Gå til innhold

Vaksiner og hjerneforskning.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Cave: Modernemann har plukket fra hverandre utallige studier av samme sort. Det er grenser for hvor mange ganger det skal være nødvendig. Helseinteressert fremmer "alltid" en argumentasjonsrekke som ender i at verden er utsatt for en gigantisk konspirasjon.

Historikken i dette forumet taler for seg, alt kan ikke gjentas hver gang for nye deltakere.

Allow me:

(Dette fant jeg her: http://silencedbyageofautism.blogspot.com/2010/07/mark-blaxill-and-dan-olmsted-are.html )

* Small study population: only 16 monkeys overall

* Uselessly small control group: 4 monkeys

* Missing monkeys in the actual data analyzed: only 12/9 monkeys in the experimental group and 2 in the control group (what happened to the other 4 5?), with no explanation why the full population was not used

* Missing conflict of interest statement: Laura Hewitson has a child involved in the Autism Omnibus hearings, in which a finding of thimerosal-containing vaccines causing autism would enable Hewitson to collect compensation from the National Vaccine Injury Compensation Program

* Missing author: Andrew J. Wakefield, who was very likely heavily involved in this study (as demonstrated by previous studies based on this macaque population - discussions here, here and here) only appears as a "Thank you" in the acknowledgments section

* Lack of knowledge on normal macaque amygdala development: Hewitson, et al., show amygdala volume increases in the experimental group (no statistical significance), yet a large decrease in volume in the 2 controls (with statistical significance, though how they got it, I have no clue). Sullivan mentions that a 2009 study in macaques shows amygdala volume increases akin to what Hewitson found, yet without any vaccination or other invasive procedure (scans only), suggesting that the decreases in the controls is either abnormal or an anomaly stemming from the small sample size

Annonse

Det er utrolig at du skal komme trekkende med så til de grader tilbakeviste studier, og så tilde grader useriøst matriale, for så; med en arroganse som kun overgås av din fjollete ignoranse (evt virkelighetsfornektelse), kreve at den (igjen) blir plukket fra hverandre på en sofistikert måte (sic!). Er du på syre?

Her har du en grei gjennomgang av "studien" og den er gjennomgått en rekke ganger tidligere i denne debatten,:

http://scienceblogs.com/insolence/2010/07/too_much_vaccineautism_monkey_business_f.php

"Actually, were it not for the abuse of primates, a part of me would hope the anti-vaccine movement keeps studies like this coming. Nothing destroys their scientific reputation faster than such mind-meltingly awful science"

Nå virker ikke linken din, mr fashion, men jeg kan vel anta den er like ilter som resten av det du utbasunerer her inne. Jeg fant forresten omtale av Hewitson her:

http://www.thoughtfulhouse.org/staff/laura-hewitson.php

Hun er biolog og har jobbet som forsker i 15 år med mer enn 60 peer reviewed artikler. Jeg antar du overgår henne i kompetanse? Eller skal vi anta at du bare har en lunka blogg du ikke engang klarer å linke til?

I mellomtiden har du sikkert nytte av dette forumet hvor du kan opptre som dårlig eksempel:

http://www.dinbaby.com/forum/messagelist/2393

Hvis du sliter med linken kan du bare google "respectful insolense". Jeg har ikke problemer med å komme dit, og kan ikke forstå at linken skal være feil.

Hvis du tror at vitenskapen dreier seg om å ha finest tittel, eller at dersom man har mange peer reviewed artikler så kan man bare publisere hva som helst, tar du også feil. Hewitson har en kraftig agenda, og viktigst, studien er forferdelig dårlig, med en lang rekke feil.Den er ett typisk eksempel på hva antivaksinegjengen har å komme med, de aller aller fleste feilene er grundig gjennomgodt av ostepop.

Det hadde tatt seg bedre ut å kritisere min oppførsel uten hersketeknikk og kallenavn, man er på en måte like langt hvis man forsøker å få den litt rampete ungen til å tie stille ved å si "hold kjeft, din pøbel".

