Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #1 Skrevet 15. desember 2010 Jeg har fått prolaps i ryggen og ble sykemeldt 1 mnd. Etter at jeg begynte med slyngebehandling føler jeg meg bedre selv om jeg fortsatt kjenner at det er noe i ryggen, men klare å gå uten å halte så veldig og trenger ikke bruke smertestillende for å overleve. Lege og fysioterapeut mener jeg likevel skal være hjemme 2-3 uker til og så begynne i 50%, men jeg får dårlig samvittighet med tanke på jobb.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #2 Skrevet 15. desember 2010 Hør på legene dine. Sannsynligheten for at du nå føler deg bedre pga. at du faktisk er sykemeldt - er jo absolutt til stede i ditt tilfelle nå... Men supert at du har god arbeidsmoral! Det er viktig.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #3 Skrevet 15. desember 2010 Hør på legene dine. Sannsynligheten for at du nå føler deg bedre pga. at du faktisk er sykemeldt - er jo absolutt til stede i ditt tilfelle nå... Men supert at du har god arbeidsmoral! Det er viktig.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #4 Skrevet 15. desember 2010 Jeg ville begynt å jobbe igjen. Jeg har hatt 5 prolapser i ryggen og har sjeldent vært borte så lenge. Siste prolapsen var jeg ikke borte fra jobb en eneste dag og det var den gangen det gikk fortest over faktisk. Men, så kommer det jo an på hva slags jobb du har da ? Jeg synes i hvert fall at det hjalp veldig mye mer å jobbe litt, jeg, da,men det må du nesten kjenne på selv.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #5 Skrevet 15. desember 2010 Jeg har stillesittende arbeid, og har fått beskjed om at det å sitte er det verste for meg. Jeg har også såkalt isjas da noen nervebaner ligger i klem, er vel dette som gjør mest vondt- stråler nedover beinet. Hi
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #6 Skrevet 15. desember 2010 Ein ting å gjera då!!!!!!!!!!!!!! Bli heima;-)
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #7 Skrevet 15. desember 2010 Når man skriver under på sykemeldingen (egenerklæringen) skriver man under på at man kommer tilbake på jobb dersom man blir bedre. Kan jo gå gradert og se hvordan det går. Værste man gjør med vond rygg er å være 100% sykemeldt - legen og fysioterapeuten følger visst ikke med på forskningen. Men sikkert lurt å være hjemme delvis så du rekker å trene ryggen.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #8 Skrevet 15. desember 2010 Det er helt vanlig å behandle prolapser som gir smerteutstråling med 100% sykemelding en periode, i tillegg til riktig trening. Hilsen fysioterapeuten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå