Gå til innhold

Det var den graviditeten..

Anbefalte innlegg

Graviditeten min varte i 14 uker, fosteret ble bare 10 uker gammelt.. Vi så hjertet slå i uke 8, hadde en liten blødning i uke 9. Når jeg tenker etter, så mistet jeg symptomene rundt uke 11/12.

På søndag begynte det med en brun utflod, små blødninger på mandag, som økte litt natt til tirsdag. Var hos legen på tirsdag, og han fant ikke hjertelyden, men sa at det nødvendigvis ikke var noe galt. Han ga meg 90 % sjanse for at det skulle gå bra. Ble henvist til ultralyd dagen etterpå. Blødde ikke noe mer denne dagen, men på kvelden begynte det igjen, og begynte da også å få noen små smerter. Vi ringte fødeavdelingen, som førstegangsgravid var jeg selvfølgelig veldig bekymret. Der fikk vi til svar " Da har du abortert, du får ha bedre lykke neste gang." Jeg lurte jo da på hvordan hun kunne si dette til meg over telefon, uten å ha undersøkt meg eller noen ting. Spurte hvordan fosteret kunne ha kommet ut uten at jeg har merket det, og fikk til svar at det kommer ut når du er på do og gjør nr 2, og da merker du det ikke. Syns det var helt utrolig å få denne beskjeden slik via telefon, men tenkte at jeg må jo høre på fagfolk, så da er det vel slik da. Kom til ultralyden idag tidlig, og der ser vi et foster på 3 cm i livmoren min. Fosteret var i uke 10, og det var ikke noe hjerteslag eller aktivitet og se. Da var det slutt for denne gang.

Fikk en pille, og skal tilbake igjen om to dager. Skal bli gått og få det overstått, og komme seg videre. Dette er ikke noe moro, men er nå naturens gang, og slik som skjer.

Ønsker alle andre her masse lykke til, unner ingen andre dette her!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142678450-det-var-den-graviditeten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff så kjipt!!!

Det er bare det værste som kan skje!

Jeg begynte å blø for to dager siden, er 15+5, og litt engstelig.. Hadde hjertelyd igår så håper det beste, men føler veldig med deg!!!!

Håper det går fint med deg, og at du får en fin jul! Unn deg noe fint når alt er over! <3

Uff..Så trist dette var!! Kan nesten ikke forestille meg hvordan det må være å miste babyen så sent i graviditeten. Har selv hatt to spontanaborter tidligere i uke 6 og uke 7, og synes det var så brutalt og meningsløst å gå igjennom noe sånn.. men å bikke andre trimester, for så å miste, er jo bare tragisk.

Synes tilbakemldingen fra føden virket veldig kald og ikke minst uproffesjonell. Jobber selv som sykepleier, og det er ikke sånn man ønsker å bli møtt av helsevesenet. Får helt vondt av deg stakkars.

Håper du kommer deg fort til hektene, og jeg ønsker deg all verdens lykke til med neste svangerskap når du føler deg klar for å prøve igjen.. da går det nok bra skal du se.

Klem fra meg.

Tragisk måte å få beskjed fra fødeavdelingen på!!! Hører så mye merkelige svar man kan få fra personell som kanskje ikke har noe i helsevesenet å gjøre! Kan jeg spørre fra hvilket sykehus du fikk beskjed fra. Dette kunne de trengt en tilbakmelding på.

Ja, unn deg noe fint og kos deg så godt du kan! Klem!

så trist å høre :-( :-(

jeg mistet og i min første graviditet, og fikk beskjed om at det er veldig vanlig, likevel så er ikke det noen trøst når man står midt opp i det... også så unødvendige smerter da... jeg var knekt, men ble ganske fort gravid igjen, og nå sitter jeg her med verdens herligste jente på 10 mnd og snart termin med nr 2, så odsen for at det går bra neste gang er høy :-)

og husk, det er som regel en mening med at sånt skjer, kanskje fosteret ditt ikke var friskt...

lykke til med å prøve igjen :-) og håperf du får en fin jul på tross av det som har skjedd...

huff, det var veldig trist at det gikk slik :( . Jeg håper du blir fort gravid igjen (hvis du ønsker det).

Det er nok tøft å oppleve slikt, men naturens gang ja. Det har kanskje vært noe alvorlig feil med den lille.

Lykke til, og ta godt vare på deg selv nå!

Annonse

huff, det var veldig trist at det gikk slik :( . Jeg håper du blir fort gravid igjen (hvis du ønsker det).

Det er nok tøft å oppleve slikt, men naturens gang ja. Det har kanskje vært noe alvorlig feil med den lille.

Lykke til, og ta godt vare på deg selv nå!

Ååå, nå kunne jeg ønske at jeg kunne gi deg en god klem! Jeg ble helt satt ut over hvor kyniske de var med deg over telefonen! Man er i en så sårbar og vond situasjon, så litt medmenneskelighet i situasjonen hadde ikke skadet.. huff, så kaldt! Du hadde fortjent bedre.

Har selv mistet, men oppdaget det når jeg var 8 uke på vei så var kommet kortere enn deg. Alle de vakre fremtidsdrømmene raser sammen i et øyeblikk, og en vil bare våkne fra marerittet. Det er fryktelig vondt og tomt.

Håper du har noen å lette hjertet for og finne trøst hos. Det er tøft å miste barnet sitt, og du må få lov til å være lei deg og savne nå. Men så håper jeg at du om litt kan begynne å se fremover. Det er ikke så vanlig å miste igjen, så statistikken er på din side. Vi ble raskt gravid, og det var fantastisk. Selv om jeg tror jeg alltod kommer til å huske at vi mangler en - kjenner det i hjertet. Så når du føler deg klar (ta den tiden du trenger), så håper jeg at du slipper å vente lenge på de gode nyhetene.

Sender deg en stor klem, og håper at sorgen snart vil snu til glede for deg.

Tusen tusen takk alle sammen! Kjempekoselig å få så mange hilsener.

Det føles greit nå, men gruer meg til fosteret kommer ut. Bare komme seg igjennom det, og begynne å se fremover. Kanskje vi skal prøve igjen selv om denne graviditeten ikke var planlagt.

Jeg er veldig glad for at vi fant det ut nå, og ikke senere på den ordinære ultralyden. Alle andre med blødninger - KREV å få tidlig ultralyd hvis du mistenker at det er noe galt. Ikke meningen å skremme noen, en blødning er mest sannsynlig ikke noe alvorlig, men i mitt tilfelle var det det. Hvis jeg ikke hadde fått ultralyd nå, og kroppen ikke hadde støtt ut fosteret selv etterhvert, kunne graviditeten fortsatt som vanlig. Livmoren og morkaken fortsetter å vokse, og når magen vokser tror man jo at alt er bra. Jeg har jo gått med et dødt foster i magen i 4 uker, og skulle ønske jeg hadde krevd å få en ultralyd ved første blødningen min. Heldigvis er kroppene våre så geniale at de som regel sier ifra når det er noe galt.

Angående svaret jeg fikk når jeg ringte føden, så var det Kongsvinger sykehus. Ble kjempegodt tatt imot og tatt vare på idag da hvertfall.

Men uansett, kjempemasse lykke til til dere alle sammen. Håper jeg ikke skremmer noen her, jeg mener bare at det er bedre å stå på kravene og vite at alt er bra, enn å gå å bekymre seg, og kanskje måtte gå igjennom mer enn man må hvis man finner ut at ting er galt senere. :)

det er så fært å miste, opplevd det selv,

håper at du snart blir gravid igjen!!!!!

statestikken er på din side at det ikke skjer igjen,

man blir jo veldig urolig for det, men neste gang går det bra vet du!!!!

vet for en påkjenning det er for kropp og sjel med MA,

men, når all hcg er ute av kroppen så føler en seg bedre:)

vet ikke hva du har blitt anbefalt men, etter en mnd prøv igjen,

hvis du er klar for det!!!

står flere steder at en blir lett gravid mange ganger igjen etter abort.

masse lykke til og stor klem

God klem til deg!!!

Høres grusomt ut det du har vært igjennom nå, håper du får anledning til å slappe av, og nyte julen som plutselig er rett rundt hjørnet.

Ønsker deg alt av hell og lykke i tiden fremover!

Annonse

Huffamei, føler virkelig med deg. Opplevde akkurat det samme som deg i uke 14 i fjor sommer. Min baby døde ca i uke 11, og jeg hadde også sett et hjerte slå i uke 7. Var utrolig vondt. Fikk utskraping samme ettermiddag heldigvis. Ble heldigvis gravid igjen 3 mnd etterpå og sitter her nå med en nyyydelig gutt på 5 mnd. Ønsker deg masse lykke til videre og sender mange trøsteklemmer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...