. steder kan du få en større balje for rundt 100-lappen.

Skrevet

Dårlig erfaring med å bare bruke vasken til bading. Og stor balje har vi men siden jeg skal ha ks så må vi ha en liten balje på stativ.

I tillegg synes jeg det er håpløst å sitte på gulvet med en nyfødt å bade. Gjorde det med jenta vår.

Kanskje jeg må stikke en tur til Ikea da. Dumt at det er så langt bare :/

Takk for svar alle sammen :)

Skrevet

Vet de har en type badebalje på Ringo Leketøysbutikk. (der de har babyavd. da) Husker ikke hva prisen ligger på.. Men om dere har vaskemaskin på badet, så kan du jo kjøpe en liten badebalje å sette oppå? Igjen, Ringo har badebaljer med lav kant og antiskli "knotter" under.. Koster 299 =)

Link til den her: http://www.ringoshop.no/estore/visvare.asp?vareid=3738&KatId=28

Skrevet

De så fine ut men må ha stativ. Har tørketrommel oppå vaskemaskinen og vi har ikke noe anna høyt sted å sette baljen. :/

Skrevet

Badebalje har de på Barnas Hus til 149,-

Skrevet

Skjønner det med stativ og ks, ja... Å sitte bøyd på badet og bade baby med ks-sår utgår for min del også, for å si det sånn. Hva med å forsøke å få tak i et brukt stellebord? Mange av dem har badebalje - baljen blir fort for liten, men det er jo bare i begynnelsen du trenger badebalje oppe i høyden. Etterhvert holder det fint med en badebalje fra IKEA til 50 kr eller hva vi nå betalte for den (veldig god kvalitet, også!).

Seng: Vi kjøpte seng på IKEA til førstemann. Billig og bra. Nå skal vi arve en ditto seng (bare i annen farge), kjøper bare ny madrass til den. Om du foretrekker sprinkelseng, babykurv eller vugge er vel egentlig litt smak og behag... Og det kommer an på hvor lenge du vil ha den. Sprinkelseng kan jo brukes i årevis (særlig de som man kan ta bort en vegg på), kurv/vugge vokser de vel ut av ganske kjapt.

Skrevet

Vi vil helst ikke ha sprinkelseng da han skal få storesøster sin til sommeren :)

Vi har et stellebord med balje nedi men det er så sinnsykt upraktisk og slitsomt. Må legge ungen nedpå gulvet for å få opp lokket og sette det fast, fylle det og så slit når man er ferdig med å bade.

Brukte det bare noenganger på jenta vår før vi ikke gadd mer og kjøpte balje.

Kjøpte en stor balje fra europris. Men siden vi har badekar skal vi nok kvitte oss med baljen.

Skrevet

Som sagt så MÅ jeg ha stativ pga jeg skal ha ks :)

Dere syns vel at jeg er veldig vanskelig nå men. hehe

Skrevet

syns ikke du er vanskelig i det hele tatt:):) man vet hva man trenger selv... tenkte bare å foreslå den stolen siden jeg var så fornøyd med den, men jeg skjønner jo at du vil ha stativ når du skal ha ks da... men rudo har stativ til balje til 298... hvis du ser på side 18-19 i katalogen...

hvis det var noe sånt du tenkte på da...

Skrevet

jeg ville også sett på finn, fikk kjøpt min balje der med stativ til 250 kroner:) Men en må følge med, de går fort, var ofte for seint ute.

Også er det jo større sansynlighet å finne de om du bor i en storby da.

Og der kan du sikkert finne en vugge eller kurv og, også kan du kjøpe ny madrass på jysk eller sånn om du ønsker det.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...