Takk fo linken "vokt deg for mannen som bare har lest en bok". Fantastisk navn forresten! Syns det er utrolig bra at det kommer flere mennesker her inne som nyanserer synet på vaksiner. Vaksineforkjemperne harselerer ganske kraftig med de som tørr å kritisere vaksinene, her inne, da spesilet mamma-x-3 og helseintressert, som forøvrig gjør en kjempegod jobb ;)

http://www.google.no/#hl=no&source=hp&biw=1280&bih=597&q=mat+p%C3%A5virker+dna&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=f012b59459e65abb

Følg den første linken, det er et Pdf format, fra forskningsrådet.

Når til og med mat kan påvirke DNA og hjernestruktur så burde det vel ikke være så forb.... vanskelig å forstå at kjemikaliecocktailene/vaksinene man putter rett i armen, også gjør det. Synes det er utrolig fascinerende hvordan mennesker bare lukker øynene for det som ikke passer deres sannhet! Og jeg vet at den retorikken blir slengt tilbake til meg, men..Jeg har faktisk vært for vaksiner, puttet alle i tiåringen min, og har tatt en haug med vaksiner selv. Men, det var før jeg åpnet øynene og brukte hodet og ikke bare fulgte saueflokkens mentalitet. Teknokratiet er over, mennesker tenker selv og da blir det opprør mot veletablerte "dokumenterte" sannhetene. Spennende tider vil jeg si.

Morsomt å se du skryter av Mamma-x-3 og Helseinteressert for "nyansering" av diskusjonen. Må nok minne deg på at de to, og spesielt Mx3, ikke på noen måte nyanserer. Det er posting at de mest horrible påstander og uten etterrettelig dokumentasjon. Det er ikke nyansering, men polarisering. En viktig forskjell.

---------

PDF-fila di er forsåvidt interessant, men du er litt rask med å konkludere. Sitat: "De biologiske effektene av dette er ikke kjent, men det kan tenkes at vårt eget DNA og immunforsvar påvirkes". Liten forskjell på "kan tenkes" og "mat påvirker DNA og hjernestrukter"?

Vaksinene man putter rett i armen endrer ikke uten videre DNA og hjernestruktur. Det er DIN konklusjon og det får følgelig du stå for. Som vanlig følger det null niks og ingen dokumentasjon etter et slikt utspill.

Så ja, retorikken kommer tilbake til deg, for du konkluderer på feil grunnlag og påstår ting du ikke kan dokumentere.

Ja, så det er en sjanse!? Ikke sant, det er jo det jeg sier. ALT trenger ikke å dokumenteres, å tenke selv er slettes ikke oppskrytt ;) Prøv det en gang!

Og det er ikke bare di to som polariserer debatten, du, Ostepop, EJ09 og modernemann blant annet står på motpolen. Det er viktig med begge sider i debatten. Men, det er så vanskelig for dere å svelge at det kan være noe med vaksiner som ikke er bra, alt er så rosenrødt, derfor er det vanskelig å høre på det dere har å si. Dere velger bare å lukke ørene for alt annet enn det som man alltid har "visst". Nå er det nå enda sånn at sannheter endres underveis og da må man være åpne for å se på hva de endringene kan være.

Annonse

Vi lukker på ingen måte øynene. Vi har gang på gang påpekt at det er bivirkninger i forbindelse med vaksiner. Man må imidlertid se antallet og utfallet i sammenheng med alternativet og ikke minst antallet administrerte doser. Problemet oppstår når det fremmes totalt meningsløse påstander om innholdet i vaksiner (gift? barnelik?), at de på ingen måte virker, at man nærmest er dømt til å bli sjuk osv osv.

Det er ikke en sunn diskusjon, for det er bare pisspreik uten hold i virkeligheten.

Hverken jeg, Ostepop eller andre "vaksinepushere" hadde vært på dette forumet om det ikke hadde vært for mx3, HeIseinteressert m.fl. Da hadde forumet klart seg helt på egenhånd. Men når det brukes retorikk fra Nyhetsspeilet og alt på død og liv skal pakkes inn i konspiratorisk papir, så kan det bare ikke stå uimotsagt.

Tror forresten jeg og andre her tenker mere selv enn det som fremkommer i våre innlegg.

Du har flere ganger påpekt at det kan være bivirkninger med vaksinene, ja, det har jeg bemerket meg. Men, hver gang det kommer noe som kan ligne dokumentasjon som kan underbygge det, virker det ikke som du gidder å ta det inn over deg!? Vil det si at det finnes alvorlige bivirkninger, men det er kun de som ikke det blir forsket på, eller blir rapportert!? siden alt plukkes fra hverandre? Finnes det ingen dokumentasjon på bivirkninger? Jeg tror nok absolutt at dere tenker selv, dere er alle smarte mennesker. Men, når det kommer til vaksinesaken virker det som at dere bare gjentar den samme gamle velkjente historien, fordi det er best og tryggest! Uten å tenke på at historien alltid endres over tid..

Jeg er på ingen måter hundre prosent sikker på at jeg tar rett valg ved å ikke vaksinere, akkurat som du ikke kan være hundre prosent sikker på at det å vaksinere er det som er rett. Men, det er det valget jeg/vi har tatt angående våre barn, og det er det valget du/dere har tatt angående deres. Så får vi bare stole på at de valgene er det rette for våre barn, og håpe på det beste!

Men, før jeg nesten ble presset til å ta svineinfluensavaksinen følgte som sagt jeg også oppfordringen om å ta vaksinene. Det er viktig med debatt og informasjon slik at mennesker kan ta egne rasjonelle valg, i forhold til mere kunnskap. En perfekt rajsonalitet finnes selvfølgelig ikke, så alle gjør det de mener er best med den kunnskapen de har. Så må man jo bare stole på at alle som er her inne er intelektuelle mennesker som ikke tar valg utelukkende på det de finner her...

"Men, hver gang det kommer noe som kan ligne dokumentasjon som kan underbygge det, virker det ikke som du gidder å ta det inn over deg!?"

Hvilken dokumentasjon sikter du til?

"Jeg er på ingen måter hundre prosent sikker på at jeg tar rett valg ved å ikke vaksinere, akkurat som du ikke kan være hundre prosent sikker på at det å vaksinere er det som er rett."

Derfor finnes det noe som heter forskning, som gjør at man i det minste kan treffe informerte beslutninger i steden for å gjette. Det stemmer at forskningsresultater ikke er hugget i stein og hele tiden revurderes og revideres. Men de er i hvert fall bedre og mer pålitelig enn tøvet, løgnene og eventyrene til mamma-x-3.

Og nok en gang kommer du med personkritikk av mamma-x-3. Din sak blir ikke sterkere av det EJ!! Og du kaller det løgner og tøv, men det er mange av oss andre som tenker i de samme baner som henne, det er snakk om å ha kontakt med seg selv, og FØLE hva som man selv mener er riktig ;) Selv om mye forskning påpeker at vaksiner bare er bra, så funker det ikke for meg. Jeg kan ikke gjøre noe som strider mot det jeg selv føler er riktig! Det blir jo bare feil! Og jeg forstår godt at det blir feil for deg å ikke vaksinere når du føler/vet at det er det som er riktig, uansett hva slags grunn du har for å føle/vite det.

En persons personlige valg er heller ikke det hverken jeg eller EJ09 er ute etter. Det er mange grunner til å avstå fra en vaksine.

Når det gjelder mx3 så presenterer hun faktisk noe av den mest tøvete skrotdokumentasjonen som finnes kan. Hun bruker f.eks Nyhetsspeilet.no som kilde. Les litt der så skal du få se hvor ille det står til. Vi snakker holocaustfornektelse, giftspraying av befolkningen (chemtrails), at Stoltenberg er en reptil i forkledning, tankekontroll av mennesker osv osv. Det er ingen ende på hvor mye tullball den siden tar for seg. Når den trekkes frem som kilde så sier det mer enn nok om mx3, og det var bare ett eksempel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...