ღ☆Rosakrone & lilleprins☆ღ ♥ Skrevet 15. desember 2010 #1 Skrevet 15. desember 2010 Har lest i flere innlegg att det gis smertestillende osv.. Bruker dere paracet stikkpiller? er det egne smertestillende til spedbarn? Hvor gammel kan ungen være før det gis? Jeg tenkte i forhold til når det ska gis vaksine .. iht feber osv.. Hva har du i medisinskapet til lille tassen din?=)
Snupi27 Skrevet 15. desember 2010 #2 Skrevet 15. desember 2010 vi bruker paracet stikkpiller. det går på kg så spør på apoteket når du kjøper! =) vi har paracet stikkpiller pyrisept nesedråper saltvannsdråper hydrokortison termometer(feber) vaselin
Serial mom Skrevet 15. desember 2010 #3 Skrevet 15. desember 2010 Veldig lite. Har alltid en eske med barne-paracet(stikkpiller), men har kun gitt paracet èn eneste gang.(har 2 barn på hhv 3 år og 10 mnd) Det er som vanlig paracet, men i mindre doser tilpasset barnets alder og vekt, er en egen for babyer fra 0-4 mnd. Synes ikke noe om å gi paracet i hytt og pine, feber er kroppens egen måte å ordne opp på, så med mindre den overstiger 40 grader, så gir jeg ikke. Men viktig å ha det tilgjengelig. Annet som er kjekt å ha er selvsagt termometer, saltvannsoppløsning(til å skylle øyne med eller dryppe tett nese) evt otribaby nesespray(saltvann) den er enklere å bruke en dråper. Og klorhexidin som ikke er spritbasert kan være kjekt til småsår, rensing av navel(på nyfødt) o.l, og bomullspads.
Evigheten Skrevet 15. desember 2010 #4 Skrevet 15. desember 2010 Vi har: Klorhexidin Q-tips for baby Saltvannsdråper Otribaby nesesuger Febertermometer Paracet stikkpiller Det eneste vi ikke har brukt ennå er klorhexidin. Paracet ga jeg for første gang i går, etter vaksine (var glad vi hadde det i skapet da!). 0-4 mnd står det på den. Tror det er 3-6 kg
*LillaMeg* Skrevet 15. desember 2010 #5 Skrevet 15. desember 2010 Vi har paracet stikkpiller. Det går på kg og mnd. Finnes på apotek. Skal vel helst ikke gies til barn under 3mnd uten at det har blitt snakket med lege tror jeg. men er ikke sikker. Her har vi: Otrivin saltvannsdråper til baby Paracet stikkpiller 120mg. Nesesuger (Liten ubrukelig sak, men funker til å holde ungen opptatt når han er umulig på stellebordet.. ) Ikke så mye, men har enda ikke trengt noe mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå