Gå til innhold

Har dere lest vg i dag ang.svineinfluensavaksinen?

Tingeling.

Anbefalte innlegg

Jeg ble kvalm da jeg leste det.. Hvordan kan de gå ut å si at spontanaborter kan skyldes svineinfluensavaksinen? Står jo ingen ting om hvorfor de har grunn til å tro det. Jeg tok vaksinen etter min første SA da jeg var redd jeg skulle få influensaen ved neste graviditet -ble jo rådet til dette av helsemyndighetene... Å nå kommer de ut med dette.. Helt utrolig!

Fortsetter under...

Huff...

Heldigvis er det ikke bevist ennå, men bare antakelser. VG har det med å krisemaksimere ang. forskning, så jeg venter litt før jeg legger så mye i dette. Men man kan jo lure... Tok også vaksinen i fjor, og har mistet 3 ganger siden. Men det kan jo være tilfeldig, da...

Skjønner godt din reaksjon. Men dette er jo snakk om innmeldte tilfeller, altså personer som har tatt vaksinen og som senere opplevde en spontanabort. Aborten trenger jo ikke å ha hatt noe med vaksinen å gjøre i det hele tatt, spontanaborter er jo så vanlige. Helsemyndighetene har plikt til å undersøke mulige innrapporterte bivirkninger. Men overskriften "300 alvorlig syke etter svineinfluensavaksine" er utrolig misvisende, det er jo ingen som har påvist en sammenheng mellom vaksinen og disse sykdomstilfellene, det skal jo bare undersøkes!

Ja, syns det virker veldig overdrevet før de har noen flere holderpunkter for å gå ut med det. Jeg legger sjelden så mye i slike utblåsninger da, de finner jo stadig på noe "nytt". Men syns det blir litt for difust å komme med den overskriften for de har jo tydeligvis lite håndfast bevis på at det er noen sammenheng her. Folk har jo hatt aborter tidligere før denne vaksinen å da så.. Men må innrømme jeg ble litt paff med det samme jeg leste artikkelen da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...